Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
KOMUNIKACE Přednáška P6
2
Definice
3
Lidská komunikace
4
„One cannot not communicate.“
Paul Watzlawik ( – ): americký psycholog, psychoterapeut a filosof „One cannot not communicate.“
5
ZÁKLADNÍ PRAVIDLA KOMUNIKACE
nelze nekomunikovat: Komunikace BY MĚLA BÝT:
6
LEADERSHIP & KOMUNIKACE
Peter Urs Bender
7
Účel komunikace
8
HEMISFÉRY
9
EMOČNÍ KALÍŠEK (Ing. Jitka Ševčíková, MBA)
10
(emocionální, iracionální)
KONFLIKT STŘET, SRÁŽKA Věcnou (racionální) Lidskou (emocionální, iracionální)
11
POZITIVNÍ VNÍMÁNÍ KONFLIKTŮ
OTÁZKA ČLENENÍ STAVŮ, UDÁLOSTÍ ATD. NA NEGATIVNÍ A POZITIVNÍ ? POZITIVNÍ A NEGATIVNÍ EMOCE ? ROBINSON A CELÝ PŘÍBĚH.
12
3 PILÍŘE ZVLÁDÁNÍ KONFLIKTU
1). Rovnováha a stabilita Rovnováha: Stabilita: Konflikt Rovnováha Krize
13
Pravidlo k 1): Bez konfliktů systém ztrácí dynamiku.
14
3 PILÍŘE ZVLÁDÁNÍ KONFLIKTU
2). Spory a problémy Spor: Problém: Plamínek, J. Konflikty a vyjednávání
15
Pravidlo k 2): Má-li konflikt povahu sporu, udělejte z něj problém.
16
3 PILÍŘE ZVLÁDÁNÍ KONFLIKTU
3). Zájmy a postoje: Zájmy: Postoje:
17
Pravidlo k 3): Otázka PROČ? Pomůže rozpoznat zájmy skryté za postoji analýza zájmů.
18
3 PILÍŘE ZVLÁDÁNÍ KONFLIKTU SHRNUTÍ
Vybrané pojmy Stručné charakteristiky Související pravidla Konflikt Zdroj nerovnováhy nebo nestability Rovnováha Stabilita Stav systému Schopnost systému Chraňte stabilitu! Spor Problém Řešení je prosazováno Řešení je hledáno Začínejte člověčinou! Postoj Zájem Co lidé říkají Proč to lidé říkají Jednejte o zájmech! Plamínek, J. Konflikty a vyjednávání
19
DUCH D U C H
20
TAKTIKA JEDNÁNÍ Horolezecká metoda
Plamínek, J. Konflikty a vyjednávání
21
PROAKTIVITA & REAKTIVITA
22
DICHOTOMICKÉ MYŠLENÍ
23
ÚROVNĚ KOMUNIKACE NÍZKÁ ----------------------------> VYSOKÁ
TVŮRČÍ A SYNERGICKÁ NÍZKÁ > VYSOKÁ VEDENÍ S RESPEKTEM OBRANNÁ NÍZKÁ > VYSOKÁ
24
PREZENTAČNÍ DOVEDNOSTI
„Abyste zdvojnásobili účinek své prezentace, použijte polovinu slov.“ – Peter Urs Bender Na jednu minutu přednášky připadá 30 minut přípravy.
25
KOLIK ČASU POTŘEBUJI ?
26
POZORNOST POSLUCHAČE Klesá po 5 minutách. Upoutání pozornosti:
Trvání přednášky VYUŽITÍ DOBŘE PŘIPRAVENÉ ZÁVĚREČNÉ FÁZE
27
DŮVĚRA 5 VLN DŮVĚRY: Sebedůvěra Důvěra ve vztazích Důvěra v organizaci
Důvěra na trhu Důvěra ve společnosti
28
4 ZÁKLADNÍ PRVKY DŮVĚRYHODNOSTI
Integrita 2. Úmysly 3. Způsobilost 4. Výsledky
29
DŮVĚRA
30
„KID MANAGEMENT“ (manažeři ve věku 28–35 let)
Skvělí v operativě („hasí“ problémy) Znají MN Jsou on-line 24 hodin 7 dní v týdnu Neumí hospodařit s časem a energií Problematicky komunikují (příkazy) Empatie je pro ně „cizí“ slovo Neumí chválit Neumí motivovat druhé Většinu času zabírají schůzky s operativním řešením
31
Použité zdroje Bender, P. U. Niterný leadership, 2001, ISBN Plamínek, P. Konflikty a vyjednávání, 2009, ISBN Hierhold, E. Rétorika a prezentace, 2012, ISBN Bauer, M. Haburaiová, S. Leadership s využitím Kaizen Lean, 2015, ISBN Covey, S. M. R. Důvěra: jediná věc, která dokáže změnit vše, 2008,
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.