Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Vzdělávání pro konkurenceschopnost"— Transkript prezentace:

1 Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední škola Cheb, Obrněné brigády 6, Cheb Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název klíčové aktivity: III02 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo DUM: VY_32_INOVACE_33Jen1 Jméno autora: Ing. Věra Jeníková Datum (období) vytvoření DUM: 2012 Ročník: Vzdělávací oblast: ekonomika Vzdělávací obor: Řízení a zabezpečování jakosti Klíčová slova: Jakost, požadavky,spolehlivost, životnost, snadná ovladatelnost, vzhled Anotace: Žák se seznámí s pojmem jakost, cílem je správně pochopit jeho význam Druh učebního materiálu: prezentace Očekávaný výstup: pochopení pojmu jakost Metodika učebního materiálu: projekce s výkladem

2 Autorem materiálu a všech jeho příloh, není-li uvedeno jinak, je Ing
Autorem materiálu a všech jeho příloh, není-li uvedeno jinak, je Ing. Věra Jeníková.

3 JAKOST I. Ing. Věra Jeníková

4 Jakost = kvalita Přístupy k vymezení pojmu jakosti jsou různé
Významné osobnosti managementu jakosti definovali jakost různě.

5 Přístupy k vymezení pojmu:
Jakost je způsobilost pro užití. (Juran) Jakost je shoda s požadavky. (Crosby) Jakost je to, co za ni považuje zákazník. (Feibenbaum) Jakost je minimum ztrát, který výrobek od okamžiku své expedice společnosti působí. (Taguchi)

6 Definice jakosti Jakost je stupeň splnění požadavků souborem inherentních znaků. (ČSN EN ISO 9000:2006)

7 Inherentní znaky Všechny vlastnosti a znaky výrobku, které vedou k uspokojení dané potřeby. Potřeby vždy určuje zákazník.

8 Požadavky na jakost Spolehlivost Snadná ovladatelnost Životnost Vzhled

9 Spolehlivost Schopnost výrobku být kdykoliv plně funkční
Zákazníkem je v současnosti považována za samozřejmou.

10 Snadná ovladatelnost Výrobek nesmí klást zvýšené nároky na uživatele.
Má vhodně podporovat způsob používání. Výsledkem může být: pohoda a spokojenost stres a nespokojenost

11 Životnost Dříve vyráběné tak, aby výrobek vydržel co nejdéle.
Dnes dochází ke zkracování životnosti výrobků z důvodů např.: - vysoká dynamika inovací - levnější materiály - vědeckotechnický rozvoj

12 Vzhled Vnější forma, tvar, barva, působivost materiálů
Často je důležitým motivem pro rozhodnutí kupujícího U různých výrobků různě důležitý (oděvy x cukr) Řešení vzhledu výrobku = design

13 Zdroj Veber J. a kol.: Řízení jakosti a ochrana spotřebitele, Praha 2007, Grada Publishing, a.s., ISBN Doc. Ing. Hutyra M., CSc. a kol.: Management jakosti, Ostrava 2007, VŠB-TU, ISBN


Stáhnout ppt "Vzdělávání pro konkurenceschopnost"

Podobné prezentace


Reklamy Google