Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
FRENCHISING
2
Pojmy Franchisor - poskytovatel Frenchisant – příjemce
Franchisová síť – všechny franchisové a vlastní pobočky vytvářené v rámci určitého franchisového systému. Franchisová koncepce podnikání – formalizovaný a v podobě franchisového paketu zpracovaný podnikatelský záměr.
3
Výhody Pro frenchisora – rozšiřování korporace samostatnými subjekty
Pro frenchisanta – Menší risk, zapojení do dlouho fungujícího systému
4
Historie Ve 30. letech 20. století rozvoj motorizace přinutil výrobce automobilů hledat nové způsoby prodeje. Jako skvělé řešení se ukázaly sítě dealerských míst fungujících na zásadách franchisingu. Po druhé světové válce instituce franchisingu v USA prošla obdobím opravdového rozkvětu s mnoha úspěchy v řadě dalších odvětvích hospodářství, především pak ve službách a gastronomii. Franchisoři v USA rozvíjeli své sítě velmi dynamicky, a v 60. letech začali expandovat do Evropy.
5
Druhy frenchisingu Základní dělení : Podle druhu činnosti:
Distribuční franchising Franchising služeb Výrobní franchising Smíšený franchisig Podle organizace systému: Bezprostřední franchising Mnohonásobný franchising Master franchising (subfranchising) Regionální zastoupení
6
Evropský kodex etiky franchisingu
Evropský kodex etiky franchisingu je základním dokumentem určujícím pravidla podnikání založených na licenčním principu
7
zdroje Přednáška Informační materiály získané na veletrhu
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.