Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
pop-art
2
Konec 50.let a 60.leta, USA a Velká Británie
Reakce umělců na postindustriální společnost a populární kulturu, na konzum, supermarket, reklamu, film a televizi R.Hamilton charakterizuje pop-art jako umění: populární, pomíjivé, postradatelné, levné, mladé, vtipné, sexy, atraktivní, masově vyráběné a velký byznys Americký pop-art ironicky zlehčující, britský spíše sociálně kritický Banální náměty, sériovost, reprodukční techniky,výrazná barevnost, sebepropagace Odmítají rozlišovat dobrý a špatný vkus, umělecky využívají i kýč
3
ANDY WARHOL
6
ROBERT RAUSCHENBERG combine paintings – barevná plocha spojena s reálnými předměty nebo vlepovanými fotografiemi
7
Deštníky
8
Monogram (1955)
9
Postel (1955)
10
Roy Lichtenstein Inspirace komiksem, které převádí v detailu do obrovských formátů, jako Warhol využívá též sítotisk
12
Jasper Johns
13
Claes Oldenburg
18
Richard Hamilton
19
George Segal
21
Přecházení ulice
22
Holocaust
24
Walk, Don´t walk (1976)
25
Milenci na posteli (1970)
26
OP-ART Optical art – optické umění, efekt optické iluze,kombinace geometrických vzorců, barevných kontrastů Kmitání, vibrování, pulzování, iluzivní pohyb
27
Josef Albers
28
Bridget Riley
32
Victor Vasarely
37
Jesús Rafael Soto, Carlos Cruz-Diez, Yaacov Agam, Richard Anuszkiewicz
38
Jesús Rafael Soto
39
Carlos Cruz-Diez
40
Yaacov Agam
41
Richard Anuszkiewicz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.