Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Odborná způsobilost pečující osoby v dětské skupině

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Odborná způsobilost pečující osoby v dětské skupině"— Transkript prezentace:

1 Odborná způsobilost pečující osoby v dětské skupině
Zákon č. 247/2014 Sb., o poskytování služby péče o dítě v dětské skupině a o změně souvisejících zákonů (dále jen „zákon o dětských skupinách“) Ministerstvo práce a sociálních věcí JUDr. Alena Myslíková

2 Odbornou způsobilost pečující osoby v dětské skupině upravuje § 5 odst
Odbornou způsobilost pečující osoby v dětské skupině upravuje § 5 odst. 5 zákona o dětských skupinách a) odborná způsobilost k výkonu povolání všeobecné sestry, zdravotnického asistenta, ošetřovatele, porodní asistentky, zdravotně-sociálního pracovníka, zdravotnického záchranáře, psychologa ve zdravotnictví nebo specializovaná způsobilost k výkonu povolání klinického psychologa b) odborná způsobilost k výkonu povolání sociálního pracovníka nebo odborná způsobilost pracovníka v sociálních službách c) odborná kvalifikace učitele mateřské školy, učitele prvního stupně základní školy nebo vychovatele d) profesní kvalifikace chůvy pro děti do zahájení povinné školní docházky e) odborná způsobilost k výkonu povolání lékaře

3 § 5 odst. 5 písm. a) zákona o dětských skupinách Odborná způsobilost k výkonu povolání všeobecné sestry, zdravotnického asistenta, ošetřovatele, porodní asistentky, zdravotně-sociálního pracovníka, zdravotnického záchranáře, psychologa ve zdravotnictví nebo specializovaná způsobilost k výkonu povolání klinického psychologa Získávání způsobilosti zdravotnického pracovníka upravuje zákon č. 96/2004 Sb., „zákon o nelékařských zdravotnických povoláních“ a související vyhlášky či jiné právní normy, na něž zákon odkazuje.

4 Odborná způsobilost k výkonu povolání všeobecné sestry (§ 5)
za výkon povolání všeobecné sestry se považuje poskytování ošetřovatelské péče odborná způsobilost k výkonu povolání všeobecné sestry se získává absolvováním: a) nejméně tříletého akreditovaného zdravotnického bakalářského studijního oboru pro přípravu všeobecných sester b) nejméně tříletého studia v oboru diplomovaná všeobecná sestra na vyšších zdravotnických školách c) vysokoškolského studia ve studijních programech a studijních oborech psychologie - péče o nemocné, pedagogika - ošetřovatelství, pedagogika - péče o nemocné, péče o nemocné nebo učitelství odborných předmětů pro střední zdravotnické školy, pokud bylo studium prvního ročníku zahájeno nejpozději v akademickém roce 2003/2004

5 Odborná způsobilost k výkonu povolání všeobecné sestry (§ 5)
d) tříletého studia v oboru diplomovaná dětská sestra nebo diplomovaná sestra pro psychiatrii na vyšších zdravotnických školách, pokud bylo studium prvního ročníku zahájeno nejpozději ve školním roce 2003/2004 e) studijního oboru všeobecná sestra na střední zdravotnické škole, pokud bylo studium prvního ročníku zahájeno nejpozději ve školním roce 2003/2004 f) studijního oboru zdravotní sestra, dětská sestra, sestra pro psychiatrii, sestra pro intenzivní péči, ženská sestra nebo porodní asistentka na střední zdravotnické škole, pokud bylo studium prvního ročníku zahájeno nejpozději ve školním roce 1996/1997 g) tříletého studia v oboru diplomovaná porodní asistentka na vyšších zdravotnických školách, pokud bylo studium prvního ročníku zahájeno nejpozději ve školním roce 2003/2004

6 Odborná způsobilost k výkonu povolání zdravotnického asistenta (§ 29)
za výkon povolání zdravotnického asistenta se považuje poskytování ošetřovatelské péče pod odborným dohledem všeobecné sestry nebo porodní asistentky či samotného lékaře odborná způsobilost k výkonu povolání zdravotnického asistenta se získává absolvováním a) střední zdravotnické školy v oboru zdravotnický asistent b) akreditovaného kvalifikačního kurzu zdravotnický asistent po získání úplného středního vzdělání nebo úplného středního odborného vzdělání a způsobilosti k výkonu povolání ošetřovatele dále mají odbornou způsobilost k výkonu povolání zdravotnického asistenta zdravotničtí pracovníci, kteří získali způsobilost k výkonu povolání a) zdravotnického záchranáře b) porodní asistentky

