Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Webová aplikace IS KP14+ Mgr. Lukáš Frolík 9. listopadu 2016.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Webová aplikace IS KP14+ Mgr. Lukáš Frolík 9. listopadu 2016."— Transkript prezentace:

1 Webová aplikace IS KP14+ Mgr. Lukáš Frolík 9. listopadu 2016

2 Portál IS KP14+ Webová aplikace pro žadatele o podporu z Evropských strukturálních a investičních fondů (ESIF) v období

3 Registrace do portálu IS KP14+
Pro přístup do portálu IS KP14+ je nutné provést registraci přes tlačítko „Registrace“ na úvodní obrazovce. Po vyplnění registračních údajů, klikne uživatel na tlačítko „Odeslat registrační údaje“. Po odeslání registračních údajů systém zašle na zadané telefonní číslo SMS s aktivačním klíčem a zobrazí v registračním formuláři nové pole „Aktivační klíč“. Po vytvoření uživatelského účtu bude uživateli zaslán nový s uživatelským jménem. Uživatelské jméno – vygenerováno systémem a zasláno uživateli v u. Heslo – zadáno při registraci. V případe, že uživatel zapomene heslo, klikne na odkaz „Zapomenuté heslo?“.

4 Podání všech úloh je pouze elektronické prostřednictvím IS KP14+ !!!
Portál IS KP14+ Prostřednictvím IS KP14+ probíhá podání úloh: žádost o podporu žádost o platbu – průběžná, závěrečná zprávy o realizaci - průběžná, závěrečná (ZoR se v IS KP14+ zobrazí po schválení právního aktu, depeše s upozorněním na blížící se termín podání) Žádost o přezkum rozhodnutí žádosti o změnu - ze strany příjemce i ze strany CRR (ŘO) zprávy o udržitelnosti projektu - za každý rok - průběžná, závěrečná veškerá komunikace mezi žadatelem a CRR – formou depeší - Informace o stavu projektu (včetně výsledků hodnocení projektu) se žadatel/příjemce dozví pouze přes MS2014+. - Dokument Rozhodnutí o poskytnutí dotace včetně podmínek bude příjemci zpřístupněn taktéž pouze přes MS2014+. Podání všech úloh je pouze elektronické prostřednictvím IS KP14+ !!!

5 HW a SW požadavky Doporučujeme nejnovější verzi prohlížeče Internet Explorer, tj. aktuálně verze 11. K podepsání úloh je vyžadován kvalifikovaný elektronický podpis. Vyzkoušet lze: Je nutné mít na počítači nainstalovanou aplikaci MS Silverlight a balíček TescoSW Elevated TrustTool, který slouží pro přístup k podpisovým certifikátům - naleznete v MS2014+ na záložce HW a SW požadavky. Certifikát musí být vydaný akreditovaným poskytovatelem certifikačních služeb dle zákona č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu, v platném znění, tzn. musí být vydaný některou z podporovaných certifikačních autorit (Postsignum, I.CA, eIdentity). Problémy s certifikátem od ČP: Certifikát si zajišťují a obnovují uživatelé MS2014+ na vlastní náklady u akreditovaného poskytovatele. Platnost certifikátu ještě min. 3 dny po podpisu! Na záložce „FAQ“ (podzáložka „FAQ elektronický podpis“) jsou k dispozici principy práce s certifikáty

6 Základní ovládání portálu IS KP14+, Formuláře
Formuláře a jejich prvky Aplikace „komunikuje“ s uživatelem prostřednictvím formulářů, uživatel může mít otevřen pouze jeden formulář. K danému formuláři se pak vztahují příslušné nabídky menu. Formulář může obsahovat dva základní prvky: Seznam – tabulka s několika sloupci obsahující seznam záznamů, Detail – jednotlivá pole, tlačítka s funkcemi.

7 Postup pro vyplnění projektu do IROP
Po přihlášení klikněte na tlačítko Žadatel Pak zvolte možnost Nová žádost Zvolte operační program – 06 – IROP Vyberte ze seznamu otevřených výzev

8 Vyplnění projektové žádosti
Projektovou žádost je nutno vyplňovat postupně od horních záložek k poslední záložce Podpis žádosti, Důvod: jednotlivé záložky spolu souvisí a mají mezi sebou vazby např. Specifický cíl na indikátory, kategorie intervencí Právní forma žadatele (a někdy velikost podniku) na rozpad financování Rozpočet na Přehled zdrojů financování a na záložku finanční plán Subjekty projektu na vyplnění dodavatelů k veřejným zakázkám Záložka Projekt obsahuje Doplňkové informace (např. realizace zadávacích řízení, CBA, veřejná podpora) Záložka Podpis žádosti se zviditelní až po provedení finalizace projektové žádosti

