Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ PODNIKU Katedra řízení podniku

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ PODNIKU Katedra řízení podniku"— Transkript prezentace:

1 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ PODNIKU Katedra řízení podniku
NOVÁ (DIGITÁLNÍ) EKONOMIKA JAKO VÝCHODISKO PRO POCHOPENÍ MŘP

2 Marketingové řízení podniku
5 KREDITŮ, STÁTNICOVÝ PŘEDMĚT 1 KREDIT – 25 HODIN STUDIA 125 HODIN DENNÍ FORMA – 12*1,5 PŘEDNÁŠKY 18 HODIN 5*1,5 CVIČENÍ 7,5 HODIN PŘÍPRAVA NA CVIČENÍ 30 HODIN PŘÍPRAVA ZÁPOČTOVÉ PRÁCE 25 HODIN PŘÍPRAVA NA ÚSTNÍ ZKOUŠKU 44,5 HODIN

3 Cíl DEFINOVAT POJEM MARKETING VYSVĚTLIT TERMÍN NOVÁ EKONOMIKA
NA KONKRÉTNÍCH PŘÍKLADECH PŘEDSTAVIT FUNKCE INTERNETU A JEJICH VÝZNAM PRO FIRMY POJMENOVAT ROZDÍL MEZI E-SHOPEM A E-TRŽIŠTĚM VYHLEDAT NÁPLŇ OBSAHOVÉHO MARKETINGU

4 Co je marketing - definice
Marketing je způsob, jak sladit to, co potřebuje a chce vnější svět ( zákazník) s posláním, cíli a zdroji podniku/ organizace. Marketing je manažerský proces zodpovědný za identifikaci, předvídání a ziskové uspokojování potřeb, požadavků a přání dnešních i budoucích zákazníků, vytváření myšlenek, služeb nebo produktů, které tyto potřeby a přání naplňují.

5 Co je marketing - definice
Úspěšný marketing znamená mít správný produkt na správném místě ve správný čas za správnou cenu za podpory přiměřené komunikace – tedy jistoty, že je zákazník o výhodách produktu informován. Marketing mezi podniky lze definovat jako všechny činnosti, které jsou zaměřeny na marketing produktů a služeb pro organizace (podnikatelské, vládní, distribuční), s cílem jejich opakovaného nákupu nebo užití

6 Marketing a jeho vymezení
MARKETING JAKO KULTURA : STOJÍ ZÁKAZNÍK V CENTRU POZORNOSTI FIRMY ? MARKETING JAKO STRATEGIE : STRATEGICKÉ CÍLENÍ FIREMNÍHO ÚSILÍ POMOCÍ SEGMENTACE TRHU TAK, ABY BYLY MARKETINGOVÉ AKTIVITY CO NEJEFEKTIVNĚJŠÍ. MARKETING JAKO TAKTIKA : MARKETINGOVÝ MIX 4C „Buďme měřítkem kvality. Někteří lidé nejsou zvyklí na prostředí, kde se dokonalost očekává.“ „Tlačítka na obrazovce jsme udělali tak lákavá, že máte chuť je olíznout.“ „Chci rozezvučet vesmír.“ „Lidé často nevědí, co chtějí, dokud jim to neukážete.“ „Pracujte jen s génii, idioty vyhoďte!“

7 Aktivity MARKETINGU ZÁKAZNÍCI (B2B, B2C, B2G, SEGMENTACE, CÍLENÉ TRH)
HMOTNÉ PRODUKTY NEHMOTNÉ SLUŽBY ŘÍZENÍ ZNAČKY ŘÍZENÍ INFORMACÍ, VÝZKUM, KONKURENCE, PROSTŘEDÍ PLÁNOVÁNÍ (STRATEGICKÉ, TAKTICKÉ) ŘÍZENÍ KOMUNIKACE (INTERNÍ, EXTERNÍ, ON-LINE, OFF-LINE, OVLIVNĚNÍ NÁKUPNÍCH ZVYKLOSTÍ ZÁKAZNÍKŮ) ŘÍZENÍ CENY (CENOTVORBA, CENOVÁ STRATEGIE I VE VZTAHU KE KVALITĚ) ŘÍZENÍ DISTRIBUCE, DOSTUPNOSTI PRODUKTŮ K ZÁKAZNÍKOVI SLEDOVÁNÍ TRENDŮ, KREATIVNÍ MYŠLENÍ

