Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/34.0963
Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu VY_32_INOVACE_OdP_S2_03 Popis výukového materiálu Název: Vytváření obchodní politiky hotelů a restaurací - oblasti obchodní politiky Autor: Bc. Pavel Lang Datum: Obor: a) L/01 Gastronomie (nástavbové studium) b) L/01 Gastronomie Ročník: a) - 2. ročník a b) - 4. ročník Předmět: Hotelový provoz Anotace výukového materiálu 1. Materiál je určen pro výuku předmětu Hotelový provoz a je v souladu s ŠVP 2. Materiál je prezentován žákům prostřednictvím ICT s výkladem a doplněním při současném použití učebnic Moderní řízení hotelového provozu (Ing. J. Beránek a kol., Magconsulting 2013) a Cestovní ruch pro střední školy a pro veřejnost (D. Drobná a E. Morávková, nakl. Fortuna Praha 2004) Součástí materiálu je krátký test s označením odpovědí. Další formou zpětné vazby je test jako souhrn několika realizovaných materiálů. Pro výuku je použit - PC s dataprojektorem - interaktivní tabule - interaktivní dataprojektor - učebnice
2
Vytváření obchodní politiky hotelů a restaurací
HOTELOVÝ PROVOZ Vytváření obchodní politiky hotelů a restaurací 3. OBLASTI OBCHODNÍ POLITIKY Marketing: jednotlivé prvky marketingového konceptu - cíle, zásady, nástroje a mix Personál: Plánování personálu: počet hostů připadajících na jednoho pracovníka, požadavky, pracovní doba, výpomoci, zaměstnávání zahraničních pracovníků, překlenutí neproduktivních časů, personální administrativa Zajištění personálu: náborové a reklamní metody, výběr podle požadovaného profilu (znalosti, dovednosti, kvalifikace), využití personálních agentur Mzdy a sociální podmínky: odpovídající mzdy, otevřenost mzdové politiky, konkurenceschopné mzdové tarify, zákonné a dobrovolné sociální podmínky
3
Vytváření obchodní politiky hotelů a restaurací
HOTELOVÝ PROVOZ Vytváření obchodní politiky hotelů a restaurací Řízení: styl řízení, systematické zaškolování nových pracovníků, spolurozhodování, kvalifikace pracovníků, ubytování a stravování zaměstnanců, předcházení pracovním úrazům, osobní poradenství Vzdělávání: další vzdělávání pracovníků, „job rotation“, externí možnosti vzdělávání c) Finance: Financování: z vlastních zdrojů, z cizích zdrojů, spolufinancování s jinou firmou Rozpočtování: druh a přesnost rozpočtů týkajících se obratu, nákladů, investic, finančních prostředků, likvidity Náklady a kalkulace: kontrola osobních nákladů, odpisů, úroků, dodatečné kalkulace, získání a rozbor dalších důležitých údajů Použití zisku: dividendy, tvorba rezerv, investice, podíly pro zaměstnance
4
Vytváření obchodní politiky hotelů a restaurací
HOTELOVÝ PROVOZ Vytváření obchodní politiky hotelů a restaurací d) Investice a nákup: Vztahy a závazky: smluvní vztahy, morální nebo obchodní závazky, výhody a nevýhody Investiční program: obnova budov, zařízení a vybavení, inventáře, údržba nemovitostí a zařízení, potřeba investic v průběhu času Kvalitativní požadavky: stanovení a kontrola dodržování kvalitativních standardů a speciálních kvalitativních požadavků Pořizovací ceny: posouzení situace v zásobování, alternativních možností zásobování a cenových tendencí Zásobování: situace v zásobování, místní a regionální nákupní možnosti, individuální a kolektivní nákupy, návštěvy obchodních zástupců
5
Vytváření obchodní politiky hotelů a restaurací
HOTELOVÝ PROVOZ Vytváření obchodní politiky hotelů a restaurací Skladování: druhy a velikosti skladů, skladovací možnosti u dodavatelů, rozsah ochrany a pojištění zboží e) Organizace: Organizační schéma: hierarchická struktura hotelu/restaurace, členění odpovědnosti, vztahy nadřízenosti a podřízenosti Úkoly a kompetence: náplně práce jednotlivých pracovníků, stanovení úkolů, kompetencí a odpovědnosti pracovníků
6
Vytváření obchodní politiky hotelů a restaurací
HOTELOVÝ PROVOZ Vytváření obchodní politiky hotelů a restaurací Několik zásad správného sestavení podnikatelského plánu: na začátku sestavování podnikatelského plánu je nutné veškeré nejasnosti zaznamenat a později se k nim vrátit musí být k dispozici soupis všech problémů, které jsou stěžejní pro obchodní úspěch první návrh by měl být sepsán podnikatelem a jeho manažerským týmem, přičemž platí zásada, že každý zainteresovaný odborník by měl připravit tu část plánu, za kterou je přímo odpovědný je možné vyhledat odbornou pomoc agentur specializujících se na sestavování podnikatelského plánu pokud je podnikatelský plán delší než pět stránek, je vhodné jej doplnit na začátku seznamem používání odborného žargonu je nežádoucí optimální rozsah plánu by měl být cca 20 – 40 stran
7
Vytváření obchodní politiky hotelů a restaurací
HOTELOVÝ PROVOZ Vytváření obchodní politiky hotelů a restaurací Odpovědi na testové otázky zpracujte v písemné podobě. Výstupy - Test: 1. Vyberte vhodné náborové a reklamní metody pro zajištění kvalitního personálu hotelu. Popište styly řízení vhodné pro vedení hotelu/restaurace. 3. Popište vhodné programy pro další vzdělávání pracovníků. Co si představujete pod pojmem „job rotation“? Zpracujte jednoduché organizační schéma ubytovacího úseku hotelu.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.