Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

INTEGROVANÁ VÝUKA PŘEDMĚTU A CIZÍHO JAZYKA

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "INTEGROVANÁ VÝUKA PŘEDMĚTU A CIZÍHO JAZYKA"— Transkript prezentace:

1 INTEGROVANÁ VÝUKA PŘEDMĚTU A CIZÍHO JAZYKA
Katka, Monika, Táňa

2 Co je CLIL? Postupné zavádění anglického jazyka do nejazykových předmětů - využívá se především obohacování slovní zásoby z různých tematických okruhů. Metoda CLIL neznamená bilingvní výuku -je jejím předstupněm. Studenti budou i nadále zkoušeni a hodnoceni v českém jazyce. Katka, Monika, Táňa

3 Proč metoda CLIL? Výhody: rozvíjí mezikulturní poznání a porozumění
rozvíjí mezikulturní komunikační dovednosti zlepšuje jazykové znalosti a ústní komunikační schopnosti rozvíjí mnohojazyčné zájmy a postoje umožňuje studentům větší kontakt s cílovým jazykem ostatní předměty spíše doplňuje, nekonkuruje jim zvyšuje motivaci a sebedůvěru studentů jak v jazyce, tak ve vyučovaném předmětu Katka, Monika, Táňa

4 Cíl metody CLIL: rozvíjet jazykové kompetence v rámci reálných komunikačních situací inovovat metody a formy výuky zvýšit motivaci studentů a rozvíjet jejich bilingvní schopnosti Katka, Monika, Táňa

5 CLIL ve světě: Metoda CLIL vznikla v 90. letech 20.století ve Finsku.
státy EU: Německo, Rakousko, Španělsko, Turecko, Kypr aj. V ČR není metoda CLIL příliš známá a využívaná - přínos této metody pro výuku cizího jazyka je nesporný. V České republice CLIL neformálně využívá 9% škol. Katka, Monika, Táňa

6 Komu je CLIL určen? společná výuka specifického předmětu a cizího jazyka žák se učí cizí jazyk a obsah předmětu zároveň. krátké aktivity v cizím jazyce praktikované v nejazykových předmětech jako je např. zeměpis, dějepis, matematika, tělesná výchova atd. Znalost cizího jazyka v odborných hodinách - nástroj pro dosažení dalších cílů (znalost obsahu, předmětu, učiva, klíčové kompetence) Katka, Monika, Táňa

7 A co učitel? Vhodné pro pedagogy, kteří jsou aprobovaní jazykáři a zároveň vyučují nejazykový předmět Pro učitele, kteří vyučují nejazykové předměty, ale mají znalost cizího jazyka na úrovni B1. Využívání dané metody nevyžaduje účast dvou učitelů v průběhu vyučovací hodiny. Katka, Monika, Táňa

8 Projekt Erasmus+ - Malta 2017
St. Julianś – Paceville – ETI Lektorky Valerie a Josie Pondělí – Pátek: kurzy s náplní metodologie CLIL Katka, Monika, Táňa

9 Cíl: plánování vlastní lekce metodou CLIL
The 5 Cś Dictogloss Practice BICS &CALP Bloomś Taxonomy Thinking Skills (HOTS & LOTS) Competences Community/ Culture in the Classroom Graphic Organizers Scaffolding Assessment: Evaluation, Grids Katka, Monika, Táňa

10 Lesson Planning Katka, Monika, Táňa

11 5 Cś Content Communication Cognition Competences Community 10.11.2017
Katka, Monika, Táňa

12 Dictogloss Practice Motivuje studenta k tomu, aby četl, učil se, mluvil a psal v cizím jazyce a zároveň pracoval v nejazykovém předmětu (např. Zeměpis, Chemie, atd.) Katka, Monika, Táňa

13 BiCS & CALP Základní mluva žáků mezi sebou
Kognitivní akademické jazykové znalosti Katka, Monika, Táňa

14 Bloomova taxonomie – 6 faktorů
Zapamatování Pochopení Aplikování Analýza Evaluace Vytvoření Katka, Monika, Táňa

15 Myšlenkové dovednosti (Thinking Skills)
LOTS HOTS Položené základní otázky,na které navazují jednoduché odpovědi Více otevřené otázky, na které se dá odpovědět široce Katka, Monika, Táňa

16 Kompetence Učitel musí brát v potaz u žáka: Subjektivní znalosti
Jazykové znalosti Plánování Kooperace Potřeby učitele Interakce Kulturní zvyky Rozvoj Katka, Monika, Táňa

17 Komunita a kultura Učitel musí brát v úvahu rozdílné kulturní prostředí (zvyky, tradice), ve kterém žáci vyrůstají – v případě multikulturních tříd Katka, Monika, Táňa

18 Grafický organizér Pomáhá sumarizovat znalosti a vědomosti a pomáhá porozumět pomáhá rozvíjet organizační dovednosti Katka, Monika, Táňa

19 Scaffolding - lešení Pomoc od učitele žákovi, např. pochopení problematiky od nejjednodušší po složitější Nástroj: flow diagram (time-line) Katka, Monika, Táňa

20 Hodnocení, evaluace Důležité: připravit si předem tzv. „Rubrick“ – tabulka, kde se berou v potaz různé typy inteligencí žáků (viz další snímek) Katka, Monika, Táňa

21 Katka, Monika, Táňa

22 Lesson Planning Katka, Monika, Táňa

23 Děkujeme za pozornost Katka, Monika, Táňa


Stáhnout ppt "INTEGROVANÁ VÝUKA PŘEDMĚTU A CIZÍHO JAZYKA"

Podobné prezentace


Reklamy Google