Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU
2
cena a cenová politika - ovlivňující faktory
interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady externí faktory: povaha a struktura trhu a poptávky náklady, ceny a nabídka konkurence ostatní faktory (SLEPT + kulturní) Regulace trhu Směnné kurzy Inflace cena a cenová politika + distribuční kanál cenová tvorba NÍZKÁ CENA podnik nemůže tvořit zisk náklady ceny konkurence a hodnota další externí a vnímaná interní faktory zákazníky VYSOKÁ CENA bude poptávka?
3
CENA JAKO KOMUNIKÁTOR HODNOTY hodnota = užitky/náklady anebo hodnota = základní řešení + přidané služby/cena + náklady vztahu užitky – funkční a emocionální náklady – peněžní, časové, energetické, psychické hodnota – produktu, služeb, personálu a image
4
CENA A EU Irsko, Francie, Itálie, Belgie, Rakousko – min. cena cigaret
cenová regulace výrobků a služeb Irsko, Francie, Itálie, Belgie, Rakousko – min. cena cigaret (skrytý) dumping anebo podpora domácím producentům… daňové zatížení (daň z přidané hodnoty) a produkty zařazené v daných sazbách (ČR – plenky, stavebnictví, kafe, čaj, čokoláda……) a spotřební daně, resp. další daně (regionální, lokální apod.) DPH v EU: spotřební daně – v EU stanoveny jednotné minimální sazby spotřební daň ve Francii daně v EU rozdílné místní výrobní náklady – transferové ceny změny kurzů – domácí měna/euro/jiná měna CENA A PARALELNÍ DOVOZ
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.