Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/34.0963
Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu VY_32_INOVACE_OdP_S2_10 Popis výukového materiálu Název: Firemní kultura – definice, vnější, vnitřní vlivy Autor: Bc. Pavel Lang Datum: Obor: a) L/01 Gastronomie (nástavbové studium) b) L/01 Gastronomie c) H/01 Kuchař/kuchařka, Číšník/servírka Ročník: a) - 1. ročník, b) - 4. ročník a c) 3. ročník Předmět: a) Cestovní ruch, b) Hotelový provoz, c) OdO Anotace výukového materiálu 1. Materiál je určen pro výuku předmětu Hotelový provoz a Cestovní ruch a je v souladu s ŠVP 2. Materiál je prezentován žákům prostřednictvím ICT s výkladem a doplněním při současném použití učebnice Moderní řízení hotelového provozu (Ing. J. Beránek a kol., Magconsulting 2013) Cestovní ruch pro střední školy a pro veřejnost – D. Drobná a E. Morávková, nakl. Fortuna Praha 2004 Součástí materiálu je krátký test s označením odpovědí. Další formou zpětné vazby je test jako souhrn několika realizovaných materiálů. Pro výuku je použit - PC s dataprojektorem - interaktivní tabule - interaktivní dataprojektor
2
Bc. Pavel Lang Firemní kultura
3
Firemní kultura lze ji chápat jako:
soubor základních předpokladů, hodnot, postojů a norem chování, které jsou sdíleny v podniku, které se projevují v myšlení, cítění a chování pracovníků.
4
Firemní kultura definice
Kultura podniku je obecně uznávaný vzor chování, sdílení víry a hodnot, které jsou společné všem členům firmy. Kultura může být odvozena z toho co lidé říkají, dělají a myslí“. (H. Weihrich, H. Koontz) Podnikovou kulturu představují společně uznávané hodnoty, cíle a rituály“. (Mark H. McCormack)
5
Vlivy působící na firemní kulturu
vnější charakter kultur vyšších řádů (národní a nadnárodní kultura) rychlost zpětné vazby trhu (konkurenti) tržní pozice geografická dislokace, regionální vlivy ekonomický systém politické preference legislativa ekologie úroveň technologií
6
Vlivy působící na firemní kulturu
vnitřní pracovníci (mentalita, vzdělání, postoje k osobnímu růstu) vlastník, manažeři míra setrvačnosti vžité kultury velikost podniku a délka existence podniku právní forma podniku předmět podnikání používané struktury, procesy používání technologie strategie podniku řídící síly (způsobilost, zájmy, kvalita řídících impulsů)
7
Děkuji Vám za pozornost
Bc. Pavel Lang
8
1. Popište vnější vlivy působící na firemní kulturu
Výstupy - TEST 1. Popište vnější vlivy působící na firemní kulturu 2. Popište vnitřní vlivy působící na firemní kulturu
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.