Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
INFORMACE O VZDĚLÁVÁNÍ NA ÚZEMÍ ORP Příbram
OBSAH PREZENTACE: Místní akční plán rozvoje vzdělávání na ORP Příbram I. Místní akční plán rozvoje vzdělávání na ORP Příbram II. Implementace MAP I. Animace škola a školských zařízení – ŠABLONY
2
Místní akční plán vzdělávání na území ORP Příbram I. (tzv. MAP I
Místní akční plán vzdělávání na území ORP Příbram I. (tzv. MAP I.) projekt končí
3
Školy z PŘÍBRAMI zapojené do MAP I.
Alternativní MŠ MŠ 28. října 55 MŠ Kličkova vila MŠ Klubíčko MŠ Perníková chaloupka MŠ pod Svatou Horou MŠ Pohádka MŠ Rybička MŠ speciální, Příbram Hradební 67 MŠ, Příbram III, Jungmannova 91 MŠ, Příbram VII, Bratří Čapků 278 MŠ, Příbram VII, Jana Drdy 496 MŠ, Příbram VIII, Školní 131 MŠ, V Zahradě Odborné učiliště, Praktická škola, Základní škola a Mateřská škola Příbram IV, příspěvková organizace Waldorfská škola Příbram-MŠ, ZŠ a SŠ, Hornická 327 ZŠ pod Svatou Horou, Příbram ZŠ, Příbram II, Jiráskovy sady 273 ZŠ, Příbram VII, 28. října 1 ZŠ, Příbram VII, Bratří Čapků 279 ZŠ, Příbram VIII, Školní 75 ZŠ, Příbram-Březové Hory, Prokopská 337 ZUŠ A. Dvořáka ZUŠ nám. T.G. Masaryka
4
Školy zapojené do MAP I. MŠ Pečice ZŠ a MŠ Dolní Hbity ZŠ a MŠ Višňová
MŠ Bohutín MŠ Čenkov MŠ Láz MŠ Podlesí MŠ Sluníčko Lhota u Příbramě Masarykova ZŠ a MŠ Obecnice ZŠ a MŠ Hluboš ZŠ a MŠ Jince ZŠ a MŠ Pičín ZŠ a MŠ Suchodol ZŠ Bohutín
5
Školy z MAS Podbrdsko zapojené do MAP I.
MŠ Rožmitál p. Tř. 1. MŠ Březnice 2. MŠ Březnice MŠ Vranovice Speciální základní škola Rožmitál p. Tř. ZŠ a MŠ Hvožďany ZŠ a MŠ Chraštice ZŠ a MŠ Tochovice ZŠ a MŠ Věšín ZŠ Březnice ZŠ J. J. Ryby Rožmitál p. Tř. ZŠ Milín ZUŠ Březnice ZUŠ J. J. Ryby Rožmitál p. Tř. MŠ Milín MŠ a ŠJ Bubovice čp. 26 MŠ Třebsko
6
STRATEGICKÝ RÁMEC MAP Aktuální informace:
aktualizace Strategického rámce MAP proběhla – viz ve SR MAP uvedeny INVESTIČNÍ PROJEKTOVÉ ZÁMĚRY škol a NNO z území ORP Příbram plánovaná POSLEDNÍ aktualizace SR MAP je možná v říjnu 2017 – pokud bude chtít některá škola či NNO doplnit své projekty, je to možné max. do konce září 2017
7
AKČNÍ PLÁN MAP Dle Postupů na tvorbu MAP - v akčním plánu jsou navrženy aktivity, které mohou být uplatnitelné v žádostech o podporu z: nadací, grantů místních samospráv krajských fondů národních dotací vyhlašovaných z MŠMT, MMR aj. OPVVV – zjednodušené projekty ŠABLONY OPVVV – projekt Implementace MAP I. Místní akční skupiny – projekty přes MAS POZOR: co je financováno státem v rámci provozních peněz škol, toto nepatří do popisu aktivit MAP Aktivity financované ze strany zřizovatelů, sponzorů, grantů jsou typické aktivity pro MAP!!
8
AKČNÍ PLÁN MAP AKTIVITY ŠKOL
návrh jednotlivých škol na zlepšení přístupů metod, organizace práce, vzdělávání pedagogických pracovníků uvnitř školy aktivity, které lze zrealizovat pomocí ŠABLON aktivity pro Akční plán je nutno vybírat pouze takové záměry, které jsou přímo využitelné ve výuce očekává se, že plánované projektové záměry na infrastrukturu budou propojeny s měkkými aktivitami – min. např. nákup infrastruktury napojen na vzdělávání učitelů, jak infrastrukturu používat ve výuce efektivně, aktivity sdílení
9
AKČNÍ PLÁN MAP AKTIVITY ŠKOL – možné příklady sdílení:
sdílení administrativního pracovníka mezi školami sdílení psychologa (pozor - víc jak 2-3 školy psycholog není schopen obsáhnout, aby si děti pamatoval) sdílení projektového manažera sdílení lektora – např. vzdělávání asistentů na území ORP Příbram sdílená výuka jazyků, rodilých mluvčí sdílení drahých přístrojů/ pomůcek
10
AKČNÍ PLÁN MAP AKTIVITY SPOLUPRÁCE mezi: školami
školami a poskytovateli neformálního a zájmového vzdělávání školami a poskytovateli sociálních služeb MŠ/ ZŠ a SŠ/ VŠ školami a zaměstnavateli (např. v kariérovém poradenství) aktivity mezi poskytovateli neformálního a zájmového vzděláváních Nemusí být omezeno pouze na ORP, ale může být navržena spolupracující síť.
