Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

AKTUÁLNÍ ZAMĚŘENÍ AGENTURY CZECHTRADE

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "AKTUÁLNÍ ZAMĚŘENÍ AGENTURY CZECHTRADE"— Transkript prezentace:

1 AKTUÁLNÍ ZAMĚŘENÍ AGENTURY CZECHTRADE
208. Žofínské fórum, Ing. Radomil Doležal, MBA generální ředitel

2

3 CZECHTRADE AKTUÁLNĚ EXPERT NA VÁŠ EXPORT TRANSFORMACE VNITŘNÍ KULTURY
CÍLENÁ TERITORIÁLNÍ DIVERZIFIKACE PROHLOUBENÍ SPOLUPRÁCE S PARTNERY VNÍMÁNÍ AGENTURY EXPORTÉRY

4 CÍLENÁ DIVERZIFIKACE CzechTrade vnímá potřebu diverzifikace
84 % exportu do zemí EU a 16 % mimo EU Po integraci zahraniční sítě od otevřel CzechTrade celkem 9 nových ZK a posílil kancelář v USA 2014: 3 nové ZK v Chile, Kolumbii a Ázerbájdžánu 2015: 1 nová ZK v Singapuru 2016: 4 nové ZK v Íránu, Peru, Číně (4. kancelář), Indii (2. kancelář) 2017: zatím 1 nová ZK v Nigérii, posílení kanceláře v USA Správné pochopení diverzifikace 16 ZK v EU a 35 mimo země EU Kanceláře v rámci EU stále patří k nejvytíženějším.

5 ZAHRANIČNÍ SÍŤ CZECHTRADE PŮSOBÍ V 51 ZEMÍCH NA 5 KONTINENTECH

6 TRANSFORMACE VNITŘNÍ KULTURY (Reaktivní → Proaktivní přístup)
LIDSKÉ ZDROJE: Proces výběru pracovníků zahraničních kanceláří (SFI – Success factor index) Rotace pracovníků: zahraniční kanceláře ↔ centrála Oborově zaměření konzultanti v centrále (5 týmů) NOVÉ SLUŽBY: Služby generovány v souladu s požadavky exportérů Šance pro úspěšný export (úspěšný exportér/klient CT – služba zdarma – PR) Exportní koučink Sourcing Days REGIONY: Regionální exportní konzultanti ve všech krajích Exportní fóra a konzultace s řediteli zahraničních kanceláří / přenos know-how

7 SPOLUPRÁCE S PARTNERY MPO A MZV
KLIENTSKÉ CENTRUM PRO EXPORT Jedno kontaktní místo pro exportéry v ČR Služby ve více než 90 zemích světa Komplexní informace pro B2B a B2G Projekt MPO, MZV a CzechTrade DALŠÍ SPOLUPRÁCE: Mapa oborových příležitostí a PROPED ROLE CZECHTRADE Poskytnutí prostor Zajištění odborného personálu Monitoring činnosti Marketingová podpora 77% dotazů firem pro zahraniční kanceláře CzechTrade

8 SPOLUPRÁCE S OSTATNÍMI PARTNERY 32 PŘISPĚVATELŮ
BUSINESSINFO.CZ Oficiální portál pro podnikání a export Gestor: MPO, realizátor: CzechTrade KLÍČOVÁ ROLE CZECHTRADE Koordinace spolupráce s partnery napříč resorty Vedení a personální zajištění projektu Zajišťování dodavatelů a realizace výběrových řízení Marketingová podpora a kampaně VÝSLEDKY Průměrná měsíční návštěvnost: , průměrný měsíční počet stránek shlédnutých návštěvníky: Přes registrovaných uživatelů Hodnocení uživatelů: široké spektrum kvalitních informací, praktická využitelnost, příjemný design BusinessInfo.cz není vnímáno jako portál státní správy

9 SPOLUPRÁCE S OSTATNÍMI PARTNERY SP ČR A AMSP ČR
EXPO ASTANA 2017 Mezinárodní specializovaná výstava zaměřená na Energie budoucnosti Gestor: MPO Zajištěním účasti ČR na EXPO 2017 pověřen CzechTrade Spolupráce s partnery SP ČR a AMSP ČR → proexportní profil výstavy KLÍČOVÁ ROLE CZECHTRADE Zajištění fungování kanceláře Komisaře a podpora realizačního týmu české účasti Organizace výběrových řízení mj. na koncepční návrh účasti ČR a organizační kapacity Koordinace přípravy a průběhu realizace, operativní řízení Koordinace PR a marketingových aktivit Vyhodnocení akce

10 SPOLUPRÁCE S OSTATNÍMI PARTNERY CZECHINVEST A API
PROJEKT REGIONÁLNÍCH EXPORTNÍCH KONZULTANTŮ (REK) Smlouva o spolupráci Informační One-Stop-Shop a regionální klientská centra pro poskytování služeb jednotné zahraniční sítě DŮVODY Velký zájem o rozšíření působnosti CzechTrade i do regionů V r pilotní projekt: 5 míst → ve 2017 všechny kraje ČR Úspora finančních prostředků: využití stávajících regionálních manažerů a kancelářských prostor CzechInvest, synergie CzechTrade, CzechInvest a API Spolupráce s regionálními hospodářskými komorami Spolupráce s územními celky a hejtmany Podpora od regionálních samospráv (politické reprezentace krajů) AKTUÁLNÍ STAV 13 REKů Kompletní zaškolení a zahájení činnosti pro firmy v regionech

11 VÝSLEDKY A VNÍMÁNÍ CZECHTRADE 2016
3 861 bezplatných služeb pro klientů 1 737 placených zakázek pro klientů hodin práce zahraničních kanceláří pro české firmy 1,17 známka spokojenosti klientů se službami (škála 1-4, 1=nejlepší) CzechTrade aktivně ověřuje spokojenost firem a pravidelně s partnery realizuje exportně zaměřené průzkumy (500 firem, renomovaná agentura)

12 EXPORT MALÝCH A STŘEDNÍCH FIREM / PRŮZKUM KVĚTEN 2016
Pokud by si firmy měly vybrat, téměř polovina by se obrátila ohledně podpory exportu na CzechTrade, pětina pak na MPO. Pokud by firma potřebovala podpořit export, na koho by se obrátila? v % 46 % 19 % 8 % CzechTrade MPO MZV/ZÚ 10 % by žádnou podporu nevyužilo, 9 % by využilo služeb jiné organizace, 8 % neví, neumí posoudit. P2. V případě, že by Vaše firmy potřebovala podpořit export, na jakou instituci by se obrátil\a? Báze: 500 Ipsos pro AMSP: Export malých a středních firem

13 Česká agentura na podporu obchodu CzechTrade
Dittrichova 21, Praha 2


Stáhnout ppt "AKTUÁLNÍ ZAMĚŘENÍ AGENTURY CZECHTRADE"

Podobné prezentace


Reklamy Google