Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilRadomír Mareš
1
Cena (druhy, změny) http://blog.zarohem.cz/clanek.asp?cislo=1220
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován Mgr. Evou Majlišovou Cena (druhy, změny)
2
CENA Cena - musí zákazníka přesvědčit o koupi daného zboží. 1 099 Kč
= peněžní částka sjednaná při nákupu a prodeji zboží = jako směnná hodnota vyjádřená v penězích 1 099 Kč Cena - musí zákazníka přesvědčit o koupi daného zboží.
3
Tvoření ceny Tři metody stanovení cen: Další metody tvorby cen:
– kalkulací (náklady + zisk) - průzkumem u konkurence - průzkumem poptávky Tři metody stanovení cen: - metody cen orientované na náklady - metody orientované na konkurenci - metody cen orientované na zákazníka Další metody tvorby cen: TRŽNÍ metody orientované na zákazníka výhody: reálnost, odpovídá způsobu rozhodování kupujícího o nákupu, nejlépe vyjadřuje jeho potřeby a přání, jelikož přání a potřeby kupujících jsou různé je potřeba se zaměřit na určité segmenty metody orientované na konkurenci Výhody: jednoduchost, poskytuje do určité míry pohled zákazníka na výrobek ve vztahu k obdobným výrobků konkurenčním Nevýhody: nepřihlíží ke skutečným nákladům na výrobu
4
DRUHY CEN - burzovní ( zboží, cenné papíry v určitý den)
- dumpingová (netvoří se zisk,ničení konkurence – vydělá na doplňcích) - pořizovací (cena pořízení majetku) - smluvní (sjednaná oboustranně –smlouvou) - tržní (rovnováha mezi poptávkou a nabídkou) - nákupní (cena nákupní + zisk + DPH = prodejní cena)
5
ZMĚNY CENY ŘÍDÍ SE CENY NĚČÍM? Hlavní příčiny ANO - Cenová regulace
chování konkurence snížení odbytu nesoulad mezi poptávkou a nabídkou zvýšení nákladů ŘÍDÍ SE CENY NĚČÍM? ANO - Cenová regulace Regulací cen se rozumí stanovení nebo přímě usměrňování výše cen cenovými orgány a místními orgány.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.