Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilTereza Sedláková
1
Tisková konference Informační kampaně státu kvalitně a efektivně: „Metodické kuchařky“ pro veřejné zakázky na komunikaci a marketing 2. března 2017 FLORENTINUM
2
ZÁKON O ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK – NOVÝ ZAČÁTEK?
Zákon účinný od Stále se většina zakázek soutěží na nejnižší cenu HK ČR dlouhodobě poukazovala na příliš mírná pravidla, která nebrání soutěžení na cenu, nejasná kritéria pro mimořádně nízké nabídkové ceny a obecně malou podporu malých a středních podniků
3
HONDNOCENÍ NEJEN NA CENU – METODICKÁ PODPORA ZADAVATELŮ
Zadavatelé potřebují metodické „kuchařky“ pro správné zadávání Oborová společenstva HK ČR ve spolupráci s MMR připravují metodiky především v oblasti služeb: úklid a čištění, bezpečnostní služby, ICT, podlahářství, elektroinstalace, výtahy, apod.
4
Nechat si poradit se vyplatí všem
Zakázky na komunikaci se nesoutěží každý den Soutěžení na kvalitu je náročnější Znalost oboru je nutností Nikdo nemůže být expertem na všechno Vyškolení poradci – nezávislí experti Příprava věcné části zadávací dokumentace Účast v hodnoticích komisích Minimalizace chyb a úspora práce
5
Výběrová řízení na PR Sonda z let 2013 až 2015 Analýza Public Relations tendrů Společnost Zakk 512 výběrových řízení 255 dokončených a zveřejněných Objem 996 miliónů Kč (s DPH)
6
Způsob výběru vítěze
7
Způsob výběru vítěze
8
Zrušené zakázky
9
Zájem o informace roste se zkracující se vzdáleností od místa bydliště
Báze: všichni respondenti Q001. Do jaké míry se zajímáte (tedy aktivně zjišťujete informace) o to, co se v tuto chvíli děje...
10
S dostatkem informací převládá spokojenost především na úrovni obce
S dostatkem informací převládá spokojenost především na úrovni obce. Na úrovni státu jsou lidé kritičtější Báze: všichni respondenti Q001. Do jaké míry se zajímáte (tedy aktivně zjišťujete informace) o to, co se v tuto chvíli děje...
11
Občané pociťují, že stát se jejich informovanosti příliš nevěnuje, nejsou podávány srozumitelně a poutavě. Báze: nemají dostatek informací Q004. Do jaké míry souhlasíte s následujícími výroky ...
12
Bezesporu – lidé chtějí být obecně informováni
Báze: všichni respondenti (N = 691) Q005. Měly by stát, kraje a obce své občany více informovat o svých záměrech, činnosti a o změnách, a to i za cenu, že je do těchto informačních kampaní třeba investovat?
13
Profesní organizace chtějí pomoci
Hospodářská komora a její aktivity na poli metodik pro různé obory AKA Metodika ZVZ (2015) Metodika ZZVZ (2017) Školení certifikovaných hodnotitelů – státní správa, reklamní agentury Poradenství při sestavování zadávací dokumentace Spolupráce s MMR, HK, APRA, AČRA, Otidea APRA
14
Metodika ZZVZ Praktický návod, jak smysluplně vést výběrové řízení v mezích zákona Konzultováno s MMR, doplněno o doporučení z praxe Soutěžení výhradně na cenu je nesmysl Zvolte správně typ výběrového řízení Vícestupňová výběrová řízení šetří čas a námahu Soutěžení na kvalitu není soutěž krásy – správné nastavení kritérií Kvalifikační předpoklady, které dávají smysl a mají opodstatnění Odborníci v komisích odhalí chyby a záludnosti v nabídce
15
Nechat si poradit se vyplatí všem
Zakázky na komunikaci se nesoutěží každý den Soutěžení na kvalitu je náročnější Znalost oboru je nutností Nikdo nemůže být expertem na všechno Vyškolení poradci – nezávislí experti Příprava věcné části zadávací dokumentace Účast v hodnoticích komisích Minimalizace chyb a úspora práce
16
Hospodářská komora České republiky
DĚKUJEME ZA POZORNOST Hospodářská komora České republiky Florentinum, Na Florenci 2116/15, Praha 1
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.