7 Odborná způsobilost k výkonu povolání zdravotnického záchranáře (§ 18)
za výkon povolání zdravotnického záchranáře se považuje činnost v rámci specifické ošetřovatelské péče na úseku neodkladné, anesteziologicko-resuscitační péče a akutního příjmu a dále se zdravotnický záchranář podílí na neodkladné léčebné a diagnostické péči Odborná způsobilost k výkonu povolání zdravotnického záchranáře se získává absolvováním a) akreditovaného zdravotnického bakalářského studijního oboru pro přípravu zdravotnických záchranářů b) nejméně tříletého studia v oboru diplomovaný zdravotnický záchranář na vyšších zdravotnických školách c) střední zdravotnické školy v oboru zdravotnický záchranář, pokud bylo studium prvního ročníku zahájeno nejpozději ve školním roce 1998/1999

8 Odborná způsobilost k výkonu povolání porodní asistentky (§ 6)
za výkon povolání porodní asistentky se považuje poskytování zdravotní péče v porodní asistenci, to je zajištění nezbytného dohledu, poskytování péče a rady ženám během těhotenství, při porodu a v šestinedělí a poskytování péče o novorozence; součástí této zdravotní péče je také ošetřovatelská péče o ženu na úseku gynekologie odborná způsobilost k výkonu povolání porodní asistentky se získává absolvováním a) nejméně tříletého akreditovaného zdravotnického bakalářského studijního oboru pro přípravu porodních asistentek b) tříletého studia v oboru diplomovaná porodní asistentka na vyšších zdravotnických školách, pokud bylo studium prvního ročníku zahájeno nejpozději ve školním roce 2003/2004 c) střední zdravotnické školy v oboru ženská sestra nebo porodní asistentka, pokud bylo studium prvního ročníku zahájeno nejpozději ve školním roce 1996/1997

9 Odborná způsobilost k výkonu povolání ošetřovatele (§ 36)
za výkon povolání ošetřovatele se považuje poskytování ošetřovatelské péče pod odborným dohledem zdravotnického pracovníka způsobilého k výkonu povolání bez odborného dohledu v oboru ošetřovatelství odborná způsobilost k výkonu povolání ošetřovatele se získává absolvováním a) akreditovaného kvalifikačního kurzu v oboru ošetřovatel b) tříletého studia ukončeného závěrečnou zkouškou na střední zdravotnické škole v oboru ošetřovatel c) akreditovaného kvalifikačního kurzu v oboru ošetřovatel/ošetřovatelka-pěstounka, charitní ošetřovatel, ošetřovatel nebo pěstounka, pokud bylo studium zahájeno do konce roku 2004 d) studia ukončeného závěrečnou zkouškou na střední zdravotnické škole, zdravotnické odborné škole nebo středním odborném učilišti zdravotnickém v oboru ošetřovatel/ošetřovatelka, ošetřovatel/ošetřovatelka se zaměřením na rodinnou výchovu nebo v oboru zdravotník prvního zaměření - ošetřovatelské a pečovatelské práce, pokud bylo studium prvního ročníku zahájeno nejpozději ve školním roce 2003/2004

10 Odborná způsobilost k výkonu povolání ošetřovatele (§ 36)
e) nejméně 4 semestrů akreditovaného zdravotnického magisterského studijního programu všeobecné lékařství a složením zkoušky z předmětu ošetřovatelství, péče o nemocné nebo obdobného předmětu f) 3 semestrů akreditovaného zdravotnického bakalářského studijního programu pro přípravu všeobecných sester nebo porodních asistentek nebo příslušného studijního oboru na vyšší zdravotnické škole g) 4 semestrů akreditovaného zdravotnického bakalářského studijního programu pro přípravu zdravotnických záchranářů nebo příslušného studijního oboru na vyšší zdravotnické škole h) 3 ročníků studia na střední zdravotnické škole v oboru všeobecná sestra, dětská sestra nebo zdravotní sestra, pokud jde o čtyřleté studium, nebo 1,5 ročníku studia na střední zdravotnické škole v oboru zdravotní sestra, dětská sestra, zdravotnický záchranář, ženská sestra nebo porodní asistentka, pokud jde o dvouleté pomaturitní kvalifikační studium, případně nástavbové studium pro absolventy středních škol i) 4 ročníků studia na střední zdravotnické škole v oboru zdravotnický asistent

