Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/02.0005.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/02.0005."— Transkript prezentace:

1 METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/ Sada metodických listů: KABINET ANGLICKÉHO JAZYKA Název metodického listu: Příprava hodiny – Lesson Planning

2 Lesson Planning Příprava hodiny

3 Lesson Planning Bez komplexní přípravy na hodinu nelze docílit cílového jazyka – target language Lesson planning is planning a journey Vyučující by měl mít jasno, kam a jakým způsobem, chce ve vyučovací hodině dojít. Plán hodiny je hledání cesty k vytčenému cíli – tj. dosažení target language.

4 Systém vyučovací jednotky
Každá vyučovací jednotka (vyučovací hodina) musí mít svůj systém. Kde jsme Kam chceme dojít Jaké metody použijeme při dosahování cíle Zpětná vazba

5 Tradiční model přípravy na hodinu - PPP (presentation, practising, production)
Je třeba stanovit CÍLE – kam se chceme dostat. Hlavním cílem je vždy TARGET LANGUAGE (viz dále). K dosažení cílů využíváme „stages“ etapy, tedy nejefektivnější cesty, jak se dostat k target language (viz dále).

6 TARGET LANGUAGE ZAHRNUJE: Slovní zásobu Topic – oblast jazyka
Gramatické struktury Jazykové dovednosti apod.

7 STAGES - etapy Základní etapy tradičního modelu přípravy hodiny – PPP
Etapy můžeme rozdělit na jednotlivé kroky – mikroetapy – mikrostages, jejichž pomocí dosahujeme cílů – tj. dosažení target language. Základní etapy tradičního modelu přípravy hodiny – PPP Presentation Practising Production

8 PPP Mluvíme o hodině angličtiny – žáci přicházejí do hodiny AJ, musí „přepnout“ svůj mozek na myšlení a vyjadřování se v anglickém jazyce. K tomu slouží část hodiny zvaná „warming up“ – převádíme žáka z používání jazyka č. 1 (ČJ) do jazyka č. 2 (AJ). WARMING UP – hry, soutěže, pětiminutové aktivity, párové, skupinové práce

9 PPP PRESENTATION Stanovení programu hodiny a cílového jazyka, motivace
Kontrola porozumění Procvičení – drilling (mechanický, významový, komunikativní) Vysvětlení a objasnění problémů

10 PPP PRACTISING procvičování Controled (kontrola učitelem pro přesnost)
Free (kontrola žáky mezi sebou) PRODUCTION Výsledný target language, kterého jsme chtěli dosáhnout. Cílový jazyk je třeba ověřit procvičením a získat feedback – zpětnou vazbu, tj. jak se nám podařilo dosáhnou cílového jazyka.


Stáhnout ppt "METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/02.0005."

Podobné prezentace


Reklamy Google