Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Ing. Athanasios Podaras, Ph.D

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Ing. Athanasios Podaras, Ph.D"— Transkript prezentace:

1 Ing. Athanasios Podaras, Ph.D
DATAMINING - KPIs Ing. Athanasios Podaras, Ph.D

2 OBSAH Dolovani dat (Data Mining) KPIs

3 Data Mining Data mining je praxe vyhledávání velkých obchodních údajů, které mají odhalit vzorce a trendy, které jdou nad rámec jednoduché analýzy (Oracle) Data mining is the practice of searching large stores of data to discover patterns and trends that go beyond simple analysis.

4 Data Mining (klíčové vlastnosti) – Key properties
Automatické zjišťování vzorů Predikce pravděpodobných výsledků Tvorba informacemi (actionable information) Zaměřit se na velkých datových souborů a databází (focus on large data sets and Databases

5 Data Mining Process (Oracle)

6 Funkce DM Regression (Predikce cisla, i.e. vek zákazníka)
Classification (Predikce skupiny, i.e. Ano/Ne, 0/1, Low/Medium/High) Clustering Anomaly detection Association rule (dependency between 2 variables) Summarization

7 Regression Data Sample

8 Classification Data Sample

9 KPIs (Key Performance Indicators)
KPI pomoci manažerům a zaměstnancům posoudit účinnost různých funkcí a procesů důležitých pro dosažení cílů organizace. KPI jsou neoddělitelně spojeny s strategických cílů dané firmy a jsou použity na pomoc manažerům zhodnotit, jestli pracujou na těchto cílů.

10 Decision Trees (rozhodovací stromy)

11 Types of DT Categorical Variable Decision Tree
Continuous Variable Decision Tree

12

13 KPIs (Key Performance Indicators)
„KPIs allow measuring the performance of business with respect to some goals in any perspective of the business“ (Grossmann and Rinderle-Ma, 2015)

14 KPIs KPI jsou neoddělitelně spojeny s strategických cílů dané firmy a jsou použity na pomoc manažerům zhodnotit, jestli pracujou na těchto cílů.

15 KPIs (priklady) 1. prodejní tým mohl sledovat nové příjmy, celkové tržby, nová zachycení zákazníků, 2. Tým zákaznické podpory měření spokojenosti zákazníka (retence zákazníků, ziska novych zákazníku atd 3. Lidské zdroje se zaměří na zapojení zaměstnanců, fluktuace zaměstnanců, time-to-fill otevřených pozic 4. Efektivnost procesů .. . n.p., procento vad výrobku Hlavním úkolem je nepoužívat opožděnými ukazateli, ale předstihové indikátory Zaostávání (Lagging Indicators): ukázujout, co jste provedli Leading Indicators: pomůžou definovat budoucí strategii Nejen finanční ukazatele jsou důležité Nejasné cíle vedou k spoléhání především finanční ukazatele


Stáhnout ppt "Ing. Athanasios Podaras, Ph.D"

Podobné prezentace


Reklamy Google