Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Kreativita Pavla Kotyzová

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Kreativita Pavla Kotyzová"— Transkript prezentace:

1 Kreativita Pavla Kotyzová
Týmová práce TYMP1/ C12 Kreativita Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ

2 Váš potenciál DOSAHUJE tam, kam DOSAHUJE
Týmová práce TYMP1/ C11 – Kreativita. Váš potenciál DOSAHUJE tam, kam DOSAHUJE vaše představivost PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D.,

3 Co je kreativita? Týmová práce TYMP1/ C11 – Kreativita.
Kreativita = potenciál mozku + dovednost Jestliže jsme kreativní, otevíráme se všemu novému, co přichází, hledáme jiné možnosti. Nezůstáváme stát u starých zvyků, úkoly a problémy řešíme novými způsoby. Co přináší kreativita: nalezení nových řešení vyřešení problémů uvolnění atmosféry zvýšení sebedůvěry. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D.,

4 Dobrá zpráva Týmová práce TYMP1/ C11 – Kreativita.
Každý člověk je kreativní. Stává se ale, že lidé nemají dost odvahy nebo možností a znalostí, jak kreativitu rozvíjet. Stálý shon a předsudky kreativitu potlačují. Kreativitu lze procvičovat. Je třeba získat odvahu a nové věci zkoušet. Nedat se zastrašit a odradit bariérami. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D.,

5 Pravá a levá hemisféra Týmová práce TYMP1/ C11 – Kreativita.
Všichni využíváme obě poloviny mozku, ale většinou máme tendenci se spoléhat na jednu polovinu více, než na druhou. Každá z hemisfér mozku zpracovává přijaté informace jiným způsobem. Když je levá hemisféra mozku aktivní, pravá he­misféra přejde do uvolněného, „polomeditativního“ stavu spojeného s vlněním alfa. Nastane-li obrácená situace, přejde do tohoto stavu hemisféra levá. Americký neurofyziolog Roger Wollcot Sperry získal za svůj výzkum o obou mozkových hemisférách Nobelovu cenu za fyziologii a lékařství.

6 Kterou stranu mozku k myšlení preferujete?
Týmová práce TYMP1/ C11 – Kreativita. Kterou stranu mozku k myšlení preferujete? Levou stranu preferující lidé mají tendenci být analytičtí, verbální, matematičtí, logičtí, lineární, zjišťující, symboličtí, a objektivní. Zaměření na: jazyk, logiku, počítání, psaní, motorické reakce, pojem o čase.  Pravou stranu preferující lidé mají tendenci být více umělečtí, intuitivní, nápadití a neverbální, subjektivní. Zaměření na: sluchové vjemy a hudbu, uvědomování si komplexních souvislostí, představivost, denní snění, barva, dimenze.

7 Upřednostňování levé poloviny mozku
Týmová práce TYMP1/ C11 – Kreativita. Upřednostňování levé poloviny mozku Tendence analyzovat, abstrahovat, počítat, sledovat čas, plánovat postupy krok za krokem, vyjadřovat se racionálně, na základě logiky. Levou stranu preferující lidé říkají věty jako: "Pokud známe čísla a, b a c můžeme říct, že jestliže je a větší než b a b je větší než c, potom a je větší než c." Dodržování časového rozvrhu, struktura, posloupná cesta. Uplatnění: vědci, počítačoví analytici, účetní, právníci atd. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D.,

8 Upřednostňování pravé poloviny mozku
Týmová práce TYMP1/ C11 – Kreativita. Upřednostňování pravé poloviny mozku Tendence využívat svou intuici, chvíle přímého vnímání, kdy vše zapadá na své místo - bez toho, aby bylo potřeba věci řešit logickou cestou. Věty: "Aha, teď to chápu", nebo "Tak, teď je to jasné". Pravou stranu preferující lidé často zapomínají na čas. Pracovat či přemýšlet mohou začít odkudkoliv. Uplatnění: tvorba, hledání nového. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D.,

