Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Tribuna českého obchodu TZB

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Tribuna českého obchodu TZB"— Transkript prezentace:

1 Tribuna českého obchodu TZB 5.- 6. 4.2017
PPC kampaně a SEO Tribuna českého obchodu TZB Dobrý den vážené dámy a vážení pánové. Rád bych vás dnes v mé prezentaci seznámil se základy dvou oborů online marketingu a to PPC reklama a SEO

2 Témata prezentace Představení PPC kampaně SEO optimalizace Dotazy
Funguje kampaň správně a efektivně? SEO optimalizace Jak vidí vyhledávače váš web? Dotazy Prezentaci jsem rozdělil do těchto částí.

3 Představení Terinvest 2003 – 2007 Jan Marek Globus ČR 2007 – 2014
Grafika Online marketing Globus ČR – 2014 Marcony od 2015 Webové stránky Konzultace Jan Marek Od roku 2003 jsem pracoval ve veletržní správě Terinvest. Následně jsem měl 8 let na starosti online marketing ve společnosti Globus. Od roku 2015 pracuji jako fyzická osoba pro firmy podnikající v různých oborech.

4 PPC kampaně Funguje kampaň správně a efektivně? Princip PPC
Reklama ve vyhledávání Reklama v obsahové síti Chyby v kampani – příliš obecná klíčová slova V první části své prezentace vás seznámím se základními principy fungování PPC kampaní.

5 Pay Per Click Platba za proklik Princip PPC Cena závisí od:
Konkurence klíčových slov Míra prokliků (CTR) Relevance cílové stránky

6 Reklama zadarmo? V žádném případě! Princip PPC
Zobrazení reklamy zadarmo?

7 Reklama ve vyhledávání
Jednak na začátku stránky

8 Reklama ve vyhledávání
A pak také na konci stránky

9 Reklama v obsahové síti
V obsahové síti může mít formu banneru

10 Reklama v obsahové síti
tak i textu - textová reklama Ideální je kombinace obou formátů

11 Chyby v kampani Zobrazení reklamy spouští příliš obecná klíčová slova
Vyhledávací dotaz „svíčka auto“ Výsledná reklama na svíčka dekorační – obecné slovo svíčka bez jakýchkoliv vylučujících slov

12 Chyby v kampani Zobrazení reklamy spouští příliš obecná klíčová slova
Podrobný vyhledávací dotaz Výsledná reklama na slovo dřevo bez jakýchkoliv vylučujících slov

13 Chyby v kampani Zobrazení reklamy spouští příliš obecná klíčová slova
Reklama na název domény Provozovatelem stránek je nadace dřevo pro život

14 Chyby v kampani Zobrazení reklamy spouští příliš obecná klíčová slova
Eon má lepší pozici než relevantní odkazy – zřejmě má kampaň velký click rate a je nastavena vysoká cena za proklik – asi jsou bohatí 

15 Chyby v kampani Zobrazení reklamy spouští příliš obecná klíčová slova
Dvě chyby současně – relevance na klíčové slovo Plynové kotle Servis kotlů ve spodní části – záleží na nabízených službách, pokud kotle nabízejí k prodeji, je ok, pokud ne, záleží na ceně za proklik a počtu prokliků a jak se návštěvníci na stránkách chovají

16 Chyby v kampani Zobrazení reklamy spouští příliš obecná klíčová slova
Zde se jedná o kombinaci obou chyb Dalo by se využít klíčového slova plyn zdarma s příslušným textem inzerátu. Např. Plyn zdarma u nás nedostanete. Ale levněji až o 22% ano.

