Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON"— Transkript prezentace:

1 VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Číslo projektu CZ.1.07/ / Název školy SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Vzdělávání pro zdraví Předmět Zdravověda Tematický okruh Stáří Název materiálu Pozorování nemocných Číslo materiálu VY_32_INOVACE_4C_ZDR_16(20) Autor Andrea Ječmenová Datum tvorby Všechna neocitovaná díla jsou dílem autora.

2 Anotace Prezentace Microsoft PowerPoint přibližuje současný postup ošetřování a přístup k seniorům. Prezentace je určena jako podpůrný materiál k výkladu učitele, lze použít i k opakování učiva. Cílem prezentace je studentům vštípit moderní pojetí péče o seniory.

3 Pozorování nemocných Andrea Ječmenová 2012

4 Změny vzhledu kožní ústrojí pohybový systém nervový systém smyslové vnímání a spánek Změny chování změny psychiky – změny osobních rysů a vlastností jedince zhoršení přizpůsobení se životním změnám emoční labilita – plačtivost, úzkost, strach ztráta životního partnera, problémy v rodině sociální změny

5 Denní rozvrh

6 Činnosti podporující mentální schopnosti trénink paměti orientace v realitě Činnosti podporující fyzické schopnosti a fyzickou zdatnost pohybová cvičení dechová cvičení procvičování jemné motoriky vaření, pečení

7 Činnosti podporující senzorické schopnosti poslech hudby výstavy, přednášky sledování filmů Pet terapie léčba pomocí domácích zvířat

8 Dodržování pitného režimu

9 Správný jídelníček více bílkovin vlákniny vitamínů minerálů Spánek důležitý i odpolední spánek pokusit se spát bez hypnotik odstranit poruchy spánku

10 Dodržování léčebného režimu

11 Správná komunikace Vhodná komunikace je jedním ze základních pilířů dobrého vztahu mezi pečovatelem a klientem. Důležitý je soulad verbální a neverbální komunikace, aktivní naslouchání a empatie.

12 Zásady správné komunikace
1. Mít připraven druh rozhovoru vzdělávací ošetřovací naslouchající podporující motivující 2. Správný pozdrav a oslovení 3. Vytvořit důvěryhodný vztah

13 Problémy v komunikaci klient odmítá kontakt
nechce sdělovat žádné informace nevěří pečovateli somatické a psychické bariéry neochota hovořit na intimní témata neklid a hluk v prostředí přítomnost dalších klientů nesprávná komunikace ze strany pečovatele nezájem o klienta pasivní naslouchání

14 Kontrolní otázky a cvičení
Význam a druhy denních činností v péči o seniory. Jak správně se seniory komunikovat, zásady při komunikaci. Jaké se mohou objevit problémy v komunikaci a jak je správně odstraňujeme? Úkol : Připravte dvě jednoduché pracovní činnosti pro malou skupinku seniorů, které budete provádět se seniory v rámci odpolední aktivity. Pracujte s internetovými zdroji.

15 Použité zdroje PhDr. Marie Rozsypalová, Mgr. Alena Šafránková Ošetřovatelství I. INFORMATORIUM, spol. s.r.o ISBN Fotografie archiv autorky


Stáhnout ppt "VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON"

Podobné prezentace


Reklamy Google