11 Odborná způsobilost k výkonu povolání zdravotně-sociálního pracovníka (§ 10)
oborná způsobilost k výkonu povolání zdravotně-sociálního pracovníka za výkon povolání zdravotně-sociálního pracovníka se považuje činnost v rámci preventivní, diagnostické a rehabilitační péče v oboru zdravotně sociální péče a dále se zdravotně-sociální pracovník podílí na ošetřovatelské péči v oblasti uspokojování sociálních potřeb pacienta odborná způsobilost k výkonu povolání zdravotně-sociálního pracovníka se získává absolvováním a) akreditovaného zdravotnického bakalářského nebo magisterského studijního oboru sociálního zaměření b) nejméně tříletého studia v oborech sociálního zaměření na vyšších odborných školách nebo vysokých školách a akreditovaného kvalifikačního kurzu zdravotně-sociální pracovník c) specializačního studia v oboru zdravotně-sociální péče po získané odborné způsobilosti všeobecné sestry

12 Odborná způsobilost k výkonu povolání psychologa ve zdravotnictví a specializovaná způsobilost k výkonu povolání klinického psychologa (§ 22) Odborná způsobilost k výkonu povolání psychologa ve zdravotnictví za výkon povolání psychologa ve zdravotnictví se považuje činnost v rámci preventivní, diagnostické, léčebné, neodkladné, léčebně rehabilitační a dispenzární péče v oboru klinická psychologie prováděná bez indikace lékaře odborná způsobilost k výkonu povolání psychologa ve zdravotnictví se získává absolvováním akreditovaného magisterského jednooborového studijního oboru psychologie a absolvováním akreditovaného kvalifikačního kurzu Psycholog ve zdravotnictví, který je prováděn vysokou školou podle zvláštního právního předpisu (zákon o vysokých školách) Specializovaná způsobilost k výkonu povolání klinického psychologa za výkon povolání klinického psychologa se považují činnosti, které vykonává psycholog ve zdravotnictví a dále činnost posudková a revizní specializovaná způsobilost psychologa ve zdravotnictví se získává úspěšným dokončením specializačního vzdělávání v trvání 5 let, zakončené atestační zkouškou odborná a specializovaná způsobilost k výkonu povolání klinického psychologa se získává absolvováním nejméně pětiletého akreditovaného magisterského jednooborového studijního oboru psychologie a specializačního vzdělávání v oboru klinická psychologie, pokud bylo studium v akreditovaném magisterském studijním oboru zahájeno nejpozději ve školním roce 2008/2009

13 § 5 odst. 5 písm. b) zákona o dětských skupinách Odborná způsobilost k výkonu povolání sociálního pracovníka nebo odborná způsobilost pracovníka v sociálních službách Získávání odborné způsobilosti k výkonu povolání sociálního pracovníka nebo odborné způsobilosti pracovníka v sociálních službách upravují zákon č. 108/2006 Sb., zákon o sociálních službách vyhláška č. 505/2006 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona o sociálních službách a další vyhlášky či jiné právní normy, na něž zákony odkazují

14 Odborná způsobilost k výkonu povolání sociálního pracovníka (§§ ) zákon č. 108/2006 Sb., zákon o sociálních službách sociální pracovník vykonává sociální šetření, zabezpečuje sociální agendy včetně řešení sociálně právních problémů v zařízeních poskytujících služby sociální péče, sociálně právní poradenství, analytickou, metodickou a koncepční činnost v sociální oblasti, odborné činnosti v zařízeních poskytujících služby sociální prevence, depistážní činnost, poskytování krizové pomoci, sociální poradenství a sociální rehabilitace, zjišťuje potřeby obyvatel obce a kraje a koordinuje poskytování sociálních služeb odbornou způsobilostí k výkonu povolání sociálního pracovníka je a) vyšší odborné vzdělání získané absolvováním vzdělávacího programu akreditovaného podle zvláštního právního předpisu (školský zákon) v oborech vzdělání zaměřených na sociální práci a sociální pedagogiku, sociální pedagogiku, sociální a humanitární práci, sociální práci, sociálně právní činnost, charitní a sociální činnost b) vysokoškolské vzdělání získané studiem v bakalářském, magisterském nebo doktorském studijním programu zaměřeném na sociální práci, sociální politiku, sociální pedagogiku, sociální péči, sociální patologii, právo nebo speciální pedagogiku, akreditovaném podle zvláštního právního předpisu (zákon o vysokých školách)

