Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Služby
2
Služby patří do tercielní sféry řadíme do nich:
Maloobchod Administrativa a řízení Zdravotní péče Sociální péče Školství Veřejné stravování Věda a výzkum Bankovnictví a pojišťovnictví Zahraniční obchod Tělovýchova a cestovní ruch a rekreace Osobní doprava
3
Charakteristika služeb:
velkoá dynamika a rozmanitost jsou odpovědí na spotřebu a poptávku typická sezónnost jsou ukazatelem vyspělosti státu podíl lidí zaměstnaných ve službách stoupá v poslední době zaznamenávají dynamický rozvoj
4
Dělení služeb služby spotřební služby výrobní služby veřejné
určené spotřebě jednotlivců a soukromých osob Př.kadeřník, prodavačka, .. služby výrobní určené organizacím, firmám a podnikatelům Př. dodej součástek do domácnosti,… služby veřejné poskytované bez nároku na zisk všem občanům Př. hasiči, lékařská péče služby privátní (soukromé) lidé si hradí sami Př. masáže, sauna, ….
5
Maloobchod – nejdynamičtější odvětví služeb
Změny v maloobchodu: po r intenzivní rozvoj velkých obchodů a prodejen úpadek městských center a odliv obchodní funkce na okraj měst řešení parkovacích ploch změna nákupního chování – koníček → závislost
6
Cestovní ruch Dočasná změna místa pobytu, tj. cestování a přebývání mimo místo trvalého bydliště, ne déle než 1 rok, zpravidla ve volném čase za účelem rekreace, rozvoje poznání a spojení mezi lidmi Definice dle WTO = World Trade Oraganisation (Světová organizace cestovního ruchu) z r. 1991
7
Formy a druhy CR: pobytový – nejběžnější
poznávací – poznávání přírodních n. kulturních zajímavostí lázeňský – spojení pohybu v lázních s kulturním vyžitím sportovní – prožitky spojené se sportovní aktivitou – cykloturistika, horolezectví, lyžování, pasivní sportování, … kongresový – setkávání odborníků s odborným programem náboženský – spojen s účastí na poutích věřících – pouť do jeruzaléma, Santiaga de Compostela, Mekky, ….. motivační – cestujícími jsou ocenění zaměstnanci firem za dobrou práci, součástí bývá posílení vztahů zaměstnanců k firmě nebo budování pracovního kolektivu
8
Poskytovatelé zájezdů
Cestovní kanceláře společnost, která organizuje, nabízí a prodává jednotlivé služby cestovního ruchu a jejich kombinace zájezdy vytváří Cestovní agentury prodejny zájezdů – prodávají produkty cestovních kanceláří Touroperátor velkoobchodník v cestovním ruchu vyhledá atraktivní místa a nasmlouvává ubytování, stravování a doplňkové služby
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.