Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál zpracován v rámci projektu

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál zpracován v rámci projektu"— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu
EU peníze školám Název školy Střední škola elektrostavební a dřevozpracující, Frýdek-Místek, příspěvková organizace Adresa školy Pionýrů 2069, Frýdek-Místek Název operačního programu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ Označení vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_8_24PryR-18 Název tematické oblasti (sady) Rozvody vody, kanalizace a vytápění v rodinném domě. Název vzdělávacího materiálu Klimatizace Druh učebního materiálu Učební text Anotace Učební text je určen žákům oboru Instalatér. Je zaměřen na získávání a procvičování základních vědomostí, týkajících se rozvodů teplovodních soustav. Klíčová slova klimatizace, split, Vzdělávací obor, pro který je materiál určen 36-52-H/01 Instalatér, H/01 Zkrácené studium Instalatér Ročník I. až III. Typická věková skupina let Speciální vzdělávací potřeby žádné Autor Pryček Radovan Zhotoveno, (datum/období) Celková velikost 2,83 MB Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radovan Pryček. Dostupné z portálu

2 Klimatizace Klimatizace (označované zkratkou AC z anglického air conditioning) je zařízení, jejíž cílem je úprava parametrů vzduchu v - jednotlivých místnostech celých budovách dopravních prostředcích.

3 Schéma bytové klimatizační jednotky

4 Schéma klimatizace Kondenzátor Kapilára (expanzní ventil) Výparník
kompresor

5 Rychlost proudění (m/s)
Úprava parametrů vzduchu Příklad- tepelná zátěž v místnostech převedená na jednotky ve watech Druh zátěže okno z jihu pracující člověk stroj (zařízení) Tepelný zisk W/m2 W/ osoba W/kus Příklad- požadavky na mikroklima v konformních zařízeních Parametr vzduchu Teplota v létě (°C ) Teplota v zimě (°C ) Vlhkost v létě (%) Vlhkost v zimě (%) Rychlost proudění (m/s) Správná hodnota 22-26 18-22±2 Max. 55 30-60 0,2-0,3 Teplota v místnosti by létě měla být max. o 6°C nižší než je venkovní teplota vzduchu.

6 Klimatizační zařízení rozdělujeme podle účelu:
Druhy klimatizačních zařízení Klimatizační zařízení rozdělujeme podle účelu: ÚČELU Zdravotně hygienická Průmyslová Speciální provozy PROVEDENÍ Kompaktní oddělené UMÍSTĚNÍ Vnitřní vnější

7 Rozdělení podle účelu-
Průmyslová – cílem je zajistit ovzduší potřebné pro kvalitní výrobu nebo bezporuchový provoz. S vysokými nároky na přesnost přesná teplota, vlhkost do 50% Tam kde je důležitá vlhkost vzduchu - zpracování potravin, papíru nebo textilu Důležitá teplota, vlhkost a mimořádně čistý vzduch – zdravotnictví , laboratoře, Zdravotně hygienická- optimální prostřední pro pobyt člověka Pro velký počet lidí kina, divadla, sály S velkou vnější zátěží (prosklené budovy) S velkým tepelným zatížením provozy výrobní….. V dopravních prostředcích Speciální- kde nepracují lidé (zařízení velínů)

8 Rozdělení podle provedení a umístění:
kompaktní (okenní) - klimatizační zařízení tvoří jeden celek Oddělené (SPLIT) – Klimatizační zařízení je rozděleno na vnitřní a vnější část zařízení. Podle umístění: VNITŘNÍ Stěně nejčastěji (SPLIT) Pod stropem VNĚJŠÍ Na střeše Na zemi vedle budovy Na terase

9 Výkon klimatizační jednotky
Výkon klimatizační ho zařízení Výkon klimatizační jednotky Prostor m3 2kW Do 50 m3 2,7 kW m3 3,5 kW m3 5 kW 90 – 120 m3 7 kW m3 Více jak 7 kW Nad 170 m3

10 Literatura: Ing. JAROSLAV DUFKA Vytápění pro 3 ročník učebního oboru instalatér DT 687 (075.3), TS 10 (střední školy) vydalo nakladatelství Sobotáles, Mostecká Praha 1 v roce 2001 Elektronické zdroje:


Stáhnout ppt "Výukový materiál zpracován v rámci projektu"

Podobné prezentace


Reklamy Google