Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Způsobilost výdajů Seminář pro projektové partnery, ze 4
Způsobilost výdajů Seminář pro projektové partnery, ze 4.výzvy OP MR (Interreg IVC) 1
2
Způsobilost výdajů obsah prezentace Způsobilost výdajů
Právní rámec způsobilosti výdajů Kategorie způsobilých výdajů z časového hlediska Přípravné výdaje Výdaje na realizaci Sdílené výdaje Rozpočet – rozpočtové kapitoly Způsobilost výdajů - vymezení Náležitosti dokladování
3
Právní rámec způsobilosti výdajů
Nařízení EP č. 1080/2006 (článek 7) o Evropském fondu pro regionální rozvoj Nařízení Rady (ES) č. 1083/2006 (článek 56) o obecných ustanoveních o Evropském fondu pro regionální rozvoj, Evropském sociálním fondu a Fondu soudržnosti Nařízení Komise (ES) č. 1828/2006 (článek 48 až 53), kterým se provádí pravidla nařízení Rady č. 1083/2006 (tzv. prováděcí nařízení) Pravidla způsobilých výdajů pro programy spolufinancované ze SF a FS na období (dle čl. 56 Obecného nařízení č.1083/2006) ( ), (dále MPZV) Programová dokumentace uveřejněná na stránkách příslušného programu, Pokyny pro české partnery na 3
4
Kategorie způsobilých výdajů z časového hlediska:
Způsobilost výdajů Kategorie způsobilých výdajů z časového hlediska: Přípravné výdaje - výdaje vynaložené v souvislosti s přípravou a předložením projektové žádosti Výdaje na realizaci - výdaje vynaložené v průběhu realizace projektu uvedeného ve Smlouvě 4
5
Přípravné výdaje Přípravné výdaje Interreg IVC Způsobilost ANO
Období (vznik) od do data registrace žádosti o projekt Limit € Úhrada Do konce 1. reportovacího období Forma (specifika) Není určena BL – Budget line (rozpočtová kapitola) WP – work package (komponenta)
6
Výdaje na realizaci Výdaje na realizaci Interreg IVC Období OD
Od data schválení žádosti o projekt Monitorovacím výborem (v případě podmíněného schválení – od prvního podmíněného schválení ) DO do konce posledního měsíce realizace uvedeného v žádosti o projekt (nejpozději 31/12/2014) Úhrada Do konce posledního měsíce realizace projektu Pozn.: Doba realizace by měla zahrnovat 2-3 měsíce konci realizace všech hlavních projektových aktivit *) uvedeno v Implementačním manuálu kap. 6.2
7
Sdílené výdaje(Shared costs) 1
Interreg IVC Způsobilost ANO (předběžný souhlas příslušného kontrolora) Úprava Zakotvené v Partnership agreementu (popř. jiné dohodě mezi partnery) Obsah Podíl PP/LP (BL), Druh výdajů, Partner zodpovědný za realizaci Shared costs, způsob úhrady(vypořádání) Forma (Extra certifikace) Control Confirmation for shared costs
8
Sdílené výdaje(Shared costs)2
Interreg IVC Vypořádání letter + „Certifikát“ + kopie podpůrných dokumentů (začlenění v dalším monitorovacím období do výdajů příslušného partnera) Úhrada 2 způsoby 1) Každý partner zaplatí svůj podíl partnerovi 2) LP*) odečte od podílů ERDF jednotlivých partnerů příslušný podíl Rozpočet Každý partner ve svém rozpočtu svůj podíl zakomponován v BL *)V případě, že LP je partnerem, který sdílí 100% výdajů
9
Rozpočet – rozpočtové kapitoly
Budget lines Interreg IVC Staff costs Jen zaměstnanci Administration costs (max. 12% staff costs (certified) External expertise (max. 50% total costs*) Travel accommod. Jen u zaměstnanců Equipment Uvedeny v projektové žádosti (do 5% celkových výdajů) Sub-projects Druh výdaje Interreg IVC EUR přepočet Tržní kurz EUR dne provedení úhrady faktury Tržní kurz EUR posledního dne reportovacího období EUR kurz EC měsíce, kdy byla faktura uhrazena EUR Kurz EC posledního měsíce reportovacího období *) dle Application manualkap * Pozn.): % limity stanoveny na úrovni projektu, ne rozpočtu partnera
