Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

PRŮMYSLOVĚ-PRÁVNÍ STRATEGIE

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "PRŮMYSLOVĚ-PRÁVNÍ STRATEGIE"— Transkript prezentace:

1 PRŮMYSLOVĚ-PRÁVNÍ STRATEGIE
Kateřina Hartvichová Inventia s.r.o.

2 7 kroků k úspěchu Rešerše Vytváření vynálezu
Příprava patentové přihlášky Podání patentové přihlášky Komercializace (utajování, licence, spolupráce)

3 US US přihláška Francouzský patent Německý patent Prioritní česká
PCT přihláška Evropská přihláška Evropský patent 1 rok Polský patent Slovenský Patent Japonská přihláška Český patent Japonský patent

4 Komercializace Nabídka technologie/produktu (non-confidential)
Smlouva o utajení, příp. Material Transfer Agreement Smlouva o spolupráci, Licenční smlouva Dodržování smluvených podmínek všemi zúčastněnými

5 Spolupráce Je nezbytné, aby obě/všechny strany vstupovaly do spolupráce s jasnou představou: co od spolupráce očekávají ony samy i jejich partneři co se bude dít s výsledkem spolupráce. Před započetím spolupráce musí být tyto představy projednány, sladěny a zaznamenány, nejlépe v podobě písemné smlouvy.

6 Smlouva o výzkumné spolupráci musí vždy stanovit:
Kdo bude majitelem (patentovatelných) vědeckých výsledků vzniklých z dané smlouvy Kdo bude rozhodovat o přihlašování vynálezů Kdo bude platit patentovou ochranu Kdo bude komercializovat vědecké výsledky (výroba, licensing out) Jak se budou strany dělit o příjmy z komercializace

7 Spolupráce mezi výzkumnými pracovišti
převažuje vědecký zájem důraz na publikace nepromyšlené komerční přístupy – horší komerční výsledky nezbytná dohoda o patentování, provádění komercializace a sladění publikačního a komerčního zájmu, pověření konkrétní osoby, která bude zodpovídat za komercializaci

8 Spolupráce výzkumného pracoviště a podniku
podnik podmiňuje spolupráci vlastním využitím společně dosažených vědeckých výsledků a vlastní komercializací svoboda publikací podřízena výrobním a komerčním zájmům – podnik si vymíní nahlédnutí a souhlas s jakoukoliv připravovanou publikací již ve smlouvě o spolupráci nutno sjednat základní podmínky licenční smlouvy

9 Licence vs. spolumajitelství patentu
každý ze spolumajitelů může využívat předmět patentu bez souhlasu ostatních spolumajitelů s udělením licence musí souhlasit všichni spolumajitelé v některých zemích odlišné (US – každý spolumajitel může vše, JAP – žádný spolumajitel nemůže sám nic)

10 Průmyslové vlastnictví z pohledu komerčních subjektů

11 Důvody pro patentovou ochranu
ochrana vlastních výrobků a technologií udržení freedom-to-operate jako „měna“ pro cross-licensing (např. zlepšení stávajícího řešení a potom nabídka křížové licence majiteli původního řešení) vstupní vklad do patent poolu pro komplexní produkty/technologie blokační patenty

12 Patent však není trumfové eso.
POZOR! Lze podat přihlášku a získat patent (UV) na vynález, který je zlepšením vynálezu chráněného platným patentem (UV), jsou-li splněny podmínky patentovatelnosti / chranitelnosti. Patent však není trumfové eso. Ani majitel patentu nemůže užívat patentovaný vynález, porušuje-li užíváním práva třetích osob.

13 Právo „zakázat užívání“ se může ukázat důležitějším než „právo užívat“:
vstup do oboru vytvořením a patentováním zlepšeného řešení, počátek spolupráce, společného vývoje atd. dotlačení konkurentů ke cross-licensingu narušení freedom-to-operate konkurence příprava na vstup na trh po vypršení dřívějšího patentu zdroj příjmů z licencí


Stáhnout ppt "PRŮMYSLOVĚ-PRÁVNÍ STRATEGIE"

Podobné prezentace


Reklamy Google