Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilLibor Vávra
1
CHCEME O TOM MLUVIT Dotační program Jihomoravského kraje Výzva: Preventivní programy realizované školami a školskými zařízeními v roce 2015
4
Škola zřízená podle § 16 odst. 9 školského zákona. Žáci zařazení do školy mají zdravotní postižení, a to v souladu se zřizovací listinou: vady řeči těžké, sluchové postižení, poruchy autistického spektra. Někteří žáci mají souběžné postižení. Historicky škola vždy spojená se vzděláváním žáků se sluchovým postižením (od svého založení v roce 1894).
5
Základní škola speciální
MŠ, ZŠ a DD Ivančice , p.o. Základní škola Mateřská škola Dětský domov Internát Základní škola speciální Školní družina
6
Části školského zařízení v roce 2016/17 a jejich kapacita a naplněnost
Část školy kapacita Mateřská škola 30/30 Základní škola 67/57 Základní škola speciální 40/26 Školní družina 12/12 Internát 33/14 Dětský domov
7
Složení žáků základní školy podle druhu zdravotního postižení
8
http://specskiva.cz/ O co nám ve škole jde:
Motto našich ŠVP je: „Vytváříme příležitosti pro všechny!“ Primárně nám nejde o výsledky žáka, ale o žáka samotného. Edukace žáků je náročná, třídní skupiny složené z více ročníků (sestavené podle druhu zdravotního postižení), výuka musí být dobře promyšlená a zorganizovaná.
9
Celoroční celoškolní projekty
Od 2003/2004 celoškolní roční projekty zaměřené na utváření a posílení vazeb mezi školou a internátem, školou a rodinami žáků, mezi dětmi a dospělými a mezi dětmi navzájem. Cestovatelé 2007/2008 Zahradníci 2008/2009 Pohádky 2009/2010 Objevitelé 2010/2011 Figurky 2011/2012 Cirkus 2012/2013 Mravenci 2013/2014 Cirkus 2003/2004 Vodní svět 2014/2015 Občánek 2004/2005 Písničky 2015/2016 Indiáni 2005/2006 Pověsti 2016/2017 Kouzelníci 2006/2007
10
Celoroční celoškolní projekty
Celoškolní celoroční projekty jsou především hravé vytvářejí příležitosti pro setkávání se skutečným životem vedou žáky cíleně k prosociálnímu chování posilují u všech dětí a žáků dovednost účinně komunikovat a budovat vzájemné zdravé vztahy a posilovat vlastní vůli (jsou dlouhodobé).
11
Projekty celkově Škola vnímá všechny projekty jako
příležitosti pro vzájemnou spolupráci všech pedagogů, v případě dotovaných jako příjemný zdroj financí a současně jako výzvu: „Dokážeme to spolu zase?“
12
Název projektu: CHCEME O TOM MLUVIT Náklady na projekt: 53 890,- Kč
Dotační program Jihomoravského kraje Výzva: Preventivní programy realizované školami a školskými zařízeními v roce 2015 Název projektu: CHCEME O TOM MLUVIT Náklady na projekt: ,- Kč 4 školení pro sborovnu Nákup edukační hry
13
CHCEME O TOM MLUVIT Cíle: vytvoření podmínek pro efektivní každodenní práci pedagogů školy v oblasti prevence sociálně patologických jevů při edukačních činnostech se skupinou žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Konkrétně: vzdělání pedagogů v oblasti specifické primární prevence nákup edukační stolní hry jako pomůcky pro alternativní formu specifické primární prevence – diskuse nad danými tématy pravidelné zařazení témat specifické preventivní prevence do tradičních projektových dní pořádaných školou v rámci celoškolních celoročních projektů v přímé návaznosti na školní minimální preventivní program zavedení pravidelných třídnických hodin na základní škole a jejich využití v rámci specifické primární prevence
14
CHCEME O TOM MLUVIT Školení pro sborovnu: Třídnická hodina
Proškoleno 18 pedagogů. Přínos: objevení nového tématu, nových možností. Změna: přístup třídních učitelů k náplni hodin, vyzkoušeli si efekt třídnických hodin, plánují je a realizují cíleně s pomocí dalšího odborníka na konkrétní jev v dané dětské skupině. Otevírá se a zlepšuje třídní klima ve škole. Pozitivem je i spolupráce pedagogů.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.