9 Elektronické podání žádosti o podporu
Při zpracování Žádosti o podporu jsou umožněny dva typy podání (záložka Identifikace operace): Automatické podání - žádost je odeslána automaticky po podpisu signatářem (případně posledním signatářem), Ruční podání – žádost je odeslána na CRR až na základě aktivní volby žadatele (nutno tedy kliknout na tlačítko Podat) po podpisu Žádosti o podporu (POZOR - po podepsání a před odesláním nelze žádost storno finalizovat). Zkontrolovat stav projektu! na záložce Identifikace operace

10 IS KP14+ Role (I.) Záložka Přístup k projektu slouží k přidělení/odebrání rolí v rámci dané žádosti o podporu konkrétním uživatelům. Role Správce přístupů přidělena automaticky zakladateli projektové žádosti, pouze s touto rolí lze přidávat/odebírat další uživatele. Pozor!!! Žadatel by měl vždy přístup do MS2014+ s rolí správce přístupů. Měnit osobu správce přístupů z pozice ŘO ani CRR není technicky možné. Role Čtenář – projektová žádost zobrazena k náhledu Role Editor – možnost zápisu změn v projektové žádosti Role Signatář projektu: – umožňuje podepisovat předem definované úkony v dané žádosti, provádí odvolání žádosti, storno finalizace, podepisuje žádost o přezkum – musí být alespoň jeden signatář, pokud jich je více, podepisují dle předem daného pořadí. Nasdílený projekt je nutné přijmout/odmítnout - jen u signatáře probíhá přijetí automaticky.

11 IS KP14+ Role (II.) Na projektu mohou figurovat až dva uživatelé s rolí Správce přístupů (zakladatel projektu a „zástupce“). Role Zmocněnec – signatář (zmocnitel) může k podpisu v systému pověřit podepsáním vybraných úloh zmocněnce. Zmocněncem může být jakýkoli z uživatelů, který je tzv. správcem projektu, tedy má v rámci projektu přidělené role (správce přístupů /editor / čtenář). Role při tvorbě CBA – ten, kdo zakládá je správce přístupů, nemá zástupce

12 Plná moc (I.) Projekt musí být elektronicky podepsán signatářem tj. statutárním zástupcem nebo zmocněncem = osobou pověřenou na základě plné moci. Pokud je statutární zástupce registrovaným uživatelem v IS KP14+ a má zřízen kvalifikovaný elektronický podpis a je uveden na záložce Přístup k projektu jako signatář pak vloží podpis po finalizaci projektové žádosti na záložce Podpis žádosti (zcela dole v levém menu). Pokud statutární zástupce není registrován v IS KP14+ pak projekt podepisuje zmocněnec a je nutno uživatelem s rolí Správce přístupů: 1) Zmocněnec je uveden na záložce Přístup k projektu (většinou má roli editor či správce přístupů).

13 Plná moc (II.) 2) Na záložce Přístup k projektu stiskněte tlačítko Nový záznam. V založeném záznamu se označí možnost Signatář bez registrace v IS KP14+. Vyplní se datum narození a jméno. Záznam se uloží. V tabulce Správci projektu zobrazí záznam, který má zelenou fajfku ve sloupci Signatář bez registrace v IS KP14+. 3) V datové oblasti Plné moci se založí záznam nové plné moci - vyplní se typ plné moci: papírová, zmocněnec (výběr z číselníku), datum platnosti plné moci, v poli Zmocnitel neregistrovaný v IS KP14+ vybereme (kliknutím na čtvereček vedle šedivého pole) jméno statutárního zástupce. Soubor naskenované plné moci vložíme přes tlačítko Připojit. Nutno vybrat předmět zmocnění (tlačítko zcela dole) - pro jaké dokumenty má zmocněnec právo podepisovat . Po výběru záznam uložte. Pak kliknutím na ikonu pečetě u plné moci vložíme elektronický podpis. Elektronický podpis v tomto případě přikládá zmocněnec. Na záložce Subjekty je možno vložit subjekt typu Zástupce žadatele V případě, že žadatel dá plnou moc/pověření k podepisování úloh jiné osobě, a na záložce Osoby subjektu vyplňte identifikační a kontaktní údaje všech osob k podepisování jednotlivých úloh.

