Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Marketingová komunikace

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Marketingová komunikace"— Transkript prezentace:

1 Marketingová komunikace

2 Účastníci Dodavatelé Odběratelé Veřejnost Zaměstnanci
Státní a místní samospráva Umělci Znalci Kritici Žurnalisté Sponzoři

3 Ekonomie Marketing Co Jak Pro koho Proč Jací zákazníci
Kdy budou mít zájem Za jaké ceny

4 Marketingová komunikace
Co říci Komu to říci Jak to říci Jak to zakódovat Jak často to říkat Kdo to bude říkat Vědět proč to říkáme

5 Komunikační mix Reklama Podpora prodeje PR Přímý marketing
Osobní prodej Sponzoring Event Marketing

6 Jak najdeme my zákazníky?
Jak zákazníci najdou nás?

7 Fáze marketingové komunikace
Před uskutečněním prodeje V průběhu prodeje Při konzumaci/užívání produktu Po skončení konzumace/užívání produktu

8 Reklama Reklama propagující instituci Reklama zaměřená na produkt
Reklama zaměřená na událost Reklama zaměřená na zákazníky

9 Reklama: výhody a nevýhody
Působí rychle Kontrola nad obsahem volbou médií počtem opakování Lze ovlivnit koho a na jakém území reklama zasáhne Podat s nadsázkou a humorem Cena Neosobní sdělení Působí jednosměrně Šum Zpoždění zpětné vazby Spolupůsobí další faktory Obtížné vyhodnocení účinnosti vynaložených prostředků

10 5M důležitých pro reklamu
Mission Message Money Media Measurement

11 2 části reklamní strategie
Co říci Komu Jak Realizace Jak často Kde Za kolik

12 Cíle reklamní kampaně Povědomí Znalost Oblíbenost Preference
Přesvědčení Akce

13 Modely odezvy a chování zákazníků na podněty (Philip Kotler)
Models► Modely AIDA model Hierarchy-of-effects model Model postupných kroků Innovation-adoption model inovačně adaptivní Communica tions model komunikační Stages▼ Stádia Cognitive stage LEARN Rozum Attention Pozornost Awareness Pocit potřeby Knowledge Poznání Exposure Působení Reception Vnímání Cognitive response Rozumová reakce Affective stage FEEL Cit Interest Zájem Desire Touha Liking Záliba Preference Conviction Přesvědčení Evaluation Hodnocení Attitude Postoj Intention Úmysl Behavior stage DO Akce Action Purchase Koupě Trial Vyzkoušení Adoption Přizpůsobení Behavior Chování/Čin

14 Rozpočet Co si organizace může dovolit Podle konkurence
Procentem z příjmů S ohledem na cíle, kterých má být dosaženo

15 Reklamní kampaň Časová dimenze Cílové skupiny Geografická dimenze
Celková výše rozpočtu

16 Média Tištěné reklamy ke shlédnutí
Ostatní plošné, velkoplošné a světelné reklamy Tištěné reklamy k prostudování Inzerát Audiovizuální reklama Rozhlas Televize Propagační pořady 3D reklama Nové technologie, internet

17 Public Relations Důvěra Prestiž Image Rutinní publicita
Reakce na mimořádné události

18 Nástroje PR Události Vztahy s veřejností Vztahy s médii Tisková zpráva
Interview Obrazový materiál Veřejná vystoupení Tiskoviny

19 Podpora prodeje Krátkodobé stimuly Motivovat zákazníka k jednání
Podpora návštěvnosti Podpora prodeje Doprovodných služeb Abonentních programů Výrobků

20 Direkt marketing Pošta Telefon

21 Děkuji Vám za pozornost
Celý text najdete na Odkaz: Přednášky pro VŠE a FF UK Arts_10_Propagace Nebo stránky učitelů © Radka Johnová, 2007


Stáhnout ppt "Marketingová komunikace"

Podobné prezentace


Reklamy Google