8 Marketing je o uspokojování potřeb
Marketing se týká uspokojování potřeb různých zájmových skupin, zainteresovaných osob – spotřebitelů, prodejců, investorů firmy, zaměstnanců, státu, menšin … KDO JE VLASTNĚ ZÁKAZNÍK PRO VAŠI ORGANIZACI A KDO JE SPOTŘEBITEL ?

9 MARKETING JE O VYTVÁŘENÍ KONKURENČNÍ VÝHODY
Produkt poskytuje výhodu, jestliže uspokojí potřebu nebo přání. Pro úspěšný marketing je nutno vytvářet produkty, které poskytují výhody důležité pro zákazníky. Základním úkolem marketingu je identifikovat, jaké výhody lidé hledají a přijít s produktem, který tyto výhody poskytuje a zároveň spotřebitele přesvědčí, že je lepší než produkt konkurence – tím jim usnadní rozhodnutí pro koupi.

10 VÝVOJ MARKETINGU OVLIVŃUJE SITUACE V EKONOMICKÉM PROSTŘEDÍ
Průmyslová revoluce – 18. století – období parních strojů ( James Watt 1765), Druhá průmyslová revoluce – období elektrifikace a motorizace ( Thomas Alva Edison  - žárovky, Nicola Tesla - transformátor, František Křižík - oblouková lampa. První elektrotechnická továrna - Emil Kolben.  První benzínový motor Gottlieb Daimlerov, C. F. Benz první automobil  Henry Ford 1899 Laurin a Klement – motocykl, dále byly sestrojeny první konstrukce motorových letadel. objeveno umělé hedvábí, hnojivo, celofán, film a zdokonalilo se zpracování kaučuku (nafukovací pneumatiky)

11 VÝVOJ MARKETINGU OVLIVŃUJE SITUACE V EKONOMICKÉM PROSTŘEDÍ
3. Průmyslová revoluce - OBDOBÍ DIGITALIZACE, AUTOMATIZACE A ROBOTIZACE 1969 PŘÍCHOD MIKROPROCESORŮ A VYUŽITÍ POČÍTAČŮ.  PRVNÍ ELEKTRONICKY ŘÍZENÉ STROJE A DIGITALIZOVALA SE VÝROBA. ZAČALY SE VYVÍJET NOVÉ PROGRESIVNÍ MATERIÁLY S VYSOKOU PEVNOSTÍ A HOUŽEVNATOSTÍ A VYNIKAJÍCÍMI FYZIKÁLNÍMI, MECHANICKÝMI I CHEMICKÝMI VLASTNOSTMI. NOVÉ VÝROBNÍ POSTUPY (ADITIVNÍ TECHNOLOGIE – 3D TISK, RAPID PROTOTYPING, REVERZNÍ INŽENÝRSTVÍ) ŠIROKÁ ŠKÁLA INTERNETOVÝCH SLUŽEB USNADŇUJÍ VÝROBU I NEBÝVALÉ SDÍLENÍ INFORMACÍ MEZI LIDMI. SDÍLENÍ DAT PODPORUJÍ CHYTRÉ TELEFONY A DOTYKOVÁ ZAŘÍZENÍ.

12 Nová ekonomika „Nová ekonomika“ je pojem, který souvisí s celospolečenskými změnami v kulturní, hospodářské, ekonomické a zejména politické oblasti (pád „železné opony“, rozšiřování evropské unie, konec komunistických režimů apod. ). Systémový synergický proces směřující k úplné závislosti všech ekonomických subjektů na fenoménu ict nebo-li information and communication technologies. Představuje komplex technických, softwarových a komunikačních prostředků pro získávání, zpracování, vyhodnocení, uchování a prezentaci informací. Nová ekonomika je spjata s pojmy „globalizace“, „inovace“, „internet“, „znalosti“ , 4. průmyslová revoluce, úkolem podniků je nejen tyto rozsáhlé a rychlé změny sledovat a vnímat, ale také na ně reagovat pomocí nových nástrojů a metod managementu – marketingu, obchodu, logistiky …..