11
AKTIVITY MUSÍ NAPLŇOVAT CÍLE A OPATŘENÍ MÍSTNÍHO AKČNÍHO PLÁNU I.
AKČNÍ PLÁN MAP AKTIVITY MUSÍ NAPLŇOVAT CÍLE A OPATŘENÍ MÍSTNÍHO AKČNÍHO PLÁNU I. „Jaké aktivity musíme realizovat, abychom dosáhli cílů, které jsme si stanovili v prioritách?“ Aktivity škol a aktivity spolupráce budou součástí AKČNÍHO PLÁNU pro roky PŘÍLOHY PREZENTACE: 1. AKČNÍ PLÁN 2. MAP ORP PB_projekty_aktivity,spolupráce škol (měkké projekty vybrány z karet škol vyplněných v roce projekty z Výzvy na šablony podané do )
12
AKČNÍ PLÁN MAP VEŠKERÉ AKTIVITY/ PROJEKTOVÉ ZÁMĚRY PRO MĚKKÉ AKTIVITY SBÍRAJÍ REALIZÁTOŘI PROJEKTU MAP ORP PŘÍBRAM DO !! AKTIVITY PROSÍME AKTUALIZOVAT/DOPLNIT DO TABULKY : „MAP ORP PB_projekty_aktivity,spolupráce škol“
13
AKČNÍ PLÁN MAP ÚPRAVA TABULKY: „MAP ORP PB_projekty_aktivity,spolupráce škol“
aktualizovat projekty stažené z Karet škol v roce 2016, vč. aktualizace doby realizace doplnit do projektů označených ŠABLONY I. datum realizace doplnit případné nové projekty, které by škola mohla realizovat v projektu ŠABLONY II. doplnit nové měkké projekty dle svého požadavku nebo dle návrhu pana ředitele ZŠ BŘEZNICE = ZOBECNIT SVÉ PROJEKTY DLE AKČNÍHO PLÁNU
14
AKČNÍ PLÁN MAP Finální MAP, vč. aktivit škol a aktivit spolupráce schvalují zřizovatelé škol zapojených do aktivit projektu – nutno mít schválen finální dokument do KONCE ŘÍJNA 2017!! PROSÍME ODEŠLETE DO VAŠE AKTIVITY DOPLNĚNÉ V TABULCE POKUD NEBUDETE CHTÍT NIC!! – PROSÍME DO INFORMACI DO U
15
Místní akční plán vzdělávání II. (tzv. MAP II.)
16
ZÁKLADNÍ NASTAVENÍ NOVÝCH VÝZEV - HARMONOGRAM
Podpora Místního akčního plánování I Podpora Místního akčního plánování II – 1 mld. Kč Projekty realizované subjekty podílející se na tvorbě MAP – například ORP či NNO. Implementace MAP I mio.Kča Povinná + volitelná témata z MAP, Povinná evalvace přínosů akčního plánování pro území výzva na realizaci MAP (2) OP VVV: výzva Šablony pro MŠ, ZŠ (2) OP VVV: výzva Šablony pro MŠ, ZŠ (3) OP VVV: IPo škol, IPo obcí z ostatních výzev 07/ / / / /
17
MAP II – základní nastavení
říjen 2017 36 měsíců realizace předběžná alokace 1 mld. Kč projekty zjednodušeného vykazování průběžná výzva způsobilost výdajů od využití stávajícího dělení území (bez souhlasu RSK)
18
MAP II – cíle výzvy Výzva MAP II pokračuje v dalších krocích, které vedou k naplnění vize akce KLIMA definované v Postupech MAP I: „Chceme v našich školách rozvíjet motivující kulturu zaměřenou na maximální úspěch pro každého žáka a každého učitele a na trvalý pedagogický rozvoj celé školy.“
19
MAP II – specifické cíle
Specifické cíle výzvy Systémové zlepšení řízení škol prostřednictvím dlouhodobého místního plánování jako nástroje ke kvalitnímu řízení škol a pedagogickému vedení škol Sdílené porozumění cíli: orientace na kvalitní inkluzivní vzdělávání Nerovnosti ve vzdělávání a mechanismy jejich snižování uvnitř škol a v území Nastavení spravedlivosti ve vzdělávání s cílem kvalitního vzdělání pro všechny děti a žáky Zlepšení spolupráce s veřejností a rodiči
20
MAP II – hlavní aspekty spolupráce se zřizovateli
síťování a setkávání aktérů v oblasti vzdělávání zlepšení spolupráce s rodiči pokračování v budování znalostních kapacit pokračování v hledání místních lídrů termín „spravedlivost ve vzdělávání“
21
MAP II - aktivity Výstup
Řízení procesu vytváření MAP2 pro období po roce 2020, s výhledem financování z jiných zdrojů než OPVVV a IROP, monitoring a evaluace. Vytvoření pracovních skupin pro plánování MAP, mimo jiné vytvoření PS financování a nastavení procesů reportování výsledků pracovních skupin Řídícímu výboru (vedoucí jsou zpravodajové pracovních skupin). Výstup MAP pro období po roce 2020, s výhledem financování z jiných zdrojů než OPVVV a IROP
