Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace k výzkumu cílové skupiny Další osoby ohrožené sociálním vyloučením pro přípravu 5. komunitního plánu Autorský tým Centrum praktických a evaluačních.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Prezentace k výzkumu cílové skupiny Další osoby ohrožené sociálním vyloučením pro přípravu 5. komunitního plánu Autorský tým Centrum praktických a evaluačních."— Transkript prezentace:

1 Prezentace k výzkumu cílové skupiny Další osoby ohrožené sociálním vyloučením pro přípravu 5. komunitního plánu Autorský tým Centrum praktických a evaluačních studií, Katedra sociální politiky a sociální práce, Fakulta sociálních studií, Masarykova univerzita: Doc. PhDr. Jiří Winkler, PhD., Mgr. Ladislav Otava, Mgr. Magda Frišaufová, Ph.D., Bc. Klára Kolbabová, Mgr. Anna Krchňavá, Mgr. Iveta Zelenková, Ph.D., Mgr. Martin Žižlavský, PhD.

2 Cíle výzkumu Znalost aktuálního vývoje sociálních potřeb obyvatel města, jakož i informace o možných zdrojích a kapacitách pro sociální služby ve městě Potřeby členů cílové skupiny Cíle organizací poskytujících pomoc členům cílové skupiny Vztah mezi potřebami členů a cíli organizací Podskupiny: mladí lidé opouštějící institucionální péči, osoby opouštějící výkon trestu, lidé bez domova, lidé se závislostmi

3 Metodika výzkumu Expertíza (teoreticko–praktické uchopení tématu)
Focus Group (klienti, organizace) Rozhovory (klienti, organizace) Dotazníkové šetření (klienti, organizace)

4 Výzkumná zjištění – Sociální vyloučení
Subjektivně vnímanou ztíženou participaci na přístupu k všeobecně dostupným zdrojům ve společnosti, přičemž tato participace se odehrává v různých dimenzích, jejich skladba, včetně příčin a následků, je závislá na konkrétní životní situaci klienta Nikoli pouze lokalita Subjekty vnímání jsou ti, kteří jej bezprostředně žijí a ti, kteří chtějí přispět k jeho řešení – služby pomoci, donátoři

5 Výzkumná zjištění a doporučení – Potřeby členů cílové skupiny a cíle organizací poskytujících pomoc (1/2) Nedostatek podpůrných sociálních vazeb Podpora individuálnější formy pomoci s důrazem na vztah (klient – prostředí, včetně pracovníků) Problémy v oblasti bydlení Sociální / startovací byty / krizová lůžka Problémy při hledání zaměstnání a zaměstnatelnost Vyjednávání se zaměstnavateli, práce s předsudky (i v organizacích pomoci) Problém příliš ostře vymezených cílových skupin Sledování struktury sítě pomoci (duální diagnózy, víceproblémové životní situace, hraniční problémy)

6 Výzkumná zjištění a doporučení – Potřeby členů cílové skupiny a cíle organizací poskytujících pomoc (2/2) Nedostatečná a nedostupná zdravotní péče Návaznost péče na konkrétní problémové situace Předluženost a nedostatek právního poradenství Poradenství přes stáže právních expertů Konkrétní problémy Dostupnost možnosti osobní hygieny (toalety, sprchy, skříňky) Financování vzdělávání (stipendijní program pro věkovou skupinu 26+) Přehlednost informací o pomoci pro klienty i organizace (web, brožury) podle dílčích cílových skupin Vývoj problémů Přesun lidí bez domova do seniorském věku (kohorta z 90. let)

7 Výzkumná zjištění a doporučení – Vztah mezi potřebami členů cílové skupiny a cíli organizací poskytujících pomoc (1/2) Nedostatek financí Objem prostředků vs. struktura prostředků Spolupráce v sociálním resortu Koordinovaná spolupráce mezi pomáhajícími včetně samotných organizací Meziresortní spolupráce (zdravotnictví, školství, ÚP) Komunitní plán pro Brno

8 Výzkumná zjištění a doporučení – Vztah mezi potřebami členů cílové skupiny a cíli organizací poskytujících pomoc (2/2) Časové rozložení podpory pomoci Spíše dlouhodobější podpora Obsahová stránka podpory pomoci Participace klientů, pomáhajících a donátorů Povaha podporované pomoci Podpora stabilizace a rozvoj stávajícího systému

9 Dobrá práce, díky!!! (tým, organizace, klienti, pracovníci MMB …)


Stáhnout ppt "Prezentace k výzkumu cílové skupiny Další osoby ohrožené sociálním vyloučením pro přípravu 5. komunitního plánu Autorský tým Centrum praktických a evaluačních."

Podobné prezentace


Reklamy Google