Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

KOMUNIKACE Přednáška P6 20. 03. 2017.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "KOMUNIKACE Přednáška P6 20. 03. 2017."— Transkript prezentace:

1 KOMUNIKACE Přednáška P6

2 Definice

3 Lidská komunikace

4 „One cannot not communicate.“
Paul Watzlawik ( – ): americký psycholog, psychoterapeut a filosof „One cannot not communicate.“

5 ZÁKLADNÍ PRAVIDLA KOMUNIKACE
nelze nekomunikovat: Komunikace BY MĚLA BÝT:

6 LEADERSHIP & KOMUNIKACE
Peter Urs Bender

7 Účel komunikace

8 HEMISFÉRY

9 EMOČNÍ KALÍŠEK (Ing. Jitka Ševčíková, MBA)

10 (emocionální, iracionální)
KONFLIKT STŘET, SRÁŽKA Věcnou (racionální) Lidskou (emocionální, iracionální)

11 POZITIVNÍ VNÍMÁNÍ KONFLIKTŮ
OTÁZKA ČLENENÍ STAVŮ, UDÁLOSTÍ ATD. NA NEGATIVNÍ A POZITIVNÍ ? POZITIVNÍ A NEGATIVNÍ EMOCE ? ROBINSON A CELÝ PŘÍBĚH.

12 3 PILÍŘE ZVLÁDÁNÍ KONFLIKTU
1). Rovnováha a stabilita Rovnováha: Stabilita: Konflikt Rovnováha Krize

13 Pravidlo k 1): Bez konfliktů systém ztrácí dynamiku.

14 3 PILÍŘE ZVLÁDÁNÍ KONFLIKTU
2). Spory a problémy Spor: Problém: Plamínek, J. Konflikty a vyjednávání

15 Pravidlo k 2): Má-li konflikt povahu sporu, udělejte z něj problém.

16 3 PILÍŘE ZVLÁDÁNÍ KONFLIKTU
3). Zájmy a postoje: Zájmy: Postoje:

17 Pravidlo k 3): Otázka PROČ? Pomůže rozpoznat zájmy skryté za postoji analýza zájmů.

18 3 PILÍŘE ZVLÁDÁNÍ KONFLIKTU SHRNUTÍ
Vybrané pojmy Stručné charakteristiky Související pravidla Konflikt Zdroj nerovnováhy nebo nestability Rovnováha Stabilita Stav systému Schopnost systému Chraňte stabilitu! Spor Problém Řešení je prosazováno Řešení je hledáno Začínejte člověčinou! Postoj Zájem Co lidé říkají Proč to lidé říkají Jednejte o zájmech! Plamínek, J. Konflikty a vyjednávání

19 DUCH D U C H

20 TAKTIKA JEDNÁNÍ Horolezecká metoda
Plamínek, J. Konflikty a vyjednávání

21 PROAKTIVITA & REAKTIVITA

22 DICHOTOMICKÉ MYŠLENÍ

23 ÚROVNĚ KOMUNIKACE NÍZKÁ ----------------------------> VYSOKÁ
TVŮRČÍ A SYNERGICKÁ NÍZKÁ > VYSOKÁ VEDENÍ S RESPEKTEM OBRANNÁ NÍZKÁ > VYSOKÁ

24 PREZENTAČNÍ DOVEDNOSTI
„Abyste zdvojnásobili účinek své prezentace, použijte polovinu slov.“ – Peter Urs Bender Na jednu minutu přednášky připadá 30 minut přípravy.

25 KOLIK ČASU POTŘEBUJI ?

26 POZORNOST POSLUCHAČE Klesá po 5 minutách. Upoutání pozornosti:
Trvání přednášky VYUŽITÍ DOBŘE PŘIPRAVENÉ ZÁVĚREČNÉ FÁZE

27 DŮVĚRA 5 VLN DŮVĚRY: Sebedůvěra Důvěra ve vztazích Důvěra v organizaci
Důvěra na trhu Důvěra ve společnosti

28 4 ZÁKLADNÍ PRVKY DŮVĚRYHODNOSTI
Integrita 2. Úmysly 3. Způsobilost 4. Výsledky

29 DŮVĚRA

30 „KID MANAGEMENT“ (manažeři ve věku 28–35 let)
Skvělí v operativě („hasí“ problémy) Znají MN Jsou on-line 24 hodin 7 dní v týdnu Neumí hospodařit s časem a energií Problematicky komunikují (příkazy) Empatie je pro ně „cizí“ slovo Neumí chválit Neumí motivovat druhé Většinu času zabírají schůzky s operativním řešením

31 Použité zdroje Bender, P. U. Niterný leadership, 2001, ISBN Plamínek, P. Konflikty a vyjednávání, 2009, ISBN Hierhold, E. Rétorika a prezentace, 2012, ISBN Bauer, M. Haburaiová, S. Leadership s využitím Kaizen Lean, 2015, ISBN Covey, S. M. R. Důvěra: jediná věc, která dokáže změnit vše, 2008,


Stáhnout ppt "KOMUNIKACE Přednáška P6 20. 03. 2017."

Podobné prezentace


Reklamy Google