Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Marketingová komunikace
2
Účastníci Dodavatelé Odběratelé Veřejnost Zaměstnanci
Státní a místní samospráva Umělci Znalci Kritici Žurnalisté Sponzoři
3
Ekonomie Marketing Co Jak Pro koho Proč Jací zákazníci
Kdy budou mít zájem Za jaké ceny
4
Marketingová komunikace
Co říci Komu to říci Jak to říci Jak to zakódovat Jak často to říkat Kdo to bude říkat Vědět proč to říkáme
5
Komunikační mix Reklama Podpora prodeje PR Přímý marketing
Osobní prodej Sponzoring Event Marketing
6
Jak najdeme my zákazníky?
Jak zákazníci najdou nás?
7
Fáze marketingové komunikace
Před uskutečněním prodeje V průběhu prodeje Při konzumaci/užívání produktu Po skončení konzumace/užívání produktu
8
Reklama Reklama propagující instituci Reklama zaměřená na produkt
Reklama zaměřená na událost Reklama zaměřená na zákazníky
9
Reklama: výhody a nevýhody
Působí rychle Kontrola nad obsahem volbou médií počtem opakování Lze ovlivnit koho a na jakém území reklama zasáhne Podat s nadsázkou a humorem Cena Neosobní sdělení Působí jednosměrně Šum Zpoždění zpětné vazby Spolupůsobí další faktory Obtížné vyhodnocení účinnosti vynaložených prostředků
10
5M důležitých pro reklamu
Mission Message Money Media Measurement
11
2 části reklamní strategie
Co říci Komu Jak Realizace Jak často Kde Za kolik
12
Cíle reklamní kampaně Povědomí Znalost Oblíbenost Preference
Přesvědčení Akce
13
Modely odezvy a chování zákazníků na podněty (Philip Kotler)
Models► Modely AIDA model Hierarchy-of-effects model Model postupných kroků Innovation-adoption model inovačně adaptivní Communica tions model komunikační Stages▼ Stádia Cognitive stage LEARN Rozum Attention Pozornost Awareness Pocit potřeby Knowledge Poznání Exposure Působení Reception Vnímání Cognitive response Rozumová reakce Affective stage FEEL Cit Interest Zájem Desire Touha Liking Záliba Preference Conviction Přesvědčení Evaluation Hodnocení Attitude Postoj Intention Úmysl Behavior stage DO Akce Action Purchase Koupě Trial Vyzkoušení Adoption Přizpůsobení Behavior Chování/Čin
14
Rozpočet Co si organizace může dovolit Podle konkurence
Procentem z příjmů S ohledem na cíle, kterých má být dosaženo
15
Reklamní kampaň Časová dimenze Cílové skupiny Geografická dimenze
Celková výše rozpočtu
16
Média Tištěné reklamy ke shlédnutí
Ostatní plošné, velkoplošné a světelné reklamy Tištěné reklamy k prostudování Inzerát Audiovizuální reklama Rozhlas Televize Propagační pořady 3D reklama Nové technologie, internet
17
Public Relations Důvěra Prestiž Image Rutinní publicita
Reakce na mimořádné události
18
Nástroje PR Události Vztahy s veřejností Vztahy s médii Tisková zpráva
Interview Obrazový materiál Veřejná vystoupení Tiskoviny
19
Podpora prodeje Krátkodobé stimuly Motivovat zákazníka k jednání
Podpora návštěvnosti Podpora prodeje Doprovodných služeb Abonentních programů Výrobků
20
Direkt marketing Pošta Telefon
21
Děkuji Vám za pozornost
Celý text najdete na Odkaz: Přednášky pro VŠE a FF UK Arts_10_Propagace Nebo stránky učitelů © Radka Johnová, 2007
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.