Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilLadislav Dostál
1
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/ Sada metodických listů: KABINET ANGLICKÉHO JAZYKA Název metodického listu: PŘÍPRAVA HODINY
2
Lesson Planning Příprava hodiny
3
Lesson Planning Bez komplexní přípravy na hodinu nelze docílit cílového jazyka – target language. Lesson planning is planning a journey Vyučující by měl mít jasno, kam a jakým způsobem chce ve vyučovací hodině dojít. Plán hodiny je hledání cesty k vytčenému cíli – t.j. dosažení target language.
4
Systém vyučovací jednotky
každá vyučovací jednotka (vyučovací hodina) musí mít svůj systém kde jsme kam chceme dojít jaké metody použijeme při dosahování cíle zpětná vazba
5
Tradiční model přípravy na hodinu - PPP (presentation, practising, production)
Je třeba stanovit CÍLE – kam se chceme dostat hlavním cílem je vždy TARGET LANGUAGE (viz dále). K dosažení cílů využíváme „stages“ etapy, tedy nejefektivnější cesty, jak se dostat k target language (viz dále).
6
TARGET LANGUAGE ZAHRNUJE: slovní zásobu topic – oblast jazyka
gramatické struktury jazykové dovednosti apod.
7
STAGES - etapy Základní etapy tradičního modelu přípravy hodiny – PPP
Etapy můžeme rozdělit na jednotlivé kroky – mikroetapy – mikrostages, jejichž pomocí dosahujeme cílů – tj. dosažení target language. Základní etapy tradičního modelu přípravy hodiny – PPP Presentation Practising Production
8
PPP Mluvíme o hodině angličtiny – žáci přicházejí do hodiny AJ, musí „přepnout“ svůj mozek na myšlení a vyjadřování se v anglickém jazyce. K tomu slouží část hodiny zvaná „warming up“ – převádíme žáka z používání jazyka č. 1 (ČJ) do jazyka č. 2 (AJ). WARMING UP – hry, soutěže, pětiminutové aktivity, párové, skupinové práce
9
PPP PRESENTATION stanovení programu hodiny a cílového jazyka, motivace
kontrola porozumění procvičení – drilling (mechanický, významový, komunikativní) vysvětlení a dovysvětlení problémů
10
PPP PRACTISING procvičování Controled (kontrola učitelem pro přesnost)
Free (kontrola žáky mezi sebou) PRODUCTION výsledný target language, kterého jsme chtěli dosáhnout cílový jazyk je třeba ověřit procvičením a získat feedback – zpětnou vazbu, jak se nám podařilo dosáhnou cílového jazyka
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.