13 Nová ekonomika – dva propojené světy
Hmotný svět atomů - svět budov, automobilů, spotřebního zboží, jaderných elektráren…. Nehmotný svět bitů - počítačových softwaru, televizní vysílání, iPhone, internet, informací, mikročipy a ovládání spotřebičů ….. Revoluce ve druhém světě - a ona neustále probíhá - se nevyhnutelně promítá do světa prvního.

14 4. Průmyslová revoluce - budoucnost
KYBERNETICKO-FYZIKÁLNÍM INTELIGENTNÍ SYSTÉMY BUDOU ŘÍDIT SAMY (TOVÁRNY, ZEMĚDĚLSKÝ PROVOZ, ZDRAVOTNICTVÍ…) . POMOHOU K TOMU KAMERY, VYSÍLAČE, ČIDLA, ČTEČKY KÓDŮ A JINÁ MODERNÍ ZAŘÍZENÍ. AUTOMATICKÉ SKLADY VČAS ODEŠLOU ZPRACOVANOU ZAKÁZKU A DÍLY I POLOTOVARY BUDOU OBSAHOVAT MIKROČIPY, JEŽ URČÍ, JAK MAJÍ BÝT OPRACOVÁNY.

15 Elektronické podnikání
„ELECTRONIC BUSINESS“ (E-BUSINESS, ČILI ELEKTRONICKÉ PODNIKÁNÍ) JE KAŽDÁ ČINNOST, KTEROU URČITÝ PODNIK VYKONÁVÁ S VYUŽITÍM POČÍTAČOVÝCH SÍTÍ. E-BUSINESS JE FORMA INTERNETOVÝCH GLOBÁLNÍCH AKTIVIT. SPOJUJE ORGANIZACI SE ZÁKAZNÍKY, DODAVATELI, PARTNERY ZA ÚČELEM OBCHODNÍ SPOLUPRÁCE PRO DOSAŽENÍ VYŠŠÍCH ZISKŮ. TYTO PROCESY A VZTAHY V SOBĚ OBSAHUJÍ ELEKTRONICKY REALIZOVANOU VÝMĚNU INFORMACÍ, PRODUKTŮ, SLUŽEB A PROVÁDĚNI FINANČNÍ TRANSAKCÍ.

16 Nejčastější pojmy v oblasti e-businessu
Pro novou ekonomiku je charakteristická často používaná předpona "e", respektive přívlastek "elektronický". Mezi nejčastěji používaná spojení patří : E-BANKING, E-COMMERCE (ELEKTRONICKÉ OBCHODOVÁNÍ), E-SALES, E-RETAILING (PRODEJ PRODUKTŮ A SLUŽEB POMOCÍ INTERNETOVÝCH PRODEJNÍCH PORTÁLŮ), ELEKTRONICKÁ VÝMĚNA DAT, EDI, E-FAKTURACE, E-LEARNING (ELEKTRONICKÉ VZDĚLÁVÁNÍ PRO ZAMĚSTNANCE), E-GOVERNMENT, (ELEKTRONICKÉ SLUŽBY STÁTNÍ SPRÁVY) E-PROCUREMENT (NÁKUP ZBOŽÍ A SLUŽEB), E-HUMAN RESOURCES (ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ A ORGANIZACE), CRM ŘEŠENÍ  - ŘÍZENÍ VZTAHŮ SE ZÁKAZNÍKY  POMOCÍ NOVÝCH KOMUNIKAČNÍCH KANÁLŮ VČETNĚ E-COMMERCE ŘEŠENÍ, SCM ŘEŠENÍ (ŘÍZENÍ DODAVATELSKÉHO ŘETĚZCE POMOCÍ NOVÝCH KOMUNIKAČNÍCH KANÁLŮ VČETNĚ E-COMMERCE ŘEŠENÍ, MIS - MANAŽERSKÉ INFORMAČNÍ SYSTÉMY A DATOVÉ SKLADY INTRANET A EXTRANET (INTERNÍ PODNIKOVÁ KOMUNIKACE), ONLINE KOMUNIKACE, JAKO JE: INSTANT MESSAGING, GROUPWARE,   A DALŠÍ, E-PROJECT MANAGEMENT  - ŘÍZENÍ PROJEKTŮ S VYUŽITÍM NÁSTROJŮ A SOFTWARE, E-gambling (elektronické hraní zábavných her)

