Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Vyšší rostliny Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_59_Růžovité
Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
2
Čím je tato čeleď zajímavá?
Tvoří ji byliny i dřeviny. Patří sem ovocné dřeviny. Léčivé byliny. Plody jsou peckovice, nažky i malvice. Souplodí- jedná se o spojení více plodů. Souplodí nažek-jahoda. Souplodí peckoviček-malina.
3
Dřevina- má zdřevnatělý stonek.
Bylina mají stonek dužnatý. Bylina- řepík Dřevina- keř- šípková růže Dřevina- strom- hrušeň
4
Léčivky Řepík lékařský- použití léčba ran, dezinfekční účinky.
Mochna husí-pomáhá od bolestí- zažívací, menstruační.
5
Ovocné dřeviny Jabloň-častá ovocná dřevina našich zeměpisných šířek, pětičetné květy, plod malvice. Broskvoň-původem z Číny, je teplomilná, plod peckovice. Vinná réva-dřevina s liánovitým vzhledem, pne se a má ráda teplé jižní svahy, plod bobule.
6
Okrasné Růže- popínavé či přízemní rostliny nejrůznějších tvarů a barev. Je pro svůj vzhled nazývána královnou květin. Plod- šípek- významné léčivé účinky- zvyšuje imunitu, vitamín C. Další využití má v kuchyni- omáčky, marmelády, kompoty, atd. Jako suchý zdroj potravy zvířat v zimě, má i využití v dekoračních technikách.
7
Zopakujme si 1.Co je souplodí? Seskupení více plodů.
2.Jaký plod tvoří souplodí nažek? Jahoda. 3. Jaký plod tvoří souplodí peckoviček? Malina. 4. jaké znáš léčivé vlastnosti šípku? Zvyšuje imunitu.
8
Citace Vlastní zdroje Galerie Klipart
9
Vytvořeno jako DUM do předmětu přírodopis na ZŠ a MŠ 17
Vytvořeno jako DUM do předmětu přírodopis na ZŠ a MŠ 17.listopadu 1325, Mladá Boleslav pro 7.ročník základní školy. Materiál slouží k doplnění učiva o botanice. Materiál je vhodné prezentovat pomocí interaktivní tabule. Materiál byl vytvořen a pilotován ve I I. pololetí školního roku 2011/2012.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.