14 Komunikace prostřednictvím IS KP14+ , notifikace
Informace o stavu projektu včetně výsledků hodnocení se žadatel/příjemce dozví pouze přes IS KP14+. I právní akt Rozhodnutí o poskytnutí dotace včetně podmínek bude příjemci zpřístupněn jen v IS KP14+. V IS KP14+ doporučujeme využít notifikací, které upozorní uživatele např. na změnu stavu projektu, přijatou depeši a další události. Nastavení proveďte záložce v Profilu uživatele – Kontaktní údaje. Vložte svůj pracovní či mobilní telefon popř. oba záznamy. Zatrhněte checkbox Platnost a záznam uložte.

15 Přijaté depeše Přijaté depeše se zobrazují ihned po přihlášení na nástěnce. Na systémové depeše neodpovídejte! Pokud přijde depeše, která se vztahuje ke konkrétnímu projektu, pak přijde kromě nástěnky uživatele také přímo na projekt (objekt). V levém menu je možno zkontrolovat všechny příchozí depeše, či je možno vytvořit novou depeši. Nová depeše odesílaná z projektu přijde z IS KP14+ do systému CSSF14+ manažerovi projektu.

16 Vyplnění eCBA v ISKP14+ (I.)
Modul CBA se nachází uvnitř modulu Žadatel Čtyřmi kliknutími vytvořte nový formulář CBA do konkrétní výzvy (body 1-4 na printsceenech) Vyplňte název CBA a referenční období Zatrhněte křížkem (ANO/NE) pole veřejná podpora Záznam uložte

17 Vyplnění eCBA v ISKP14+ (II.)
Po uložení záznamu je nutné vyplňovat další pole a záložky na CBA dle příručky (Příloha č.17 k Obecným pravidlům, nová k ) Pro umožnění editace záložek je nutno použít tlačítko na základní obrazovce Proveď změnu

18 Vyplnění eCBA v ISKP14+ (III.)
Vždy vyplňujeme jen přes tlačítko Editovat vše. Pokud není – pak jsou to automaticky načítané hodnoty. Diskontované hodnoty se vyplňují automaticky Vyplňte záložku Investice a Zdroje (Celkové investiční náklady jsou všechny náklady projektu – způsobilé, nezpůsobilé, investiční i neinvestiční) Nutno navázat eCBA na projekt (na záložce Základní informace) Načtěte celkové způsobilé výdaje projektu – tlačítkem Data z projektu Po vyplnění analýzy zkontrolujte výsledky na záložce Návratnost investic pro FA – posuzuje se jen čistá současná hodnota v rámci návratnosti investice pro FA.

19 Dotazy a problémy z praxe
Otestování elektronického podpisu – možno na adrese: pozor 3 dny před vypršením platnosti certifikátu, depeše se považuje za doručenou dnem odeslání, nikoli dnem přečtení (možnost notifikace na či sms), nelze provést rozpad: příjmy, veřejná podpora, umístění, subjekt x velikost podniku, finalizace x storno finalizace (role signatáře a zmocněnce) pozastavená výzva, záložka Přístup k projektu a Plná moc je editovatelná pro uživatele s rolí Správce přístupů i po zaregistrování projektu, podepsat projektovou žádost je možné až po vygenerování tiskové sestavy – trvá i několik minut.

20 Co Vám může pomoci při vyplnění IS KP14+ ?
Specifická pravidla pro žadatele a příjemce k jednotlivým výzvám (příloha č. 1): Postup pro podání žádosti o podporu v MS2014+ II. Obecná pravidla pro žadatele a příjemce (přílohy): Postup pro zpracování CBA v MS2014+ Postup zadávání žádosti o změnu v MS2014+ Postup podání žádosti o přezkum hodnocení v MS2014+ Případné chyby v systému zasílat kontaktním osobám Centra v jednotlivých krajích ) - doložit Print Screen chybové hlášky při kontrole na dané záložce, kde se chyba vyskytuje! V nepřítomnosti na administrátora MS2014+ z jiného kraje – viz kontakty IROP:

21 Žádosti o změnu ze strany žadatele
Postup popsán v Příloze Obecných pravidel pro žadatele a příjemce č. 18 – Postup zadávání změn v MS2014+ Změnové řízení může být žadatelem zahájeno: před schválením právního aktu - změny na žádosti o podporu po schválení právního aktu - může vyvolat změnu právního aktu v době udržitelnosti projektu Nutno podat ŽoZ před Zprávou o realizaci (ZoR), během změnového řízení nelze podávat Zprávu o realizaci Pokud před ukončením etapy žadatel zjistí, že nevyčerpal všechny finanční prostředky původně do této žádosti o platbu plánované – tedy jeho žádost o platbu bude nižší než částka na příslušném řádku finančního plánu, je nutné, aby podal žádost o změnu – převod finanční prostředků do dalších etap. Pokud se tak nestane, bude mu o nevyčerpanou částku žádosti o platbu snížena částka celkových způsobilých výdajů projektu ze strany řídícího orgánu IROP. Žádost o změnu je nutno podat před založením žádosti o platbu!

