Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Stručné představení projektu

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Stručné představení projektu"— Transkript prezentace:

1 Stručné představení projektu
KAP a P-KAP

2 KAP – Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Jihočeském kraji
P-KAP – Podpora krajského akčního plánování - metodická podpora poskytovaná NÚV

3 Zasazeno do širšího kontextu
Strategie RR Strategie VP 2020 ČR IROP OP VVV Strategické oblasti (oblasti intervencí) Projekty krajů Posílení strategického plánování efektivity systému řízení zaměření na cíle a výsledky Kraj RAP KAP Další aktivity krajů Projekty škol Škola ŠAP, PA Potřeby škol Další aktivity škol 3

4 KAP – Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JČK
Doba trvání projektu 6 let ( ) Realizační tým – 5 členů Vedoucí oddělení - Ing. Hynek Čížek, Ph.D. (Odbor školství, mládeže a tělovýchovy - Oddělení evrop. fondů a strategií) 1. mapování potřeb území a škol, vzdělávacího systému, trhu práce 2. vyhodnocování potřeb škol (analýza v území a ve školách) - stanovení Priority 1. prioritizace potřeb 2. Rámec pro podporu infrastruktury a investic v kraji 3. Krajský akční plán rozvoje vzdělávání – dokument KAP –

5 P-KAP – metodická podpora pro Krajský akční plán poskytovaná NÚV
Metodické materiály vytvořeny na podporu tvorby KAP: Metodické listy pro jednotlivé fáze tvorby KAP ML 01 – Analýza potřeb v území ML 02 – Rámec pro investice do infrastruktury (+ ML 06 k jeho aktualizaci) ML 03 – Analýza potřeb škol ML 04 – Prioritizace potřeb ML 05 – Sestavení krajského akčního plánu ML 07 – Dokumentace krajského akčního plánu

6 P-KAP – metodická podpora škol při tvorbě ŠAP/PA Jaké jsou platformy podpory KAP:
Odborní garanti v krajích Workshopy s řediteli škol Osobní návštěvy škol Analytické a metodické zázemí Semináře - Příprava ŠAP a PA - Uplatňování intervencí - Realizace ŠAP - Výměna zkušeností Odborní garanti intervencí

7 P-KAP – metodická podpora pro Krajský akční plán poskytovaná NÚV
Krajské pracoviště (NÚV), Žižkova 309/12, České Budějovice Odborný garant - Ing. Agáta Kočí metodická podpora KAP metodická podpora škol při tvorbě ŠAP/PA školení a semináře Garant inkluze - PhDr. Olga Vaněčková - mapování inkluze Metodik kraje - Ing. Marie Pitrová realizace seminářů

8 P-KAP – metodická podpora škol při tvorbě ŠAP/PA
Odborný garant - Ing. Agáta Kočí Osobní motivační a konzultační návštěvy odborných garantů P-KAP u ředitelů škol, spojené s předáním Metodiky tvorby ŠAP a odkazu na videometodiku. celkem 94 SŠ v kraji 45 škol již navštíveno – konzultace k tvorbě ŠAP/PA převážná většina škol bude tvořit ŠAP postoj škol k požadavku na tvorbu ŠAP/PA se různí

9 P-KAP – metodická podpora škol při tvorbě ŠAP/PA
Povinné oblasti - strategické oblasti rozvoje školy - tzv. oblasti intervencí: Rozvoj kariérového poradenství Podpora kompet. k podnikavosti, iniciativě a kreativitě Podpora polytechnického vzdělávání Podpora odbor.vzděl. včetně spolup. škol a zaměstnavatelů Rozvoj škol jako center dalšího profesního vzdělávání Podpora inkluze Kromě povinných jsou podporovány také tzv. nepovinné oblasti intervencí: Rozvoj výuky cizích jazyků ICT kompetence Čtenářská a matematická gramotnost Škola ale může zpracovat analýzu a následně tvořit ŠAP či PA i v jakékoliv další oblasti své činnosti, kterou považuje za důležitou a kterou chce rozvíjet.

10 P-KAP – metodická podpora škol při tvorbě ŠAP/PA
Dotazníkové šetření na SŠ zaměřené na stav a cíle v těchto oblastech ukázalo: že české SŠ jsou většinou velmi progresivní že tyto oblasti v různé míře rozvíjejí a plánují rozvíjet, přestože objektivní podmínky k tomu nejsou vždy příznivé Začínající programové období ESF by však mělo přispět k zlepšení těchto podmínek. Tvorba ŠAP by měla být klíčovým východiskem v tomto procesu.

11 P-KAP – metodická podpora škol při tvorbě ŠAP/PA
Jaký je rozdíl mezi ŠAP a PA Pro tvorbu PA platí stejná pravidla a postupy jako pro tvorbu ŠAP. Rozdíl mezi ŠAP a PA: ŠAP - pro všechny povinné oblasti (+ příp. další nepovinné i vlastní) PA - jen pro vybranou oblast nebo oblasti (povinné, nepovinné i vlastní)

12 P-KAP – metodická podpora škol při tvorbě ŠAP/PA
Jaké jsou hlavní kroky při tvorbě ŠAP/PA: Charakterizovat školu, její profil, záměry, vize Provést analýzu stavu v jednotlivých oblastech (využít dotazník) Stanovit priority v jednotlivých oblastech Stanovit cíle jednotlivých priorit a kritéria jejich hodnocení Stanovit a konkretizovat úkoly (činnosti) vedoucí ke splnění cílů Tyto kroky jsou stejné pro ŠAP i PA. PA se však může omezit jen na vybranou oblast nebo oblasti. ŠAP zahrnuje všechny povinné strategické oblasti.