17 FUNKCE INTERNETU A JEJICH VÝZNAM PRO FIRMY
FUNKCE INFORMAČNĚ- KATALOGIZAČNÍ - PRŮVODCE KAŽDODENNÍMI INFORMACEMI (DOPRAVA, CENY, PROGRAMY KIN A DIVADEL, ZÁBAVA, CENOVÁ POROVNÁNÍ… FUNKCE MARKETINGOVÉHO MÉDIA – NOSIČ INFORMACÍ , FUNKCE KOMUNIKAČNÍHO MÉDIA - OBOUSTRANNÁ KOMUNIKACE, REKLAMA, PODPORA PRODEJE BLOGY, KOMUNIKACE). Funkce informačně-katalogizační – být vidět ( vlastní www prezentace, umístění ve vyhledávačích …) Funkce marketingového média, funkce komunikačního média – inzertní servery (AAA poptávka, Anonce)…, bannery, directmail, video, vzkaz do profilu, sponzor služby ….

18 FUNKCE INTERNETU A JEJICH VÝZNAM PRO FIRMY
FUNKCE PRODEJNÍHO KANÁLU - PROSTOROVĚ NEOMEZENÉ TERITORIÁLNÍ OBCHODOVÁNÍ FUNKCE NÁSTROJE ZMĚNY ŽIVOTNÍHO STYLU - LIDÉ JSOU KONFRONTOVÁNI S NOVÝMI ŽIVOTNÍMI STYLY, NÁVYKY, TOUŽÍ PO VĚCECH A HODNOTÁCH, KTERÉ NEJSOU V DANÉM MÍSTĚ K DISPOZICI Funkce prodejního kanálu – prezentace, nabídka, poptávka v cizojazyčných verzích Funkce nástroje změny životního stylu – dle jednotlivých odvětví podnikání. Změna vzhledu, stravování, nákupní zvyklosti, design výrobků, práce, partnera, volný čas

19 Marketing v nové ekonomice
Marketing a jeho nástroje reaguje na tyto dynamické procesy změnou svého paradigmatu. Výsledkem je zacílení marketingových nástrojů na zákazníka, na zákaznickou spokojenost, na navázání co nejužších vztahů s individuálním zákazníkem, na maximalizaci hodnoty pro zákazníka. Klasická východiska pojetí Marketing 90. let Marketing počátku 21.stol. na instituce na chování subjektů na informace na různé funkce marketingu na strategická a operativní rozhodnutí na vztahy na různé vlastnosti produktu na situaci na proces

20 OBSAHOVÝ MARKETING OBECNĚ JE OBSAHOVÝ MARKETING UMĚNÍ KOMUNIKOVAT SE SVÝMI PŘÍZNIVCI A ZÁKAZNÍKY, ANIŽ BYSTE JIM COKOLIV PRODÁVALI. JE TO FORMA NENUCENÉHO MARKETINGU.“ DĚLAT OBSAHOVÝ MARKETING ZNAMENÁ VYTVÁŘET ZDARMA A PRAVIDELNĚ EXTRA KVALITNÍ OBSAH, KTERÝ BUDOU ZÁKAZNÍCI SDÍLET , BUDE PRO NĚ BUĎ UŽITEČNÝ, NEBO JE POBAVÍ.

