Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Myšlenkové mapy ve vzdělávání – software

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Myšlenkové mapy ve vzdělávání – software"— Transkript prezentace:

1 Myšlenkové mapy ve vzdělávání – software
Anotace: Přednáška bude zaměřena na ukázku použití myšlenkových map ve vzdělávání z různých úhlů pohledu. Podíváme se na mapy v manažerské praxi ředitelů a ředitelek gymnázií, přes využití map v přípravě vzdělávacích programů, projektů a plánů, až po zpracování materiálů pro studenty. Z pohledu studentů jsou myšlenkové mapy ideální nástroj k tvorbě vlastních archivů informačních zdrojů, přípravě na zkoušky (maturita, přijímací zkoušky) i nástrojem pro celostní uchopení problematiky. Ukážeme, že řadu map lze zpracovat nejen elektronicky, ale lze využít i klasické cesty, což je mimořádně vhodné pro skupinovou práci. Krátká přednáška bude doplněna ukázkami materiálů, které si lze po přednášce volně stáhnout pro inspiraci. RNDr. Alex Vinšů, Ing. Miroslav Buchel Česká společnost kreativního myšlení, z.s.

2 Grafické uspořádání klíčových slov, doplněné obrázky vyznačující vzájemné vztahy a souvislosti.
Klíčové vlastnosti myšlenkových map: Hierarchie Zapamatování Rozhodování Komunikační nástroj Metoda přístupu a zpracování informací. Byznys mapy. Konceptuální mapy. Myšlenková mapa

3 Průmysl 4.0 je označení pro současný trend digitalizace, s ní související automatizace výroby a změn na trhu práce, které s sebou přinese (Wikipedie) Internet věcí Internet služeb Digitální ekonomika Studie V roce 2000 bylo 75 % dat uloženo v analogové podobě. V roce 2007 však už téměř 94 % všech našich informací bylo digitálních. Zlomový rok 2002, kdy objem digitálních dat poprvé překonal kapacitu analogových informací, tudíž tento rok lze podle nich považovat za skutečný počátek digitální éry. Zdroj: Fakta

4 Myšlenkové mapy a vzdělávání
Komunita Ředitelé, management Učitelé, studenti Veřejnost Zájemci o studium Absolventi Rodiče Odborná veřejnost Veřejná správa Ministerstva Vysoké školy Osobní rozvoj Celoživotní vzdělávání Myšlenkové mapy a vzdělávání Sladění osobního a pracovního života Osobní rozvoj Veřejnost Učitelé, studenti Ředitelé, vedení

5 Digitálně nebo ... Jinak?

6 NOZ = 654 stran nebo mapa s 4120 uzly
Proč digitálně? NOZ = 654 stran nebo mapa s 4120 uzly

7 Analogové mapy mají nezastupitelné místo, stejně jako tužka a papír.
Týmová práce Jenom digitálně? Brainstorming Zapojení KREATIVITA !!! Analogové mapy mají nezastupitelné místo, stejně jako tužka a papír.

8 Manažerská praxe Příprava a vedení jednání Stanovení priorit
Analýzy – SWOT, projektové analýzy, … Rozhodování, výběrová řízení, bodování Knowledge management - správa znalostí Časové plány, timemanagement Řízení projektů Strategické plánování Sestavování týmů, organizační struktury, definice vztahů Motivační programy, hodnocení Vzdělávání Manažerská praxe

9 Manažerská praxe

10 Učitelé Základní otázky – jak, kdy, kdo, proč, co, kde, které
Členění – kapitoly, lekce, témata Vlastnosti Historie – chronologická posloupnost událostí Struktura – podoba věcí Funkce – co věci dělají Procesy – jak věci fungují Hodnocení – jak dobrá nebo užitečná je určitá věc Klasifikace – jaký vzájemný vztah mají věci Definice – co věci znamenají Osobnosti – které role nebo vlastnosti mají lidé Učitelé

11 Učitelé

12 Příklad – diplomka v myšlenkové mapě
Zápis látky (přednášky) Uvědomit si strukturu témat Zvýraznit souvislosti Vlastní kódování Elektronicky nebo klasicky? Výhody digitální cesty Výhody klasické cesty ARCHIVACE, SYSTÉM Plánování studentských projektů Struktura projektu Dotčené skupiny Rozpočet Termíny Psaní seminárních prací a článků – SW + export do Wordu! Příprava na zkoušky (maturita, přijímací zkoušky) – struktura látky a časové plánování, kvalita Studenti Příklad – diplomka v myšlenkové mapě

13 Učitelé nebo studenti?

14 Vizualizace Postupy Návody Domlouvání Hledání řešení Komunikace

15 Archivy Knowledge managent

16 Řešení

17 Rozhodování Studentská „firma“ Elevator speech Výběr školy, oboru...

18 Rozhodování ... příklad z praxe

19 ... ve formě myšlenkové mapy!
První kniha v ČR s ISBN Knihy ... ve formě myšlenkové mapy!

20 Skupinová práce Třídění cizích myšlenek Opora paměti Kreativní myšlení
Skupinové myšlenkové mapy, používají se zejména v případech: Společná kreativita Společná paměť Skupinové řešení problémů Skupinová analýza Skupinové rozhodnutí Skupinový projektový management Skupinové školení Skupinová práce

21 Digitálně v cloudu

22 Tabule nebo jakákoli volná plocha

23 Jak na to digitálně? Software, tablety, mobily ...

24 Software Potřebuji maximum možností včetně projektového plánování, rozpočtů Management Učitelé Mám specifické požadavky, nepotřebuji vše Studenti Volně dostupný nástroj, použití na dotykových zařízeních Něco hodně jednoduchého a rychle!

25 Téma setkání

26 Další informace Kontakty, linky, materiály pro inspiraci

27 Materiály pro inspiraci
Ukázka mapy anglické gramatiky Nový občanský zákoník Mapa pro sebehodnocení Plánování projektu Podnikatelský záměr Měsíční plán Diplomová práce ing. Miroslava Buchela ve tvaru myšlenkové mapy Formát souborů – export do HTML5, ev. PDF Materiály pro inspiraci

28 Česká společnost kreativního myšlení, z.s. www.cskm.cz
RNDr. Alex Vinšů , prezident spolku Ing. Miroslav Buchel –

29 Krátké představení ČSKM
Spolek, jehož účelem je: rozšiřování povědomí o kreativních technikách ve společnosti, podpora rozvoje využívání kreativních technik s důrazem na myšlenkové mapy, vzdělávání a pořádání vzdělávacích akcí, spolupráce se školami všech typů v oblasti kreativního myšlení, zajištění pomůcek a vydávání tiskovin pro výuku a využití technik kreativního myšlení, vytváření podmínek pro vznik a fungování komunity uživatelů kreativních technik, organizování činnosti komunity a rozvoj této komunity, všemi způsoby napomáhat rozvoji v oblasti kreativního myšlení na území České republiky. Krátké představení ČSKM


Stáhnout ppt "Myšlenkové mapy ve vzdělávání – software"

Podobné prezentace


Reklamy Google