10
(Ne)Způsobilost výdajů
Druh výdaje Interreg IVC DPH u plátců DPH ANO, prohlášení, že nemá nárok na odpočet DPH u neplátců VŽDY Finanční výdaje Poplatky za mezin. finanční transakce, za založení a správu zvláštního BÚ (povinnost), Věcné příspěvky NE Výdaje spolufinancované z jiných EU zdrojů Nezpůsobilé Příjmy U projektů do 1 mil. € se nesledují Nezpůsobilé výdaje jsou dané programovou dokumentací a na národní úrovni v MPZV; Musí být uvedeny ve schválené žádosti o projekt (rozpočtu) a být vykázány dle specifikace rozpočtových kapitol v rozpočtu PP *) na úrovni PP
11
Způsobilost výdajů Obecná pravidla způsobilosti
Soulad s evropskou a českou legislativou a operačními programy Přiměřené (odpovídat cenám v místě a čase obvyklém) a vynaloženy v souladu s principy hospodárnosti, účelnosti a efektivnosti Vynaloženy v souvislosti s projektem a aktivitami uvedenými v žádosti o projekt Musí být identifikovatelné (doklady označené číslem, názvem projektu a programu), prokazatelné, doložitelné potvrzenými účetními doklady, tzn. musí být definitivní, zachycené v účetnictví partnera, uhrazeny Splňovat věcnou a časovou způsobilost 11
12
Náležitosti dokladování
Uveřejněny na jako součást Pokynů pro příjemce Náležitosti dokladování dle druhů výdaje: -osobní výdaje, sociální a zdravotní pojištění, cestovní náhrady, pořízení služeb, pořízení majetku, odpisy, věcné příspěvky, režijní výdaje, DPH Obecné informace k náležitostem dokladování - doložení výstupů projektu, doložení dodržení pravidel pro VŘ, splnění publicity, vedení oddělené účetní evidence pro projekt 12
13
Náležitosti dokladování
Staff costs vynaložené přímo na zaměstnance partnera uvedeného v žádosti o projekt (timesheet v rozdělení na WP, pracovní smlouva, platový výměr, sestava rekapitulace mezd, ZVL nebo mzdový list, doklad o úhradě, zdůvodnění vyplácení odměn, prémií) obvyklá výše mezd – statistika ISPV
14
Náležitosti dokladování
Administration costs u projektů ze 4. výzvy – se nedokládají a není nutné zaúčtování v oddělené účetní evidenci LIMIT – max. 12% skutečných způsobilých výdajů na mzdy (uznáváno průběžně) - nesmí se jednat o výdaje, které jsou vykazovány v jiných rozp.kapitolách
15
Náležitosti dokladování
Travel and accommodation - cestovné na zaměstnance přímo hrazené partnerem uvedeným v žádosti o projekt - vynaložené v souvislosti s aktivitami uvedenými v žádosti o projekt (semináře, jednání aj.) - způsobilá výše dle národní legislativy - cestovní příkazy, doklad o úhradě, sestava přehled pracovních cest, vnitřní předpis zaměstnavatele o prac.cestách
16
Náležitosti dokladování
External expertise and services - účetní/daňové doklady s identifikací předmětu plnění - doklady o úhradě, - smlouvy - předávací protokoly, prezenční listiny, výpočet alikvotní části pro projekt - doložení výběrového řízení
17
Náležitosti dokladování
Equipment/Investment - způsobilé formou odpisů a nebo pořízení - účetní/daňové doklady s identifikací předmětu plnění - doklady o úhradě, - smlouvy - předávací protokoly, dodací list, výpočet alikvotní části pro projekt, majetková evidence - doložení výběrového řízení - v případě odpisů – alikvotní část, výpočet způsobilé výše dle MPZV, speciální odpis (vychází z jiné ceny než v účetnictví, doba a sazba odpisování dle daňových odpisů) MPZV – metodická přírůčka způsobilých výdajů
18
Ing. Eva Hrstková hrstkova@crr.cz
Děkuji za pozornost Ing. Eva Hrstková
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.