15 Odborná způsobilost k výkonu povolání pracovníka v sociálních službách (§ 116) zákon č. 108/2006 Sb., zákon o sociálních službách Odborná způsobilost k výkonu povolání pracovníka v sociálních službách pracovníkem v sociálních službách je ten, kdo vykonává přímou obslužnou péči o osoby v ambulantních nebo pobytových zařízeních sociálních služeb základní výchovnou nepedagogickou činnost spočívající v prohlubování a upevňování základních hygienických a společenských návyků, působení na vytváření a rozvíjení pracovních návyků, manuální zručnosti a pracovní aktivity, provádění volnočasových aktivit pečovatelskou činnost v domácnosti osoby spočívající ve vykonávání prací spojených s přímým stykem s osobami s fyzickými a psychickými obtížemi, komplexní péči o jejich domácnost, zajišťování sociální pomoci, organizační zabezpečování a komplexní koordinování pečovatelské činnosti a provádění osobní asistence pod dohledem sociálního pracovníka činnosti při základním sociálním poradenství (asistent sociálního pracovníka) odbornou způsobilostí pracovníka v sociálních službách je základní vzdělání, střední vzdělání , střední vzdělání s výučním listem nebo střední vzdělání s maturitní zkouškou, nebo vyšší odborné vzdělání + absolvování akreditovaného kvalifikačního kurzu

16 Obory vzdělání při jejichž absolvování se nevyžaduje absolvování kvalifikačního kurzu pro pracovníky v sociálních službách

17 § 5 odst. 5 písm. c) zákona o dětských skupinách Odborná kvalifikace učitele mateřské školy, učitele prvního stupně základní školy nebo vychovatele Odborná kvalifikace učitele mateřské školy, učitele prvního stupně základní školy nebo vychovatele je ukotvena v Zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) a prováděcí vyhlášky či jiné právní normy, na něž zákony odkazují

18 Učitelka mateřské školy … … a nebo, že by pečující osoba v DS?

19 Získání odborné kvalifikace učitel mateřské školy (§ 6)
Učitel mateřské školy získává odbornou kvalifikaci vysokoškolským vzděláním získaným studiem v akreditovaném studijním programu v oblasti pedagogických věd zaměřené na přípravu učitelů mateřské školy nebo na speciální pedagogiku vysokoškolským vzděláním získaným studiem v akreditovaném studijním programu studijního oboru pedagogika, případně v akreditovaném studijním programu v oblasti pedagogických věd zaměřené na přípravu učitelů prvního stupně základní školy, vychovatelství nebo pedagogiku volného času + vzděláním v programu celoživotního vzdělávání uskutečňovaném vysokou školou a zaměřeném na přípravu učitelů mateřské školy vyšším odborným vzděláním získaným ukončením akreditovaného vzdělávacího programu vyšší odborné školy v oboru vzdělání zaměřeném na přípravu učitelů mateřské školy nebo na speciální pedagogiku vyšším odborným vzděláním získaným ukončením akreditovaného vzdělávacího programu vyšší odborné školy v oboru vzdělání zaměřeném na přípravu vychovatelů + vzděláním v programu celoživotního vzdělávání uskutečňovaném vysokou školou a zaměřeném na přípravu učitelů mateřské školy středním vzděláním s maturitní zkouškou získaným ukončením vzdělávacího programu středního vzdělávání v oboru vzdělání zaměřeném na přípravu učitelů mateřské školy středním vzděláním s maturitní zkouškou získaným ukončením vzdělávacího programu středního vzdělávání v oboru vzdělání zaměřeném na přípravu vychovatelů + vykonáním jednotlivé zkoušky, která svým obsahem a formou odpovídá zkoušce profilové části maturitní zkoušky z předmětu zaměřeného na pedagogiku předškolního věku

20 Pepíček se vrátí ze školy a oznamuje otci: „Tak půjdu studovat na učitele. Nemusí nic vědět, protože se vždycky zeptají žáků!” Kdo byl nejslavnější učitel v historii? …Komenský A kdo je nejslavnější učitel dnes? …Google

