Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Zavádění nového produktu na trh
2
Životní cyklus produktu
Zavádění Růst Vrchol Pokles
3
Nový produkt Celosvětově Výrobková řada Rozšíření řady
Zdokonalení výrobku Přemístění Změna technologie (náklady) Obal, design
4
Selhávání Tlak managementu Tržní potenciál Projekt Umístění
Cena a náklady Propagace Konkurence Nápady Omezení Finance a kapitál Doba vývoje Životní cyklus
5
Získání nového produktu
Koupě firmy Spojením firem Koupě licence (značky) Koupě patentu Výzkum a vývoj
6
Proces vývoje nových produktů
Průzkum Posouzení nápadů Koncepce Ekonomická analýza Vývoj Testování Komercializace
7
Průzkum Cíle, trhy Tvorba nápadů Zaměstnanci
Zákazníci, uživatelé, neuživatelé Dodavatelé, distributoři, obchodníci Zkoumání konkurence Analýza vlastností a vazeb Identifikace potřeb
8
Pravděpodobnost celkového úspěchu
Pravděpodobnost úspěchu technického řešení (odhad např. 50%) Pravděpodobnost úspěchu komercializace daného technického řešení (např. 60%) Pravděpodobnost úspěchu ekonomického úspěchu dané komercializace (např. 70%) 0,50 x 0,60 x 0,70 = 0, tj. 21%
9
Posouzení nápadů Kritéria spjatá s produktem Tržní kritéria
Finanční kritéria Feasibility study
10
Kritéria spjatá s produktem
Novost Soulad s výrobním zařízením Zkušenosti v oboru Nároky na servis Technická uskutečnitelnost Legislativa
11
Tržní kritéria Velikost trhu Podíl na trhu Tempo růstu trhu
Pozice na trhu Kanibalizace Konkurence Distribuce
12
Finanční kritéria Zisk ROI Nároky na investice Riziko (a zisk)
Příjmy, cash flow
13
Dimenze produktu Komunikativnost Důvěryhodnost Stupeň potřeb
Stupeň odlišnosti Vnímaná hodnota Kupní zájem Uživatelské cíle Frekvence nakupování
14
Koncepce Návrh Model Prototyp Vzorek
15
Vlastnosti Funkční Psychologické
16
Ekonomická analýza Odhad poptávky Odhad nákladů Odhad tržeb
17
Odhad tržeb Produkty kupované často Produkty kupované zřídka
Produkty kupované jen jednou
18
Vývoj a testování prototypu
Funkční testy Spotřebitelské testy
19
Test nového produktu/vzorku
Testy spotřebních předmětů Testy výrobních prostředků Laboratorní testy Testy v reálném prostředí
20
Komercializace Vstup na trh Kdy Kde Komu
21
Proces adaptace spotřebitele
Inovátoři Včasní adaptéři Včasná většina Pozdní většina Opozdilci a/nebo neuživatelé
22
Vlivy na míru adaptace Relativní výhoda Kompatibilita
Inovační složitost Inovační dělitelnost (možnost zkusit) Komunikativnost
23
Strategie zavádění nových produktů
Penetrace trhu Geografická expanze Nové segmenty zákazníků Modifikovaná nabídka Modifikace produktu pro stávající zákazníky Modifikace produktu pro geograficky rozptýlené zákazníky Modifikace produktu pro nové segmenty zákazníků Inovace produktu Geografická inovace Kompletní inovace
24
Strategie zavádění nových produktů
Strategie rychlého sbírání Strategie pomalého sbírání Strategie rychlé penetrace Strategie pomalé penetrace
25
Životní cyklus produktu
26
Cíle a strategie životního cyklu
Zavádění Prodej Nízký Náklady Vysoké Zisky Negativní Zákazníci Inovátoři Konkurence Malá Cíle Povědomí, touha, vyzkoušení Produkt Základní Cena Nákladový Distribuce Výběrová Reklama Informační, povědomí včasných adaptérů a dealerů Podpora prodeje Silná; předvádění, vyzkoušení
27
Cíle a strategie životního cyklu
Růst Prodej Rychlý růst Náklady Průměrné náklady na zákazníka Zisky Zákazníci Včasní adaptéři Konkurence Cíle Maximalizace tržního podílu Produkt Modifikace, služby, záruky Cena Penetrace trhu pomocí ceny Distribuce Intenzivní Reklama Masový zájem zákazníků Podpora prodeje Snížení
28
Cíle a strategie životního cyklu
Zralost Prodej Vrchol Náklady Nízké Zisky Vysoký Zákazníci Střední většina, modifikace trhu Konkurence Stálý počet, později pokles Cíle Maximalizace zisku, udržení tržního podílu Produkt Obměna značek a modelů, inovace, modifikace produktu Cena Cenou proti konkurenci Distribuce Intenzivní Reklama Rozdíl značek a užitků Podpora prodeje Podpora značky a její změny
29
Cíle a strategie životního cyklu
Pokles Prodej Náklady Nízké Zisky Klesající Zákazníci Opozdilci Konkurence Cíle Snižování nákladů, sklízet, zbavovat se Produkt Vyřadit slabé Cena Snížit Distribuce Vyřazovat slabá, výprodeje, outlety Reklama Minimální Podpora prodeje Minimální (3 za 2)
30
Děkuji Vám za pozornost
Celý text najdete na Odkaz: Přednášky pro VŠE a FF UK, Marketingové nástroje Nebo stránky učitelů © Radka Johnová, 2011
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.