21 Internet jako nástroj obchodu a marketingu – názvosloví
PODLE DEFINICE POUŽÍVANÉ OECD ZAHRNUJE ELEKTRONICKÝ OBCHOD JAKÉKOLI OBCHODNÍ TRANSAKCE, KTERÉ PROVÁDĚJÍ OSOBY FYZICKÉ I PRÁVNICKÉ, PŘIČEMŽ TYTO TRANSAKCE JSOU ZALOŽENY NA ELEKTRONICKÉM ZPRACOVÁNÍ A PŘENOSU DAT. Názvosloví - v r vznikla typologie pojmů a v souladu se standardy EU se člení na : Podniky, producenty hodnot, produktů B-business) , Zákazníky tj. Kupující produkty nebo služby C-customers, Státní správu a samosprávu, resp. Municipality A-authority nebo G-gaverment, Zaměstnance coby tvůrce hodnot E- employement. Podnik (Business - B) Spotřebitel (Consumer - C) Stát (Goverment - G) B2B Systémy pro obchodní transakce mezi podniky B2C Internetové obchody určené koncovým spotřebitelům B2G Nabídka služeb a zboží, komunikace se státní správou C2B Prodej spotřebitelů firmám, sledování nabídek C2C Aukční systémy pro prodej použitého zboží C2G Podáváni daňových přiznáni, volby, sčítání lidu (Goverment - G) G2B Zadáváni veřejných zakázek a grantových projektů G2C Poskytování informací o veřejné správě G2G Spolupráce státních orgánů, mezinárodní koordinace

22 TRH B2B - TZV. PRŮMYSLOVÝ MARKETING
B2B MARKETING JE AKRONYMEM PRO SPOJENÍ BUSINESS-TO-BUSINESS, KTERÉ ZNAMENÁ, ŽE JDE O (NEJČASTĚJI OBCHODNÍ) INTERAKCI MEZI DVĚMA FIRMAMI. HLAVNÍ ROZDÍLY V MARKETINGOVÉM PŘÍSTUPU LZE POZOROVAT U MOTIVACE K NÁKUPU, STIMULACE POPTÁVKY, CÍLOVÉ SKUPINY, NÁKUPNÍHO CHOVÁNÍ, OBJEMU NÁKUPŮ, DISTRIBUČNÍCH CEST. U B2B zákazníků je klíčové poznat jejich rozhodovací proces, tj. kdo všechno o nákupu rozhoduje, ovlivňuje ho a co je pro jednotlivé účastníky rozhodnutí důležité. Nejúčinnějším marketingovým nástrojem je zde navázání dlouhodobých vztahů na osobní úrovni. K budování dlouhodobých vztahů je nezbytné mít ve firmě zaveden vhodný postup k CRM – zpracování informací o zákaznících.

23 Trh B2C Obchodní vztahy mezi obchodními společnostmi a koncovými zákazníky, realizované webovými aplikacemi, virtuálními obchody na internetu. E-shopy

24 Druhy e-shopů Pokud pomineme prvotní rozdělení na B2B a B2C, lze e-shopy rozdělit do tři základních kategorií podle druhu činnosti a typu zřizovatelské firmy. E-shop, který byl založen jako jeden z prodejních kanálů, zejména výrobcem nebo distributorem, pro určité zboží ( – výhradně pro trh B2B, E-shopy, které vznikly jako pobočka již existujících kamenných obchodů ( E-shopy, existující jako samostatný obchodní model (

25 Právní aspekty založení e-shopu
Živnostenské oprávnění - provoz internetového obchodu spadá podle nařízení vlády č. 278/2008 sb. Do živnosti "výroba, obchod a služby neuvedené v přílohách 1 až 3 živnostenského zákona", obor č.48 "velkoobchod a maloobchod" pod tzv. Volné živnosti. Registrace na úřadě pro ochranu osobních údajů. Pokud zákazník vyplní své osobní údaje ( jméno nebo adresa ) a údaje ukládáme do databáze, jedná se dle zákona o zpracování osobních údajů, které musí být ohlášeno. E-shop (a firemní web obecně) je považován zákonem za dokument stejné úrovně jako faktura, objednávka apod., A proto musí obsahovat zákonem stanovené údaje jako jméno, název, sídlo podnikání nebo identifikační číslo. Z právního hlediska je nutné, aby každý web obsahoval obchodní podmínky (kupní smlouvu) a informace o ochraně osobních údajů. Zbytek právních aspektů pak záleží na konkrétním sortimentu a typu podnikání. Například pro obchod se zbraněmi je potřeba příslušná koncesní listina, pro výrobce a dovozce elektroniky je to nutností zajištění zpětného odběru zařízení apod.

