Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Marketingová analýza společnosti Pivovar Ferdinand s. r. o.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Marketingová analýza společnosti Pivovar Ferdinand s. r. o. Autor práce: Martina Semrádová Vedoucí práce: Ing. Simona Hašková, Ph.D. Oponent práce: Ing. Mgr. Adéla Dvořáková
2
Cíl práce Cílem práce je vypracování vhodné marketingové strategie včetně návrhů její praktické realizace. Za tímto účelem budou využity nástroje situační analýzy a SWOT analýzy.
3
Výzkumné otázky Jak se jeví současná situační analýza z pohledu marketingu ve společnosti Pivovar Ferdinand, s. r. o. ? Jaké jsou silné a slabé stránky společnosti a které příležitosti a hrozby obklopují firmu z okolí? Jaké změny v marketingových nástrojích povedou k efektivnímu posílení podniku na trhu s pivovarnictvím?
4
Použité metody Analýza dokumentů Interní rozhovory s vedením pivovaru
SWOT analýza
5
Pivovar Ferdinand, s. r. o. Benešov, Středočeský kraj
Historie pivovaru sahá až do 16. století Celkem 10 druhů výrobků Jednatel – Ing. Petr Dařílek ZK – ,- Kč Roční výstav cca 23 tis. hl
6
Situační analýza Externí analýza Makroprostředí Mikroprostředí
Sociálně-kulturní prostředí Technologické prostředí Ekonomické prostředí Politicko-právní prostředí Mikroprostředí Charakteristika odvětví pivovarnictví Charakteristika podniku Zákazníci Konkurence Dodavatelé Veřejnost
7
Makroprostředí – ekonomické prostředí
8
Makroprostředí – Politicko-právní prostředí
Sazby spotřebních daní podle velikosti výroby pivovaru
9
Mikroprostředí – zákazníci, dodavatelé, veřejnost
gastronomická zařízení velkoobchody podniková prodejna Dodavatelé ječmen – regionální zemědělci chmel – BOHEMIA HOP Žatec Veřejnost soukromé prohlídky pivovaru pivovarské slavnosti
10
Mikroprostředí - konkurence
11
Situační analýza Interní analýza
Hmotné zdroje ( tis. Kč k ) Nehmotné zdroje (receptura, know-how) Finanční zdroje (vývoj HV) Lidské zdroje
12
Interní analýza – Lidské zdroje
Jednatel – Ing. Petr Dařílek Sládek – Jaroslav Lebeda Sladmistr – David Mareš Vývoj zaměstnanců a mzdových nákladů za období
13
SWOT analýza
14
Návrhy opatření - Produkt
Výroba plechovkových piv - dražší varianta + na trhu stále oblíbenější Výroba třetinkových piv + levnější než plechovková piva Pivovar odmítá výrobu ochucených piv
15
Návrhy opatření - Cena Nákladově orientovaný přístup pro stanovení ceny
16
Návrhy opatření - Propagace
Reklama Billboardy Tisk v Týdeníku 5+2 Vylepení bannerů Rádiové spoty na rádiu Impuls Podpora prodeje Soutěže na sportovních utkáních Prohlídky pivovaru spojené se zámkem Konopiště
17
Návrhy opatření - Propagace
Public relations Zřízení pivovarské restaurace + Vlastní prostory - Velice nákladné Rozšíření služby „Ferda domů“ Rozvoz piva na Benešovsku Využití prostoru areálu pro kulturní akce Regionální hudební skupiny Dětské dny
18
Návrhy opatření - Distribuce
Plechovková piva V obchodních řetězcích v letních měsících Třetinková piva Kavárny, lázeňské restaurace, divadelní bary Stánkový prodej na různých akcích v ČR
19
Doplňující otázky – Vedoucí práce
Úspěch celého projektu závisí velmi na lidském faktoru - od top manažerů po výkonné manažery. Jaké znalostní předpoklady považujete za důležité pro úspěch projektu? Jaké faktory ovlivňují predikci příjmů a výdajů marketingové strategie? Str. 39, cituji: ”Pivovar má za hlavní cíl „Zvýšení prodeje při stejné úrovni marže“”. Jak tento cíl ovlivní tržní cenu piva?
20
Doplňující otázky – Oponent práce
Které z Vámi předložených návrhů opatření byste aplikovala jako první? V jakém časovém horizontu si myslíte, že se projeví první výsledky Vámi navržené marketingové strategie?
21
Děkuji za pozornost!
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.