Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Ústav podnikové strategie Zakladatelský projekt Autor bakalářské práce: Zuzana Růžičková Vedoucí bakalářské práce: Doc. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D. Oponent bakalářské práce: Ing. Aneta Hrušková České Budějovice, červen 2016
2
Agenda Motivace a důvody k výběru tématu Cíl bakalářské práce
Představení podniku Analýza podnikatelského prostředí podniku Marketingový plán Finanční plán Analýza rizik Návrhy opatření Závěrečné shrnutí Dotazy
3
Motivace a důvody k výběru tématu
Znalost a dlouholetá praxe v odvětví Vztah k místu podnikání Studijní zaměření Touha po vlastním podnikání Možnost realizace projektu v praxi
4
Cíl bakalářské práce Cílem bakalářské práce je zpracování zakladatelského projektu v aplikaci na konkrétní podnik.
5
Představení podniku Název podniku: Květinářství Anička
Sídlo podniku: Lannova třída 55/23, České Budějovice Právní forma podnikání: Živnost volná Předmět podnikání: prodej řezaných a hrnkových květin Majitel podniku: Zuzana Růžičková Cíle podniku: operativní, taktické a strategické
6
Analýza podnikatelského prostředí podniku
STEP analýza Porterův model pěti sil Strategická mapa Analýza zdrojů specifických příležitostí SWOT analýza Externí prostředí Interní prostředí
7
STEP analýza Sociálně-kulturní faktory Technologické faktory
sezónnost nabízeného zboží roční období T Technologické faktory technologické změny výrobců a pěstitelů E Ekonomické faktory financování podniku případný nárůst nezaměstnanosti Politicko-právní faktory splnění legislativních podmínek zahraniční obchod a reklamační řád P
8
Porterův model pěti sil
Nově vstupující Dodavatelé Stávající konkurenční prostředí Odběratelé Substituty a komplementy
9
Strategická mapa Květinářství Anička Holandské květin Zahradnické
Nejvýznamnější konkurenti Středně významní konkurenti Holandské květin Zahradnické centrum Ferenčík Deluxe Flowers Kamélie Květiny Kovařík 3 – 5 km
10
Analýza zdrojů specifických příležitostí
Fyzické zdroje: místo působení, image a vybavení prodejny Lidské zdroje: majitelka podniku, zaměstnanci Finanční zdroje: vlastní zdroje, cizí zdroje, ostatní zdroje Zdroje nehmotné povahy: image podniku, know-how vazby a aranžování květin
11
SWOT analýza SWOT analýza 1,63 1,06 1,5 1,46 Interní vlivy
Silné stránky S Slabé stránky W 1,63 1,06 Příležitosti trhu O 1,5 Ohrožení trhu T 1,46 Externí faktory
12
Marketingový plán Segmentace trhu
13
Marketingový plán Marketingový mix
Product (produkt): řezané květiny, hrnkové květiny, doplňkový sortiment Price (cena): metoda zaváděcích cen Promotion (komunikace): webové stránky, reklama na sociálních sítích Place (distribuce)
14
Finanční plán Předpokládané výnosy za 1.rok podnikání celkem: ,- Předpokládané náklady za 1.rok podnikání celkem: ,- Předpokládaný hospodářský výsledek za rok podnikání celkem: ,-
15
Analýza rizik Nízké příjmy z důvodu vysoké ceny zboží a služeb
Nízké příjmy z důvodu malého zájmu o zboží a služby Riziko sezónnosti Riziko technických potíží v elektronických zařízeních Ostatní rizika (úraz, poškození majetku,…)
16
Návrhy opatření Konkurenční boj
→ nabídka kvalitního zboží za přijatelné ceny → sledování nových trendů v oblasti floristiky → floristické kurzy a školení Dodavatelé → zvýšení cen → snížení cen → snížení kvality zboží → hledání nového dodavatele Zástupce vedoucího Zlepšení propagace podniku Průzkumy zaměřené na spokojenost zákazníků Neustálá inovace a obnova obchodního sortimentu
17
Závěrečné shrnutí Výsledky zkoumání byly uvedeny
Návrhy opatření byly stanoveny Cíl práce byl splněn
18
Dotazy vedoucího práce a oponenta
Vedoucí práce Vysvětlete položku DPH ve výkazu zisků a ztrát na straně 122 (příloha č. 9). Vysvětlete položku Splátka úvěru ve výkazu zisků a ztrát na straně 122 (příloha č. 9). Oponent V čem spatřujete přínos Vašeho zakladatelského projektu?
19
Děkuji za Vaši pozornost.
Dotazy komise Děkuji za Vaši pozornost.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.