26 Základní prvky e-shopu viditelné pro zákazníky
KATALOG PRODUKTŮ A SLUŽEB. PRŮVODCE OBJEDNÁVKOU. NÁKUPNÍ KOŠÍK. PRŮVODCE NÁKUPEM PRODUKTU: VÝBĚR TYPU PLATBY (PAYMENT METHOD), UPŘESNĚNÍ DATA A MÍSTA DODÁNÍ (SHIPPING ADDRESS), DEFINICE DODATEČNÝCH PRVKŮ OBJEDNÁVKY (NAPŘÍKLAD TYP BALICÍHO PAPÍRU ATD.), ZOBRAZENÍ KOMPLETNĚ VYPLNĚNÉ OBJEDNÁVKY SE ŽÁDOSTÍ O POTVRZENÍ TRANSAKCE. ZÁKAZNICKÉ KONTO S PŘEHLEDEM OBJEDNÁVEK A DODANÉHO ZBOŽÍ

27 Úloha marketingu v elektronickém obchodování
NADČASOVÝ DESING E-SHOPU AKTUÁLNOST INFORMACÍ ONLINE KOMUNIKACE (OBSAHOVÝ MARKETING, OVÝ MARKETING, NEWSLETTER..) OPTIMALIZACE OBJEDNÁVKOVÉHO PROCESU (CENA, PLATBA, DISTRIBUCE, TOK INFORMACÍ) VYHODNOCENÍ EFEKTIVITY, PRÁCE S INFORMACEMI, CRM SLEDOVÁNÍ TRENDŮ (MOBILNÍ MARKETING…)

28 elektronická tržiště Elektronické tržiště (e-marketplace) je ve své podstatě virtuální místo, kde se střetává poptávka mnoha odběratelů s nabídkou mnoha dodavatelů. Na elektronickém tržišti, stejně jako na tržišti klasickém, dochází k nejrůznějším jednáním mezi dodavateli a odběrateli, která vedou k uzavírání konkrétních obchodů. E-tržiště přinášejí společnostem možnosti provádět transakce v reálném čase, měnit ceny, parametry produktu atd. Hlavní myšlenkou je sjednotit kupující a prodávající do jednoho kontaktního místa, což umožňuje organizacím koupit a prodat cokoliv snadno, rychle a úsporně. Elektronické tržiště je webová aplikace, která umožňuje elektronické zadávání veřejných zakázek ve stanovených zadávacích řízeních. E-tržiště je plně elektronický systém, všechny úkony v zadávacím řízení provádí zadavatel i dodavatel v elektronické podobě.

29 elektronické tržiště – druhy
1. MODEL INFRASTRUKTURY – PODPORUJE VEŠKERÉ TRANSAKCE A SLUŽBY PROBÍHAJÍCÍ OFF-LINE A ON-LINE, LZE SEM ZAŘADIT POSKYTOVÁNÍ INTERNETOVÝCH A APLIKAČNÍCH SLUŽEB, SOFTWAROVÉ ŘEŠENÍ, TECHNOLOGIE PROPOJENÍ, BEZPEČNOST DAT ATD., 2. HORIZONTÁLNÍ TRŽIŠTĚ – NENÍ ZAMĚŘENO NA URČITÉ ODVĚTVÍ, OBCHODNÍMI KOMODITAMI JSOU ROVNĚŽ VÝROBKY, KTERÉ POTŘEBUJE KAŽDÁ FIRMA (MATERIÁL, KANCELÁŘSKÉ POTŘEBY APOD.), 3. VERTIKÁLNÍ TRŽIŠTĚ - ZAMĚŘENÁ NA KONKRÉTNÍ PRŮMYSLOVÉ ODVĚTVÍ, ČASTO PRŮMYSLOVÉ, 4. KOMODITNÍ TRŽIŠTĚ - OBCHODUJE SE ZDE POUZE S JEDNÍM DRUHEM ZBOŽÍ – NAPŘ. ČERNÉ UHLÍ (TRŽIŠTĚ GLOBALCOAL).  AAA POPTÁVKA, …..

