Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední škola Cheb, Obrněné brigády 6, Cheb Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název klíčové aktivity: III02 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo DUM: VY_32_INOVACE_33Jen1 Jméno autora: Ing. Věra Jeníková Datum (období) vytvoření DUM: 2012 Ročník: Vzdělávací oblast: ekonomika Vzdělávací obor: Řízení a zabezpečování jakosti Klíčová slova: Jakost, požadavky,spolehlivost, životnost, snadná ovladatelnost, vzhled Anotace: Žák se seznámí s pojmem jakost, cílem je správně pochopit jeho význam Druh učebního materiálu: prezentace Očekávaný výstup: pochopení pojmu jakost Metodika učebního materiálu: projekce s výkladem
2
Autorem materiálu a všech jeho příloh, není-li uvedeno jinak, je Ing
Autorem materiálu a všech jeho příloh, není-li uvedeno jinak, je Ing. Věra Jeníková.
3
JAKOST I. Ing. Věra Jeníková
4
Jakost = kvalita Přístupy k vymezení pojmu jakosti jsou různé
Významné osobnosti managementu jakosti definovali jakost různě.
5
Přístupy k vymezení pojmu:
Jakost je způsobilost pro užití. (Juran) Jakost je shoda s požadavky. (Crosby) Jakost je to, co za ni považuje zákazník. (Feibenbaum) Jakost je minimum ztrát, který výrobek od okamžiku své expedice společnosti působí. (Taguchi)
6
Definice jakosti Jakost je stupeň splnění požadavků souborem inherentních znaků. (ČSN EN ISO 9000:2006)
7
Inherentní znaky Všechny vlastnosti a znaky výrobku, které vedou k uspokojení dané potřeby. Potřeby vždy určuje zákazník.
8
Požadavky na jakost Spolehlivost Snadná ovladatelnost Životnost Vzhled
9
Spolehlivost Schopnost výrobku být kdykoliv plně funkční
Zákazníkem je v současnosti považována za samozřejmou.
10
Snadná ovladatelnost Výrobek nesmí klást zvýšené nároky na uživatele.
Má vhodně podporovat způsob používání. Výsledkem může být: pohoda a spokojenost stres a nespokojenost
11
Životnost Dříve vyráběné tak, aby výrobek vydržel co nejdéle.
Dnes dochází ke zkracování životnosti výrobků z důvodů např.: - vysoká dynamika inovací - levnější materiály - vědeckotechnický rozvoj
12
Vzhled Vnější forma, tvar, barva, působivost materiálů
Často je důležitým motivem pro rozhodnutí kupujícího U různých výrobků různě důležitý (oděvy x cukr) Řešení vzhledu výrobku = design
13
Zdroj Veber J. a kol.: Řízení jakosti a ochrana spotřebitele, Praha 2007, Grada Publishing, a.s., ISBN Doc. Ing. Hutyra M., CSc. a kol.: Management jakosti, Ostrava 2007, VŠB-TU, ISBN
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.