Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Moderní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_ Jméno autora: Mgr. Jana Matěnová Datum, období kdy byl vytvořen: 17. listopadu 2011 Název práce: Tkáňový mok a míza Předmět, pro který je VM určen: Přírodopis Ročník, pro který je VM určen: 8. ročník Časová dotace: 1 vyučovací hodina Vzdělávací oblast, tematický okruh, téma: Člověk a příroda, Přírodopis 8. ročník Metodický list, anotace- výstižný popis způsobu použití VM ve výuce: žáci využívají vytvořenou prezentaci k získání znalostí o tkáňovém moku a míze a jejich významu v lidském těle. Pro žáky je jednodušší i zápis. Pomůcky:
2
TKÁŇOVÝ MOK A MÍZA VY_32_INOVACE12.2.08
3
Tkáňový mok Tekutina stálého složení Omývá tělní buňky Vzniká z krve
Oddělen od krve stěnami cév Neobsahuje bílkoviny Vzniká z krevní plazmy
4
Vzniká z tkáňového moku (za den asi 2,5 l)
Míza (lymfa) Vzniká z tkáňového moku (za den asi 2,5 l) Obsahuje málo bílkovin
5
Odvádí přebytky tkáňového moku jako MÍZU zpět do krve
Mízní soustava Odvádí přebytky tkáňového moku jako MÍZU zpět do krve Mízní vlásečnice začínají v mezibuněčných prostorách ve tkáních
6
Sbíhají se v mízní cévy a odtékají do žilné krve
V mízní soustavě jsou mízní uzliny, kde se míza filtruje Vzniká zde část bílých krvinek, protilátky
7
Význam v boji organismu proti infekci
Zachytávají mikroby, jedovaté zplodiny, prach Zanícené zduří a bolí
8
LYMFATICKÁ DRENÁŽ NEDOSTATEČNÝ ODTOK
LYMFATICKÁ DRENÁŽ
9
Zdroje http://www.masaze-dvur.unas.cz/anatomie_mizni.html
ČERNÍN, Paedr. Vladimír, et al. Přírodopis 3. Biologie člověka se základy etologie a genetiky. 1. vydání. Praha : SPN, Biologie člověka, s. 80.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.