17 Chyby v kampani Zobrazení reklamy spouští příliš obecná klíčová slova
Zhoršují míru prokliku a tím cenu za budoucí proklik Platíme za proklik nerelevantnímu uživateli – může kliknout omylem Příliš malá míra prokliku má za následek zastavení zobrazování reklamy

18 SEO optimalizace Jak vidí vyhledávače váš web? Co je to SEO
Pozice stránky ve vyhledávání Vybrané atributy pro vyhodnocení pozice stránky Předpokládaný čas 10 min

19 určitou vyhledávací frázi.
Co je to SEO? Search Engine Optimalization Optimalizace pro vyhledávače Snaha optimalizovat stránku a její obsah pro co nejlepší umístění ve výsledcích vyhledávání na určitou vyhledávací frázi. Snaha optimalizovat stránku a její obsah pro co nejlepší umístění ve výsledcích vyhledávání na určitou frázi – klíčové slovo

20 Co je to SEO? Běh na hodně dlouhou trať.
Startuje v něm hodně „závodníků“. Algoritmy pro vyhledávače jsou tajné – stále se vyvíjejí Velká část stránek se snaží být viděna – tzn. být nalezena vyhledávači Nekončící souboj SEO vs vyhledávače

21 Pozice stránky ve vyhledávání
Google nákupy Reklamy Pojďme se nejdříve podívat na stránku s výsledky vyhledávání Google nákupy – zbožový vyhledávač Reklamy jsme si už ukázali Organické vyhledávání Organické vyhledávání

22 Pozice stránky ve vyhledávání
Podle jakého algoritmu vyhodnocuje a řadí vyhledávač výsledky? Jak řadí výsledky? Přesný algoritmus není veřejný Závisí na něm obchodní úspěch vyhledávače – relevantní výsledky pro uživatele Proč? Možné zneužití pro prirotizaci stránky

23 Pozice stránky ve vyhledávání
Zájmy provozovatelů stránek vs vyhledávače Cíle vyhledávače Relevantní výsledky Velký počet hledajících Zisk z reklamy Cíle provozovatelů stránek Zájmy provozovatelů stránek vs vyhledávač Co nejvyšší pozice Co nejvíce návštěv Vysoký příjem z prodeje

24 Vybrané atributy pro vyhodnocení stránky
Doména Přesná shoda vyhledávací fráze Klíčové slovo v doméně Rozesílání spamu – penalizace Rozesílání spamu – penalizace – pro rozesílání newsletterů je lepší mít jinou doménu než hlavní

25 Vybrané atributy pro vyhodnocení stránky
Klíčová slova v URL adrese

26 Vybrané atributy pro vyhodnocení stránky
Titulek stránky Titulek - název stránky obsahuje klíčové slovo nebo celou vyhledávací frázi

27 Vybrané atributy pro vyhodnocení stránky
Klíčová slova v nadpisu H1 Nadpisy, zejména hlavní nadpis stránky (je uzavřen v tagu H1), obsahují klíčová slova. 1* Podmínkou je správně zpracovaný obsah do kódu Správně zvolené nadpisy stránek

28 Zpětné odkazy Čím má odkazující web více návštěv a lepší pozici v rámci vyhledávání, tím větší váhu má odkaz směřující na vaše stránky. Březen 2017 návštěv Zdroj:

29 Zpětné odkazy Vhodné zdroje zpětných odkazů:
Některé oborové katalogy – jen ty kvalitní s vysokou návštěvností PR články na odborných portálech s vysokou návštěvností Odkazy ze stránek s podobnou tématikou – např. obchodní partneři Odkazy ze sociálních sítí (Facebook, Twitter, Youtube atd.) – např. z vašich firemních profilů Komentáře v tematických diskusních fórech

30 Vybrané atributy pro vyhodnocení stránky
Rychlost načítání stránek a korektní zpracování kódu PageSpeed Tools Nástroj od Google

31 Obrázky Obrázky Vyhledávač neumí přečíst obsah obrázku, a proto mu musíme říct, co na obrázku je. I obrázky mohou být vydatným zdrojem návštěv. Atributy u obrázků ALT – popis obrázku pro vyhledávacího robota TITLE – popis obrázku pro návštěvníka Důležité atributy u obrázků

32 Dotazy

33 Děkuji za pozornost V případě Vašeho zájmu Vám rád poskytnu osobní konzultaci. Jan Marek


Stáhnout ppt "Tribuna českého obchodu TZB"

Podobné prezentace


Reklamy Google