21 Získání odborné kvalifikace učitele prvního stupně základní školy (§ 7)
Učitel prvního stupně základní školy získává odbornou kvalifikaci vysokoškolským vzděláním získaným studiem a) v akreditovaném magisterském studijním programu v oblasti pedagogických věd zaměřené na přípravu učitelů prvního stupně základní školy nebo na speciální pedagogiku pro učitele b) v akreditovaném magisterském studijním programu studijního oboru pedagogika, případně v akreditovaném studijním programu v oblasti pedagogických věd zaměřené na přípravu učitelů mateřské školy, vychovatelství nebo pedagogiku volného času nebo na speciální pedagogiku + vzděláním v programu celoživotního vzdělávání uskutečňovaném vysokou školou a zaměřeném na přípravu učitelů prvního stupně základní školy c) v akreditovaném magisterském studijním programu v oblasti pedagogických věd zaměřené na přípravu učitelů všeobecně-vzdělávacích předmětů druhého stupně základní školy nebo na přípravu učitelů všeobecně-vzdělávacích předmětů druhého stupně základní školy + všeobecně-vzdělávacích předmětů střední školy vzděláním v programu celoživotního vzdělávání uskutečňovaném vysokou školou a zaměřeném na přípravu učitelů prvního stupně základní školy doplňujícím studiem k rozšíření odborné kvalifikace podle § 22 odst. 2 školského zákona (dále jen „doplňující studium k rozšíření odborné kvalifikace“)

22 Získání odborné kvalifikace učitele prvního stupně základní školy (§ 7)
d) v akreditovaném magisterském studijním programu v oblasti pedagogických věd zaměřené na přípravu učitelů všeobecně-vzdělávacích předmětů střední školy + vzděláním v programu celoživotního vzdělávání uskutečňovaném vysokou školou a zaměřeném na přípravu učitelů prvního stupně základní školy e) v akreditovaném magisterském studijním programu v oblasti pedagogických věd zaměřené na přípravu učitelů základní umělecké školy studijního oboru, který odpovídá charakteru vyučovaného předmětu f) v akreditovaném magisterském studijním programu v oblasti umění studijního oboru umělecko- pedagogického zaměření, který odpovídá charakteru vyučovaného uměleckého předmětu

23 Získání odborné kvalifikace vychovatele (§ 16)
Vychovatel získává odbornou kvalifikaci a) vysokoškolským vzděláním získaným studiem v akreditovaném studijním programu v oblasti pedagogických věd b) vysokoškolským vzděláním splňujícím odbornou kvalifikaci učitel prvního stupně základní školy, učitel druhého stupně základní školy, učitel přípravné třídy základní školy, učitel přípravného stupně základní školy speciální, učitel střední školy, učitel uměleckých odborných předmětů v základní umělecké škole, střední škole a konzervatoři, učitel jazykové školy s právem státní jazykové zkoušky a učitel náboženství c) vysokoškolským vzděláním získaným ukončením jiného akreditovaného studijního programu + vzděláním v programu celoživotního vzdělávání v oblasti pedagogických věd uskutečňovaném vysokou školou studium pedagogiky d) vyšším odborným vzděláním získaným ukončením akreditovaného vzdělávacího programu vyšší odborné školy v oboru vzdělání zaměřeném na vychovatelství nebo na pedagogiku volného času nebo na speciální pedagogiku nebo na sociální pedagogiku e) vyšším odborným vzděláním získaným ukončením jiného akreditovaného vzdělávacího programu vzděláním v programu celoživotního vzdělávání uskutečňovaném vysokou školou a zaměřeném na vychovatelství nebo sociální pedagogiku nebo pedagogiku volného času nebo na přípravu učitelů základní školy nebo střední školy

24 Získání odborné kvalifikace vychovatele (§ 16)
Vychovatel získává odbornou kvalifikaci f) středním vzděláním s maturitní zkouškou získaným ukončením vzdělávacího programu střední školy v oboru vzdělání zaměřeném na přípravu vychovatelů nebo pedagogů volného času g) středním vzděláním s maturitní zkouškou získaným ukončením vzdělávacího programu středního vzdělávání v oboru vzdělání zaměřeném na přípravu učitelů předškolního vzdělávání + vykonáním jednotlivé zkoušky, která svým obsahem a formou odpovídá zkoušce profilové části maturitní zkoušky z předmětu zaměřeného na vychovatelství h) středním vzděláním s maturitní zkouškou získaným ukončením jiného vzdělávacího programu středního vzdělávání + vzděláním v programu celoživotního vzdělávání uskutečňovaném vysokou školou a zaměřeném na vychovatelství nebo sociální pedagogiku nebo pedagogiku volného času nebo přípravu učitelů základní školy nebo střední školy