22
MAP II - aktivity Výstup
Pracovní skupiny – v MAP vznikne a bude pracovat min. 1 pracovní skupina ke čtenářské gramotnosti s cílem rozvoje potenciálu každého žáka a min. 1 pracovní skupina k matematické gramotnosti s cílem rozvoje potenciálu každého žáka Identifikace místních lídrů a jejich podpora Výstup Identifikace a zveřejnění místně dostupných lídrů a expertů, spolupracujících lídrů z jiných platforem, regionů nebo VŠ, škol excelence, metod, pomůcek a postupů, které vedou k rozvoji ČG /MG s cílem podpory potenciálu každého dítěte a žáka
23
MAP II - aktivity Výstup
Spravedlivost ve vzdělávání - vznikne pracovní skupina složená z ředitelů a zástupců zřizovatelů diskutující problematiku nastavení spravedlivosti kvalitního vzdělávacího systému v území a uvnitř škol Společné vzdělávání a výměna zkušeností pedag. pracovníků, pracovníků s mládeží a rodičů v tématech spravedlivosti ve vzdělávání a možností jejich nastavení Výstup Analýza stavu spravedlivosti ve vzdělávání ve formálním, zájmovém a neformálním vzdělávání na území ORP. Identifikace tzv. otevřených (férových) škol v území a návrhy na spravedlivosti ve vzdělávání.
24
DISKUSE chceme se opět zapojit do MAPu II.???
25
IMPLEMENTACE MAP I.
26
IMPLEMENTACE MAP I leden 2018 až 36 měsíců realizace
předběžná alokace 750 mil. Kč alokace dle území/počtu žáků průběžná výzva rámcový projekt zastřešující jednotlivé roční akční plány ZAPSANÉ V MAP I. aktivity – DVPP aj. vzdělávání zaměstnanců škol možno ze šablon II. a III. - není nutno dávat do Implementace
27
IMPLEMENTACE KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN I
vyhlášena Výzva Implementace KAP I.: Výzva č. 02_16_034 Implementace krajských akčních plánů I informace ke stažení zde: VÝBĚR Z AKTIVIT - Povinně volitelné aktivity: Aktivita č. 3: Podpora čtenářské a matematické gramotnosti žáků 2. stupně základních škol se slabšími výsledky, kteří se nepřipravují k přijímacímu řízení na střední školy a žáků středních škol v oborech středního vzdělání a středního vzdělání s výučním listem. Cílem aktivity je zvýšení kvality všeobecné složky vzdělání (čtenářské a matematické gramotnosti) prostřednictvím podpory pedagogických pracovníků, síťování škol a vytvoření zázemí pro výměnu zkušeností ve výuce, spolupráci učitelů napříč předměty a promyšlenými formami profesního rozvoje pedagogů (mentoring, lesson study, orientace na hloubkové učení).
28
DISKUSE chceme se zapojit do Implementace MAP I.???
29
ŠABLONY I. + ŠABLONY II.
30
Výzva č. 02_16_022 – ŠABLONY Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ I Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání – OP VVV Typ podporovaných projektů: zjednodušený projekt Ukončení příjmu žádostí o podporu: Délka trvání projektu: 24 měsíců Udržitelnost: nerelevantní (dokladuje se realizace projektu)
31
Výzva č. 02_16_022 na ŠABLONY I. – vyhlášena
od června 2016 do června 2017 ( výzvy se budou opakovat ještě v r a 2020) Výzva na ŠABLONY II. – bude vyhlášena cca v lednu 2018 ( podkladem pro tuto výzvu jsou výstupy MAP I.)
32
Výzva na ŠABLONY II. ŠABLONY proběhnou ve třech hlavních vlnách:
v 1. vlně stačí, že je škola zapojená do MAPu a vyplnila dotazník MŠMT v dalších vlnách už budou MAPy zpracovány a budou zmapovány potřeby jednotlivých ORP – ŠABLONY SE BUDOU OPÍRAT O PROJEKTY ZAPSANÉ DO MAP I. PROJEKTY ZAPSANÉ DO MAP I. = MĚKKÉ PROJEKTY UVEDENÉ V AKČNÍM PLÁNU MAP I. NA ROKY
33
DOTAZY???
34
Těšíme se na spolupráci
Dana Orlická – Jana Filinová – –
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.