13 P-KAP – metodická podpora škol při tvorbě ŠAP/PA
Jaké je cíl/význam/přínosy tvorby ŠAP/PA: Projekty – přímý hmotný efekt navazující na ŠAP/PA PA/ŠAP je třeba začít tvořit už souběžně se šablonami 2016 a provázat je. Dlouhodobý efekt posílení strategického plánování a řízení školy zatraktivnění image školy směrem k veřejnosti - "škola ví, co chce, systematicky nastavuje a realizuje" Je nesporné, že kvalitní vzdělávání žáků, které se v českých školách uskutečňuje, je nesmírně náročná činnost a že každá další aktivita přináší škole enormní zátěž. Tvorba ŠAP/PA se však školám určitě zúročí.

14 P-KAP – metodická podpora škol při tvorbě ŠAP/PA
Jaké jsou možnosti škol zapojit se do projektů: „Šablony“ - projekty se zjednodušeným vykazováním Budou probíhat v návaznosti na výzvy OP VVV a podmínky v těchto výzvách. Výzva podzim témata zaměřená na podporu pracovníků školy (zaplacení úvazku nebo DVPP), zatím nebude třeba PA ani ŠAP Výzva 2017 nebo témata zaměřená na podporu vzdělávání v oblastech povinných intervencí - už bude třeba mít zpracovaný PA, který v sobě bude zahrnovat cíle a úkoly řešené jak šablonami 2016, tak šablonami 2017, resp. 2018 Další výzva pravděpodobně 2019 nebo podmínkou opět zpracovaný PA, který bude navazovat na předchozí PA

15 Témata „šablon“ v aktuální výzvě:
Školní asistent – personální podpora SŠ Školní speciální pedagog – personální podpora SŠ Školní psycholog – personální podpora ZSŠ Sociální pedagog – personální podpora SŠ ICT technik Koordinátor spolupráce školy a zaměstnavatele Kariérový poradce DVPP (různé počty hodin, různá zaměření) Tandemová výuka na SŠ – pedagog + pedagog/odborník z praxe/rodilý mluvčí CLIL ve výuce na SŠ (odborný předmět v cizím jazyce) Vzdělávání a sdílení ve školním cloudu Stáže pedagogů u zaměstnavatelů

16 Jaké jsou možnosti škol zapojit se do projektů:
IPo - individuální projekty ostatní: Výzva pro kraje v 1. pololetí 2017 obsahově zaměřeno na vytváření a podporu tematických sítí a partnerství v návaznosti na priority stanovené pro příslušný kraj v jeho KAP, možná s některými povinnými tématy společnými pro všechny kraje. Zapojení škol v partnerstvích/sítích nastane v návaznosti na jejich ŠAP, příp. PA.

17 IPo - individuální projekty ostatní:
Výzva pravděpodobně 2. pololetí 2017 nebo 2018. Výrazně vyšší finanční podpora než u šablon. Podmínkou bude zpracovaný ŠAP, který bude detailně stanovovat cíle a úkoly v jednotlivých strategických oblastech (oblastech intervencí), k nimž se školy vyjadřovaly v dotazníkovém šetření Příjemci projektů možná nebudou přímo školy, ale kraje, které to zastřeší. Bude se ale jednat o projekty pro konkrétní školy, které budou mít vytvořen ŠAP.

18 P-KAP – metodická podpora škol při tvorbě ŠAP/PA
Garant inkluze - PhDr. Olga Vaněčková mapování inkluze připravuje, realizuje a vyhodnocuje v SOŠ a VOŠ potřebná šetření hlavní metoda: polostrukturované rozhovory - s vedením školy, členy pedagogického sboru (případně se žáky, s rodiči…) na základě analýzy stavu inkluzívního vzdělávání v konkrétní škole zpracovává zprávu, případně navrhuje opatření vedoucí ke zlepšení stavu inkluze v dané škole zprávu bude konzultovat s vedením školy

19 Garant inkluze - PhDr. Olga Vaněčková
V případě zájmu školy se bude podílet na přípravě ŠAP/PA pro oblast inkluzívního vzdělávání Výsledkem mapování stavu inkluze: jedna zpráva za každou SOŠ, VOŠ souhrnná zpráva za kraj souhrnná zpráva za ČR

20 Stručné představení projektu Děkuji vám za pozornost
Národní ústav pro vzdělávání Podpora krajského akčního plánování Stručné představení projektu KAP a P-KAP Děkuji vám za pozornost Ing. Agáta Kočí Místní konference projektu Strategické řízení a plánování ve školách a v územích České Budějovice


Stáhnout ppt "Stručné představení projektu"

Podobné prezentace


Reklamy Google