Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Budování kapacit pro rozvoj škol II
OP VVV Budování kapacit pro rozvoj škol II
2
Budování kapacit pro rozvoj škol II
Číslo výzvy: 02_16_032 Alokace: Kč Příjem žádostí: do
3
Budování kapacit pro rozvoj škol II
Oprávněné aktivity: Řízení projektu Formativní hodnocení Vzdělávání vedoucích pedagogických pracovníků Propojování formálního a neformálního vzdělávání Podpora pracovníků formálního a neformálního vzdělávání Podpora učitelů cizího jazyka Kompetence pro demokratickou kulturu
4
CIVIS zaujal ČSI Vývojové kontinuum jako pomůcka pro pedagogy, pomocí které rozpoznají úrovně kompetencí i jednání důležité pro pozitivní změny v chování žáků.
5
Komplexní sytém hodnocení
Realizace: – Alokace: Kč
6
1. Propojení externího a interního hodnocení (kvalitní škola)
Aktivity projektu: 1. Propojení externího a interního hodnocení (kvalitní škola) 2. Hodnocení klíčových kompetencí (hodnocení podmínek rozvoje a dosažené úrovně klíčových kompetencí, tvorba úloh umožňujících hodnocení dovedností) 3. Monitorování úrovně spravedlivosti vzdělávacího systému 4. Analýza a interpretace dat 5. Implementace nových hodnotících postupů a metod Zdroj: Pražáková 2017
7
Proč hodnocení kompetencí?
ČŠI: „Kompetence učitelů neodpovídají aktuálním potřebám vývoje vzdělávací soustavy; nedostatečné využívání potenciálu pedagogické diagnostiky a tomu odpovídající vzdělávací a výchovné strategie, formativního hodnocení a sebehodnocení“ Zdroj: Pražáková 2017
8
Proč hodnocení kompetencí?
OECD: „V celém systému je třeba posílit kompetence k hodnocení. Ústředním bodem snah o zlepšování výsledků žáků v České republice by mělo být zvýšení míry vědomého uplatňování hodnocení, které podporuje učení, tj. hodnocení, které průběžně sleduje, jak se žáci učí, a umožňuje plánovat, jak dál ve vzdělávání postupovat. Česká republika potřebuje vyvinout větší úsilí o zlepšení výsledků žáků spíše prostřednictvím formativního hodnocení…“ Zdroj: Zpráva OECD o hodnocení vzdělávání v české republice, 2012
9
SUMATIVNÍ HODNOCENÍ FORMATIVNÍ HODNOCENÍ
10
CESTOU VÝVOJOVÉHO KONTINUA
Budování kapacit pro rozvoj škol II – Formativní hodnocení 15 mil. Kč Lipka + NaZemi září 2018 – srpen 2021
11
Budování kapacit pro rozvoj škol II – FORMATIVNÍ HODNOCENÍ
odborný garant: doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D. akční výzkum → vzdělávání učitelů → implementace → vyhodnocení a tvorba výstupů 2 formativní skupiny (8 škol, 2 kraje – JMK, OL) spolupráce s ČŠI na projektu Komplexní systém hodnocení výstupy: charakteristika podmínek FH, příklady dobré praxe, videonahrávky, databanka námětů, příklady moderace…
12
Budování kapacit a spolupráce neformálního a formálního vzdělávání na Lipce (budka)
Budování kapacit pro rozvoj škol II – Propojování formálního a neformálního vzdělávání 12,5 mil. Kč Lipka + NaZemi září 2018 – srpen 2021
13
Budování kapacit a spolupráce neformálního a formálního vzdělávání na Lipce (budka)
spolupráce Lipky a škol v JMK rozvoj klíčových kompetencí v neformálním vzdělávání lokální zaměření (místně zakotvené učení) zapojení učitelů do tvorby nových výukových programů výstupy: cca 10 programů v délce více jak 16 h
14
Lipka, pracoviště Kamenná
DĚKUJI ZA POZORNOST Jiří Vorlíček Lipka, pracoviště Kamenná
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.