25 § 5 odst. 5 písm. d) zákona o dětských skupinách Profesní kvalifikace chůvy pro děti do zahájení povinné školní docházky Profesní kvalifikace chůva pro děti do zahájení povinné školní docházky udílejí autorizované subjekty právnických a fyzických osob Zákon č. 179/2006 Sb., o ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů

26 Profesní kvalifikace chůvy pro děti do zahájení povinné školní docházky
patří do systému Národní soustavy kvalifikací (NSK) – státem podporovaný registr profesních kvalifikací existujících na pracovním trhu v ČR; umožňuje zájemcům/zájemkyním získat celostátně uznávané osvědčení profesní kvalifikace MPSV je od roku 2012 autorizujícím orgánem pro tuto profesní kvalifikaci – uděluje autorizace právnickým a fyzickým osobám, tj. opravňuje je k provádění zkoušky a vydávání osvědčení o uznání profesní kvalifikace (nikoli k pořádání rekvalifikačních kurzů) každá profesní kvalifikace je upravena tzv. kvalifikačním a hodnotícím standardem – upravují požadavky pro udělení autorizace a požadavky na zkoušku a její průběh žadatel o udělení autorizace podává žádost a přikládá dokumenty ověřující splnění podmínek, např. materiální zabezpečení zkoušky, vzdělání a praxe zkušební komise atd.  pokud podmínky splňuje, je mu udělena autorizace a stává se tzv. autorizovanou osobou seznam autorizovaných osob je pravidelně aktualizován na stránkách Národní soustavy kvalifikací (stačí vyhledat Chůva pro děti do zahájení povinné školní docházky, záložka Autorizované osoby)

27 Zkouška z profesní kvalifikace chůva pro děti do zahájení povinné školní docházky (kód oboru: M) Zkouška z profesní kvalifikace chůva pro děti do zahájení povinné školní docházky ověřování má část písemnou, ústní a praktickou; doba zkoušky může trvat 2,5 až 4 hodiny a může být rozložena do více dnů zkouška je zpoplatněna – cenu určuje autorizovaná osoba po úspěšném absolvování obdrží absolvent/absolventka osvědčení o uznání profesní kvalifikace od autorizované osoby ověřovány jsou následující kompetence: Dodržování zásad bezpečnosti a prevence úrazů Poskytování první pomoci dětem Péče o běžně nemocné dítě v domácím ošetřování Vedení dítěte k hygienickým návykům Uplatňování zásad správného životního stylu podle věku dítěte Uplatňování metod a forem pedagogické práce s ohledem na věk dítěte Řešení nepříznivých výchovných situací z pedagogicko-psychologického hlediska Uplatňování znalostí o vývojových etapách a socializaci dítěte v praxi Dodržování etických principů při práci chůvy a vedení dítěte k morálním hodnotám Orientace v pracovněprávních vztazích uplatnitelných v profesním životě chůvy Provozní a hygienická pravidla při práci s dětmi v zařízení či domácnosti dítěte Statistiky K je v celé ČR 63 autorizovaných osob K bylo od počátku konání zkoušek v roce 2013 celkem 1960 úspěšných absolventů a absolventek zkoušky

28 Odborná způsobilost k výkonu povolání lékaře
§ 5 odst. 5 písm. e) zákona o dětských skupinách Odborná způsobilost k výkonu povolání lékaře Odborná způsobilost k výkonu povolání lékaře Zákon č. 95/2004 Sb., o podmínkách získávání a uznávání odborné způsobilosti a specializované způsobilosti k výkonu zdravotnického povolání lékaře, zubního lékaře a farmaceuta

29 Získání odborné způsobilosti k výkonu zdravotnického povolání lékaře (§ 4)
Odborná způsobilost k výkonu povolání lékaře získává se absolvováním nejméně šestiletého prezenčního studia, které obsahuje teoretickou a praktickou výuku v akreditovaném zdravotnickém magisterském studijním programu všeobecné lékařství


Stáhnout ppt "Odborná způsobilost pečující osoby v dětské skupině"

Podobné prezentace


Reklamy Google