Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Autor: Zuzana Dvořáková Vedoucí práce: Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D.
Formy marketingové komunikace jazykových škol v ČR se zacílením na širokou veřejnost Autor: Zuzana Dvořáková Vedoucí práce: Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D.
2
Motivace a důvody k řešení daného problému
Významnost jazykových znalostí Dostupnost zdrojů Osobní zájem Studium předmětu Marketing
3
Cíl práce Analýza forem marketingové komunikace v jazykových školách na území České republiky
4
Výzkumné otázky Jsou občané města informováni o existenci společnosti Sophia tak, aby ji znalo alespoň 50 % dotazovaných? Využívá společnost Sophia některé ze základních nástrojů komunikačního mixu? Využívá společnost Sophia některé z moderních nástrojů komunikačního mixu? Má společnost Sophia dostatečnou propagaci v porovnání se společností Jipka tak, aby alespoň 50 % dotazovaných mohlo říci, že má o produktech stejné povědomí jako právě o produktech u společnosti Jipka?
5
Použité metody Teoretická část Aplikační část Odborná literatura
Metoda sběru dat Metoda zpracovávání dat Metoda vyhodnocení dat
6
Profil společnosti Název: Sophia, jazykové služby s.r.o.
Sídlo: Hroznová 253/28, České Budějovice Předmět podnikání: Překlady a tlumočnictví Jazyková škola Individuální kurzy Skupinové kurzy Kurzy pro děti a mládež Firemní kurzy Zahraniční pobyty Skype výuka
7
Porovnání komunikačního mixu Sophia - Jipka
Reklama – plakáty, billboardy, letáky Podpora prodeje – slevy, poukazy, reklamní předměty Přímý marketing – direct response Public relations – tisk, firemní PR Event marketing – kulturní akce, sponzorství Osobní prodej Moderní trendy – viral marketing, internetový marketing
8
Dotazníkové šetření Znáte společnost Sophia/Jipka?
9
Dotazníkové šetření Jak jste se o společnosti Sophia/Jipka dozvěděli?
10
Výsledky dotazníkového šetření
Internet webové stránky sociální síť Virální marketing Reklama Billboardy Letáky Volba jazykové školy Sophia – 48 % Jipka – 34 %
11
Odpovědi na výzkumné otázky
Jsou občané města informováni o existenci společnosti Sophia tak, aby ji znalo alespoň 50 % dotazovaných? ANO (75 %) Využívá společnost Sophia některé ze základních nástrojů komunikačního mixu? ANO (reklama, podpora prodeje, public relations) Využívá společnost Sophia některé z moderních nástrojů komunikačního mixu? ANO (virový, event a internetový marketing) Má společnost Sophia dostatečnou propagaci v porovnání se společností Jipka tak, aby alespoň 50 % dotazovaných mohlo říci, že má o produktech stejné povědomí jako právě o produktech u společnosti Jipka? ANO (75 % -> 15% si nevybavuje propagaci)
12
Návrhy na opatření Frekventovanější venkovní reklama
Billboardy Častější event marketing Sponzorské účasti na kulturních akcích Přednášky na místních školách Ukázkové lekce jazyků Reklamní spot v Jihočeské televizi Letní jazykové kurzy 3D e-learning
13
Shrnutí Venkovní reklama Spokojený zákazník = dobrá reklama
Zapamatovatelná Billboardy Spokojený zákazník = dobrá reklama Sophia – ostatní podniky Průměrná marketingová komunikace Sophia – Jipka (České Budějovice) Marketingová komunikace na stejné úrovni Cíl práce byl splněn
14
Doplňující otázky Ve výčtu forem marketingové komunikace uvádíte, že postrádáte televizní reklamu. Tento nástroj je finančně velmi nákladný, uveďte možnosti prosazení a zafinancování této formy. Doporučujete posílit televizní reklamu. Nejedná se o nákladově náročný nástroj? Bylo by vhodné doporučení ocenit v rámci finančních nákladů.
15
Děkuji za pozornost!
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.