Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 13 Lomené výrazy I
MěSOŠ Klobouky u Brna
2
ŠKOLA: Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna,
nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – MěSOŠ Klobouky ČÍSLO ŠABLONY: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AUTOR: Petr Kučera TEMATICKÁ OBLAST: SMA_ALGEBRAICKÉ VÝRAZY NÁZEV DUMu: Lomené výrazy I POŘADOVÉ ČÍSLO DUMu: 13 KÓD DUMu: VY_32_INOVACE_1_2_13_KUP DATUM TVORBY: ANOTACE (ROČNÍK): Prezentace je určena pro použití v předmětu seminář z matematiky, který je vyučován ve 3. a 4. ročníku. Je vytvořena k využití ve vyučovací hodině za pomoci interaktivní tabule. Materiál je možno také použít v matematice nebo k samostudiu při přípravě k maturitě.
3
POMOC
4
Pro odečtení zlomků potřebujeme společného jmenovatele
5
Společným jmenovatelem je jmenovatel druhého zlomku, upravíme čitatele
6
V úpravě čitatele lze pokračovat vytknutím čísla
7
Závěrečnou úpravou je krácení závorky
8
Výsledkem úprav je zlomek, podmínky byly již v zadání
9
Sčítáme tak, že upravíme na společného jmenovatele
10
Pokračujeme s úpravami čitatele, roznásobíme
11
Čitatele upravujeme dále
12
Dále lze krátit
13
Máme výsledek, podmínka byla součástí zadání
14
Před hledáním společného jmenovatele krátíme třetí zlomek
15
Můžeme odstranit závorku, je před ní záporné znaménko
16
Převedeme na společného jmenovatele
17
Upravíme členy čitatele
18
Lze dále vytknout
19
Poslední úpravou je krácení
20
Máme výsledek, podmínky nejsou třeba, ve jmenovateli nebyla proměnná
21
Pro nalezení společného jmenovatele rozložíme jmenovatele obou zlomků
22
Sestavíme společného jmenovatele a upravíme čitatele
23
Čitatele lze dále upravit pomocí vzorce
24
Dále lze krátit a zkontrolovat případné podmínky
25
Máme výsledek, podmínky nejsou třeba, čísla 0 ani -2 do N nepatří
26
Vytkneme ve jmenovateli druhého zlomku
27
Vytkneme ve jmenovateli druhého zlomku
28
Najdeme společného jmenovatele a upravíme čitatele
29
Pokračujme v úpravě čitatele
30
Čitatele půjde ještě rozložit pomocí vzorce
31
Zbývá krátit a zapsat podmínku, kdy má výraz smysl
32
Máme výsledek
33
Zdroje: - Cermat - příklady použité v zadáních maturity Gaudetop – kolektiv autorů – Tvoje státní maturita Matematika Prometheus – Kubát, Hrubý, Pilgr – Matematika – Maturitní minimum Příklady z archivu autora
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.