Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilLenka Králová
1
Libor Štěpánek lstep@fss.muni.cz
Flexibilní učení a u-learning: kombinace mnohotvaré a individualizované formy multimediální výuky jazyků Libor Štěpánek
2
Osnova Jazyky, média a společnost Multimédia na CJV MU
U-learning a flexibilní učení Využití multimédií ve výuce jazyků
3
Pyramida učení (E. Dale)
Po 2 týdnech si většinou pamatujeme: 10% 20% pasivní vnímání 30% 50% 70% aktivní vnímání 90%
4
1938 „savoir faire“= „savoir-vivre“ Drahý tatíčku a mamičko!
„On ne dira pas M.le Comte, Mme la Duchesse, mais simplement Monsieur, Madame. … Les nobles se nomment entre eux sans employer le mot Monsieur: Compte, Marquis, etc… Quelque-fois, on fait précéder le titre de l´adjectif cher.“ (Le Francais de tout les jours, 1926) Drahý tatíčku a mamičko! Šťastně jsem dojela. Je tu zatím všecko docela pěkné. Německy se tu podivuhodně rychle domluvím, tak že doufám, že to bude mít žádaný účinek!“ (Soukromá korespondence; )
5
1988 TELEVIZE + KAZETA It is important to know the right way to
address people. If you know people well, You just call them by their first names. The English get to the stage of being on first-name terms sooner than people on the Continent… (J.Peprník: Angličtina pro pokročilé, 1984) …Poslechněte si dialog a opakujte: …Podívejte se s námi, co Mr. Smith odpoví:
6
2008 David Cotterrell __________________________________________________________ Url: Ftp: ftp:// Skype: davidcotterrell Adress: 11 Navarino Road, London E8 1AD, UK Mobile: +44 (0) UK: +44 (0) Australia: +61 (02) US: + 1 (347)
7
Multimédia na CJV MU UČENÍ Multimédia
nový technicko-pedagogický nástroj přirozené využití (Goodfellow et al., 1996, McAndrew et al. 1996) UČENÍ skutečnosti blízké otevřené intenzivní mnohotvaré individuální PRIORITA Jazyk pro akademické účely (B2/C1) „kultivovaný, vytříbený a komplexní jazykový styl důraz na přesnost, objektivitu a citově nezabarvený komentář“ kulturní a společenský fenomén neustálé změny různé komunikační roviny téměř neomezené možnosti podoba i kvalita odpovídá plně potřebám situace. (McArthur, 1992:8; )
8
U-learning & flexibilní učení
kdykoli, kdekoli a v jakémkoli tempu kolaborativní způsob výuky neomezená dostupnost materiálů časová nezávislost nezávislost na schopnostech a vůli vyučujícího společná komunikace neomezovaná spolupráce vzájemná výměna reálných zkušeností studentů i vnějších aktérů různorodé + komplexní prostředí (Mair, 2007)
9
MULTIMÉDIA UČITEL Dekorační prvek smysluplné začlenění STUDENT
vyšší nároky na práci: nové technologie organizace struktura komunikace Dekorační prvek smysluplné začlenění STUDENT samozřejmá očekávání běžné technologie zábava kvalita dostupnost pracovní nasazení subjektivní dojmy míra naučeného
10
MULTIMÉDIA + kombinace nejvhodnějších prostředků ICT se standardní výukou + intenzivní působení na vícero smyslů - co největší počet nejnovějších technologií a nejvýkonnějších počítačů (Daunt, 2006) EFEKTIVNÍ VYUŽITÍ: variabilita aktivit = motivační faktor (Vejvodová, 2006) kombinace synchronní a asynchronní práce kombinace společné/týmové a individuální práce (Thily, 2006; Anastasiades, 2006) SÍŤ „informace prezentovaná jedním médiem musí doplňovat či rozšiřovat informaci poskytovanou médiem jiným“ (Baily, 2001)
11
PŘÍKLAD: struktura e-learningového kurzu v prostředí IS LMS
EFFECTIVE PUBLIC SPEAKING COURSE VYUČUJÍCÍ hodnotitel hodnocení, reakce skupiny teorie, cvičení, ukázky, řešení výsledky cvičení, testů, reakce skupiny LMS IS ZÁVĚREČNÁ PREZENTACE konzultace seminář teorie, cvičení, ukázky, řešení reakce na skupinu student student student prezentující
12
shrnutí ICT = nedílná součást dnešní společnosti → přirozená forma jazykové výuky podpora CJV MU → co nejširší záběr akademického jazyka + co možná nejširší individualizace výhody neustálá, intenzivní, mnohotvará a poměrně pozitivní přítomnost cizojazyčného prostředí dynamika, aktuálnost, všestrannost i vysoká míra individualizace reálnost komunikačních situací nevýhody operační a organizační náročnost kurzů značná závislost na momentální dostupnosti i stavu techniky experimentální povaha nových metod odlišná technická zdatnost studentů nejasnosti v oblasti hodnocení
13
závěr kvalita a efektivita výuky! přímá a skutečná jazyková zkušenost!
14
Zdroje: 1) Anastasiades, P.S. (2006): Interactive Videoconferencing in Lifelong Learning Methodology and Implementation Policy at the University of Crete (E.DIA.M.ME), DIVERSE Conference, Glasgow, Velká Británie (VB) 2) Baily,B.(2001): Multimedia and Learning; _and_learning_11_2001.htm; ( ) 3) Dale, E. (1969): Audio-visual methods in teaching. New York: Dryden, in Young, C. (2006): Top Ten uses of Video Education, 4) Daunt, C.(2007): Choosing Learning Technologies, Choosing_Learning _Technologies.PDF; ( ) 5) Gates, I. (1997): ( ) 6) Mair, J. (2007): Are All Learning Communities Dependent on Telepresence Technologies?, ( ) 7) McArthur, T. (1992): The Oxford Companion to the English Language, OUP, Oxford 8) Motteram, G., Armellini, A., McLachlan,A.(2006): Teaching and Learning with Desktop Video Conferencing Towards Effective Practice, DIVERSE Conference, Glasgow, VB 9) Najjar,O. (1998) v Baily,B.2001: Multimedia and Learning; 10) Qvist, P.(2006): Videolectures and the Feeling of Learning, DIVERSE Conference, Glasgow, VB 11) Roberts, M.(2007): Promoting Active Learning in the Online Classroom through Innovative Course Design; doc; ( ) 12) Temple, B. (2006) Multi-Cultural Teaching Using Video Conference and Shared Workspace, DIVERSE Conference, Glasgow, VB 13) Thily,H. (2206): Telepresence (continued): Videoconferencing and Shared Application to Help Distant Trainees Complete Professional Paper and Presentation, DIVERSE Conference, Glasgow, VB 14) Vejvodová,J.(2006): Oponentní posudek on-line kurzu „Effective Public Speaking“; nepublikovaný materiál 15) Zwimpfer,L. (2007): Ten Years On- The Evolution of Learning Technologies – What Do Students Think?; ( )
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.