Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   "— Transkript prezentace:

1 METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost    Projekt: Moderní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_ Jméno autora: Mgr. Marie Píšová Datum, období, kdy byl vytvořen: začátek prosince 2012 Název práce: Rozdělení trojúhelníků Předmět, pro který je VM určen: Cvičení z matematiky Ročník, pro který je VM určen: sedmý Časová dotace: 35 – 40 minut Vzdělávací oblast, tematický okruh, téma: Matematika a její aplikace – Volitelná matematika – - Rozdělení trojúhelníků a jejich vlastnosti Metodický list, anotace- výstižný popis způsobu použití VM ve výuce: Žáci si mají za pomocí prezentace zopakovat rozdělení trojúhelníků podle stran a podle úhlů a připomenout si základní vlastnosti jednotlivých trojúhelníků  Pomůcky: sešit, psací potřeby

2 Rozdělení trojúhelníků a jejich základní vlastnosti

3 Rozdělení podle stran Rovnostranný Rovnoramenný Obecný

4 Rovnostranný trojúhelník
C Obrázek: a b A B c

5 Vlastnosti rovnostranného
Všechny strany mají stejnou délku : a = b = c Všechny vnitřní úhly mají stejnou velikost. Jakou? Velikost vnitřních úhlů je (1800 : 3 = 600) Je osově souměrný ? Ano, je. Kolik má os souměrnosti ? Má tři osy souměrnosti - nakresli do sešitu Osy souměrnosti jsou shodné s výškami (těžnicemi) Je středově souměrný? Ne, není Obvod: o = 3 . a

6 Rovnoramenný trojúhelník
Obrázek: C rameno b a rameno c B A základna

7 Vlastnosti rovnoramenného
Má dvě shodná ramena svírající hlavní vrchol : a = b Strana proti hlavnímu vrcholu se nazývá základna Úhly při základně jsou shodné Je osově souměrný? Ano, je. Kolik má os souměrnosti? Má jednu osu souměrnosti – nakresli do sešitu Osa souměrnosti je shodná s výškou (těžnicí) na základnu Je středově souměrný? Ne, není Obvod: o = a b

8 Obecný trojúhelník Obrázek: C b a A B c

9 Vlastnosti obecného Všechny strany mají různou délku
Všechny úhly mají různou velikost Je osově souměrný? Ne, není Je středově souměrný? Obvod: o = a + b + c

10 Rozdělení podle úhlů Ostroúhlý Tupoúhlý Pravoúhlý

11 Trojúhelníky podle úhlů
Ostroúhlý Má všechny úhlu ostré Kolik stupňů může mít ostrý úhel? Víc než nula a míň než devadesát (00 ˂ α ˂ 900) Načrtni si ho do sešitu Náčrtek:

12 Trojúhelníky podle úhlů
Tupoúhlý Má jeden úhel tupý a ostatní dva úhly ostré Kolik stupňů může mít tupý úhel? Víc než devadesát a míň než sto osmdesát (900 ˂ α ˂ 1800) Načrtni si ho do sešitu Náčrtek:

13 Trojúhelníky podle úhlů
Pravoúhlý Má jeden úhel pravý (900) a ostatní dva úhly ostré Strana proti pravému úhlu se nazývá přepona – je vždy nejdelší Strany svírající pravý úhel se nazývají odvěsny Načrtni si ho do sešitu Náčrtek přepona odvěsna odvěsna


Stáhnout ppt "METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   "

Podobné prezentace


Reklamy Google