9 Ještě lepší zpráva Týmová práce TYMP1/ C11 – Kreativita.
Prakticky každý disponuje plnou škálou duševních schopností. Přesto má většina z nás sklon se domnívat, že má vrozené vlo­hy pouze pro některé z těchto oblastí, zatímco pro ostatní již ne.  Domníváme se, že jakékoli úspěchy ve slabších oblastech jsou pro nás jednou provždy nedosažitelné. Neuvědomujeme si, že: Dosud se nám podařilo rozvinout tyto oblasti potenciálních schopností, zatím­co ty ostatní jsme z různých důvodů prozatím ponechali v nečinnosti. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D.,

10 Ještě lepší zpráva pokračuje
Týmová práce TYMP1/ C11 – Kreativita. Ještě lepší zpráva pokračuje ALE: jsou-li slabší oblasti správně rozvíjeny, mohou rozkvést. Nově získané schopnosti zpětně ovlivňu­jí vlohy získané již dřív, které se pak díky tomu dále rozšiřují. Rovnováhu mezi levou a pravou stranou mozku potřebuje dosáhnout každý z nás. Když se nám to nepodaří, staneme se relativně nevý­konnými. Musíme zajistit, aby obě strany mozku byly aktiv­ně vyváženy. Zdroj: Tony Buzan - Jděte na to chytře, nakladatelství Columbus PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D.,

11 Etapy tvořivého procesu
Týmová práce TYMP1/ C11 – Kreativita. Etapy tvořivého procesu Správné pořadí kroků: 1. Formulace problému 2. Představa o požadavku 3. Shromáždění informací 4. Analýza údajů 5. Ustálení informací 6. Intuice, rozeznání nápadu 7. Výběr řešení 8. Ověření řešení 9. Vyhodnocení    PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D.,

12 Tvořivé řešení problémů
Týmová práce TYMP1/ C11 – Tvořivé řešení problémů Tvořivé řešení problémů Tvůrčí přístup Kreativita = potenciál mozku + dovednost Co přináší tvůrčí přístup: Nalezení nových řešení Vyřešení problémů Uvolnění atmosféry Zvýšení sebedůvěry Tvůrčí schopnosti patří ke klíčovým kompetencím pracovníka ve všech oblastech marketingových komunikací. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D.,

13 Protože jsem přemýšlel…
Týmová práce TYMP1/ C11 – Kreativita. Dostal jsem nápad. Protože jsem přemýšlel… PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D.,

14 Týmová práce TYMP1/ C10 – Argumentace a vyjednávání.
Jak jednat s lidmi 5. Usmívejte se na lidi. 1. Zajímejte se o druhé lidi. 4. Dejte druhým najevo, že jsou pro Vás důležití. 2. Nechejte druhé více hovořit o sobě. 3. Hovořte o tom, co zajímá druhé, nejen o tom, co zajímá Vás.

15 A to je všechno.

16 Týmová práce TYMP1/ C11 – Kreativita.
Literatura a zdroje ARMSTRONG, M.: Jak být ještě lepším manažerem, 1. vyd. Praha, Victoria Publishing Počet stran 312, ISBN BĚLOHLÁVEK, F.: Jak řídit a vést lidi , 1. vyd. Brno, Computer Press Počet stran 92, ISBN ROBSON, M.: Skupinové řešení problémů, 1. vyd. Praha, Victoria Publishing Počet stran 156, ISBN X. PLAMÍNEK, J.: Vedení lidí, týmů a firem, 1. vyd. Praha, Grada Publishing Počet stran 120, ISBN JAY, R., TEMPLAR, R.: Velká kniha manažerských dovedností, 1. vyd. Praha, Grada Publishing Počet stran 514, ISBN KIRST, W., DIEKMEYER, U.: Trénink tvořivosti, 1. vyd. Praha, Portál Počet stran 125. ISBN Kurz kreativity v programu Training of Management Trainers, Mc Kechnie 1995. Vlastní přednášky a trénink. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D.,


Stáhnout ppt "Kreativita Pavla Kotyzová"

Podobné prezentace


Reklamy Google