30 B2B - ELEKTRONICKÁ TRŽIŠTĚ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK
Elektronické tržiště je webová aplikace, která umožňuje elektronické zadávání veřejných zakázek ve stanovených zadávacích řízeních. E-tržiště je plně elektronický systém, všechny úkony v zadávacím řízení provádí zadavatel i dodavatel v elektronické podobě. Hlavním záměrem nové úpravy elektronických tržišť je zvýšení efektivity a úspor při vynakládání veřejných finančních prostředků, dle zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů.  ELEKTRONICKÁ TRŽIŠTĚ VEŘEJNÉ SPRÁVY – ČESKÝ TRH, TENDERMARKET, GEMIN. VZ.CZ/CS/INFORMACNI- SYSTEMY-A- ELEKTRONICKE- VZDELAVANI/NIPEZ-EL- TRZISTE-VEREJNE-SPRAVY

31 Slevové portály PŮVOD SLEVOVÝCH PORTÁLŮ JE V USA V ROCE 2004.
PORTÁL GROUPON („GROUP“ JAKO SKUPINA A „COUPON“ JAKO KUPÓN) BYL SPUŠTĚN V CHICAGU V ROCE DNES OPERUJE V 43 ZEMÍCH PO CELÉM SVĚTĚ. Slevomat.cz. Zahájil prodej , založen Tomášem Čuprem. Slevomat.cz Pepa.cz Vykupto.cz Nakupvakci.cz Slever.cz Hyperslevy.cz Slevoteka.cz Asociace portálů hromadného nakupování

32 ZPŮSOBY SNIŽOVÁNÍ MARKETINGOVÝCH NÁKLADŮ
DOKÁŽE VAŠE SPOLEČNOST ? Snížit náklady na vstupní suroviny pomocí vyjednání nižších cen od dodavatelů při udržení kvality na internetovém tržišti ? Přejít k levnějším přepravcům – jak je vyhledává? Zavřít prodejní kanceláře, které nejsou plně využívány ? (práce zaměstnanců z domu) Spolupracovat s reklamní agenturou, která se orientuje v internetovém marketingu a odměňovat ji za prokazatelný obrat? Nahradit dražší komunikační prostředky levnějšími ? ( reklama v televizi – na internetu, public relations) Přestat nabízet některé funkce výrobků či produktové řady o které zákazníci nestojí? Pořádat zákaznické konference v levnějších lokalitách? Změnit firemní strategie v návaznosti na změnu chování zákazníků ?

33 Případová studie 1.2 Funkce a užití internetu v bankovním sektoru 9.4 E-commerce jako součást marketingové komunikace E-shopy

34 Slovo závěrem Chraňte svůj tržní podíl v klíčových segmentech, nejziskovější a nejvěrnější zákazníky Agresivně se snažte ukrást podíl konkurentů Zintenzivněte průzkumy měnících se potřeb zákazníků Snažte se navýšit nebo alespoň udržet market.rozpočet Rychle se zbavte programů, které prostě nefungují Nezlevňujte své nejlepší nebo klíčové značky, přidejte jim další hodnotu, zaveďte značky či produkty levnější Zaměřte se na moderní technologie, znalostní management, inovace. Děkuji vám za pozornost Těším se na další setkání Ing. Naděžda Petrů TEL


Stáhnout ppt "MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ PODNIKU Katedra řízení podniku"

Podobné prezentace


Reklamy Google