Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_04_BAROKNI_UMENI Název materiálu: Barokní umění Předmět: Výtvarná výchova Ročník: 4. Časová dotace: 90 minut Datum ověření: Jméno autora: Mgr. Martina Macíčková Klíčová slova: Baroko, barokní architektura, malířství, sochařství, šerosvit Výchovné a vzdělávací cíle: Žák se seznamuje s uměleckým barokním slohem Rozvíjené klíčové kompetence: Kompetence k učení Kompetence pracovní Anotace, metodický list: Pomocí interaktivního zobrazení se žák seznamuje s barokem, barokní architekturou, sochařstvím a malířstvím. Ve výtvarné výchově si pak vyzkouší výtvarně ztvárnit světlo a stín. Použité zdroje: Vlastní text Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace
2
Umění Umění je staré jako lidstvo samo. Člověk se vytvářením uměleckého díla realizuje, vkládá do něj své city, pocity, postoj ke světu a podobně.
3
Baroko
4
Barokní sloh 17. století Baroko vychází z renesance, vzniká v Itálii. Cílem umění je omráčit člověka bohatstvím, nádherou a zvláštním osvětlením.
5
České baroko Do Čech přichází baroko po bitvě na Bílé hoře. Vznikají nejen chrámy, kláštery, paláce, ale také kostelíky, kapličky a selské statky. Dochází ke spojení nového uměleckého slohu s lidovou tradicí. Vzniká tzv. selské baroko. Holašovice
6
Další ukázky selského baroka
Květov Holašovice Zbudov
7
ARCHITEKTURA Příznačné pro barokní architekturu je sjednocení a splynutí stavby s malbou a s plastikou (jiným výtvarným dílem).
8
SOCHAŘSTVÍ Barokní sochy jsou většinou součástí stavby, jsou oděné, v pohybu. Bývají umístěny na dobře viditelných místech. Orel, Pražský Hrad Sv. Vojtěch, Karlův most Sv. Ivo, Karlův most
9
MALÍŘSTVÍ Barokní obrazy mají tmavé pozadí, pracují se světlem a stínem. Je často používána výtvarná metoda tzv. šerosvit. Výjevu obrazu jsou osvětleny ze strany.
12
Námět do výtvarné výchovy
Typickou výtvarnou metodou barokního umění je šerosvit. Je to hra se světlem a stínem. Pomocí světla (umělého osvětlení) sledujte, jak se mění předměty, postavy nebo tváře spolužáků. Zkuste znázornit na výkres pomocí temperových barev a plochého štětce.
13
Použité zdroje:
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.