22 Vytvoření ŽoZ ze strany žadatele
Na příslušném projektu klikněte na záložku Žádost o změnu Pro vytvoření nové ŽoZ klikněte na tlačítko Vytvořit žádost o změnu Vytvořený záznam ŽoZ ve stavu rozpracovaná rozklikněte

23 Výběr obrazovek do ŽoZ V levém menu (uvnitř ŽoZ) přejděte na záložku Žádost o změnu – viz printsceen Klikněte na tlačítko Výběr obrazovek pro vykázání změn Vyberte potřebné obrazovky u kterých potřebujete oznámit či navrhnout změnu – fajfka ve čtverečku vpravo vedle názvu obrazovky Klikněte na tlačítku Spustit

24 Provedení změny datových položek
Po výběru příslušného záznamu v horní části záložky klikněte na tlačítko Vykázat změnu

25 Výběr záznamu k vykázání změny (I.)
Pečlivě zvažte, ke kterému záznamu budete vykazovat změny. Nevytvářejte nové záznamy např. u zadávacích řízení, pokud budete přikládat přílohy k jediné zakázce na projektu. Klikněte na tlačítko vykázat změnu. 3. V dolní části okna se zobrazí záznam, který měníte s poli, které můžete editovat. Proveďte opravu či aktualizaci údajů. Uložte.

26 Výběr záznamu k vykázání změny (II.)
Přílohy k veřejné zakázce po splnění kroků (1-3) pak lze doplnit přes tlačítko Nový záznam. Vždy znovu zkontrolujte, zda přikládáte přílohy ke správné veřejné zakázce.

27 Kontrola, finalizace, podpis ŽoZ
Po provedení kontroly: finalizace, po vygenerování tiskové verze je možné podepsat ŽoZ signatářem projektu či osobou zmocněnou k podpisu plnou mocí Stav ŽoZ: Podána na ŘO

28 Změna iniciovaná ze strany ZS či ŘO
Správcům projektu přijde depeše o vyžádané změna na projektu V depeši je uvedeno, jako obrazovky jsou navrženy ke změně V levém menu na příslušném projektu vyberte záložku žádost o změnu Rozklikněte záznam rozpracované ŽoZ

29 Úpravy finančního plánu (krok č.1)
Na záložce Obrazovky žádosti o změnu se zobrazují obrazovky, které máte upravit Pro opravu např. finančního plánu je nutné nejprve provést změnu na záložce Rozpočet a provést rozpad financí na záložce Přehled zdrojů financování (předtím je FP needitovatelný) FP se otevře k editaci až po provedení Rozpadu financování

30 Úpravy finančního plánu (krok č.2)
Na záložce rozpočet na vybraném záznamu rozpočtu, klikněte na tlačítko Vykázat změnu Vytvoří se kopie rozpočtu Na záložce Přehled zdrojů financování klikněte na Rozpad financí

31 Úpravy finančního plánu (krok č.3)
Na záložce finanční plán zkontrolujte navržené změny či upravte data dle potřeby

32 Kontrola, finalizace, podpis ŽoZ
Po provedení kontroly: finalizace, po vygenerování tiskové verze je možné podepsat ŽoZ signatářem projektu či osobou zmocněnou k podpisu plnou mocí Stav ŽoZ: Podána na ŘO

33 Nelze vybrat některé obrazovky na ŽoZ?
Důvodem k tomu, že na nově založené žádosti o změnu nemůžete vybrat některé z obrazovek např. veřejné zakázky, přílohy k VZ apod. je pravděpodobně to, že existuje žádost o změnu s těmi obrazovkami, která ještě není schválena/zamítnuta. Do doby vypořádání předchozích žádosti o změnu není možné zadávat změnu na stejné obrazovce. Příklad: žádost o změnu podána na ŘO, vybrané obrazovky VZ a Přílohy k VZ. Žádost o změnu je ve stavu Podána na ŘO. Žadatel tedy nyní nemůže podávat další žádosti o změnu, kde by vybral tyto obrazovky.

34 Přeji hodně úspěchů Vaší projektové žádosti o dotaci a pevné nervy při práci s ISKP14+ 
Mgr. Lukáš Frolík


Stáhnout ppt "Webová aplikace IS KP14+ Mgr. Lukáš Frolík 9. listopadu 2016."

Podobné prezentace


Reklamy Google