Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Mobilní aplikace nebo web?
Petr Voplakal Internet Advertising Conference 2010
2
Jak nejlépe dostat obsah k mobilním uživatelům?
Mobilní aplikace zatím vítězí - 79% poskytovatelů zvolilo mobilní aplikaci nebo aplikaci + web Obchodní model
3
Proč šli cestou mobilního webu
Jednodušší distribuce - nepotřebujete ničí souhlas Jednodušší a levnější vývoj – 1 web pro všechny mobily
4
Proč šli cestou mobilní aplikace
Lepší uživatelské rozhraní Lepší využití možností mobilního zařízení (GPS atd.)
5
Další faktory? … nejednoznačné
Užívanost – podstatná část (25-30%) vůbec neměří Aplikace - snažší získávání uživatelů (někdy) Web vede k dlouhodobé uživatelské aktivitě Click-rate (míra prokliků) na reklamu Nadpoloviční většína vůbec nemá zatím reklamu 17% má 2x více prokliků na webu, 20% má 2x více proklik na aplikaci
6
Třetí (střední) cesta Např. prohlížeč Augmented Reality Layar
Aplikace využívající maximálně možnosti zařízení (kamera, GPS, kompas, pohybový snímač) Pro různé OS (iPhone, Android, Symbian) Obsah integrovaný přes API Např. prohlížeč Augmented Reality Layar
7
Aplikace vs. web Zlaté Stránky pro iPhone Mapa, Najdi trasu
Najdi nejbližší (GPS) Našeptávač Akcelerometr stažení m.zlatestranky.cz Mapa, Najdi trasu návštěv
8
Platformy a distribuce
Apple + Android= 93% Kritický objem aplikací „Být vidět“ právě ve vaší kategorii „ nových aktivacích Android mobilních zařízení denně, 34 různých modelů od více než deseti výrobců“ PCMag.com
9
Zaplatí to reklama… opravdu??
„Apple představil iAd mobilní reklamní platformu jako součást iPhone OS 4.0… umožní vývojářům vkládat reklamu do svých aplikací…Apple si ponechá 40% výnosu z reklamy“ 8.duben,2010 „Federal Trade Commission ustanovuje interní tým na základě podání týkajícího se návrhu na akvizici reklamní sítě AdMob ze strany Google v hodnotě 750 mil USD…“ 7. Duben, 2010
10
Vyhraje mobilní web do 3 let ?
Technologie WebGL, CCS3, HTML5 Standardizace W3C GPS API je nyní k dispozici pro iPhone OS a Android Brzy má následovat Opera Mini Specifikace, standardizace a implementace jednoho API představuje běžně 1-2 roky
11
…. nepropadejte falešným nadějím
„Klíčovou výhodou webové aplikace není, to že byste ji nemuseli přizpůsobovat, ale to, že to jde jednodušeji… další velkou výhodou je následně jednodušší aktualizace. Dominique Hazael-Massieux, Mobile Web Initiative Lead (W3C)
12
Lokalizace je klíč… „Každé třetí hledání na mobilním Google souvisí s lokalitou“
13
Neexistuje správná jedna správná volba…
WEB APLIKACE Typ obsahu (lokalizace sítí – jednou snad?) GPS lokalizace Frekvence užití Nízká Vysoká Funkcionalita Jednodušší Složitější, akcelerometr, kamera, 3D kódy Distribuce Síla na propagaci url Rollout z webu Platforma Síla značky Konkurence v sekci
14
Zdroje Global Inteligence Alliance – Indurstry WP Native or Web Application, April 2010 Interní zdroje Mediatel & European Directories
15
Děkuji za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.