Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilJana Slavíková
1
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. Projektová příprava vzdělávacích akcí
2
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. VZDĚLÁVACÍ PROJEKT Jaké školení má být zabezpečeno Komu Jakým způsobem Kým Kdy Kde Za jakou cenu (s jakými náklady)
3
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc.
4
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. PROCES PLÁNOVANÉHO VZDĚLÁVÁNÍ 1.Identifikace potřeby vzdělávání 2.Konzultace se zainteresovanými stranami 3.Specifikace potřeb vzdělávání 4.Definování cílů vzdělávání a kritérií pro hodnocení 5.Vytvoření vzdělávacího programu 6.Určení předpokládaných nákladů 7.Vlastní realizace vzdělávacích programů 8.Hodnocení podle určených kritérií 9.Zhodnocení nákladů 10.Zdokonalení vzdělávání
5
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. METODY ZJIŠŤOVÁNÍ VZDĚLÁVACÍCH POTŘEB 1.Analýzy hlavních informačních zdrojů 2.Průzkumy vzdělávacích potřeb a požadavků (dotazníky) 3.Analýzy informací získaných od řídících pracovníků i pracovníků samých 4.Zkoumání a hodnocení pracovního výkonu jednotlivých pracovníků 5.Monitorování výsledků pracovních porad
6
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. PEDAGOGICKÉ CÍLE Konkrétní akce zasahují do těchto oblastí: 1.Znalostí a vědomostí 2.Dovedností a rozvoje schopností 3.Postojů a hodnotové orientace
7
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. K CÍLI A OBSAHU vzdělávací akce s přihlédnutím k podmínkám časovým, prostorovým, sociálním přiřazujeme METODY A FORMY a k nim potom POMŮCKY A PROSTŘEDKY Livečka E., Kubálek J., Teorie pedagogického prostoru
8
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. VZÁJEMNÁ SOUVISLOST CÍLŮ VYSOKOŠKOLSKÉ VÝUKY Osvojení učební látky Formování postojů Vytváření sociálních norem Tvorba intence Chování a jednání
9
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. UČEBNÍ PLÁN Obsahuje: a)Seznam předmětů, resp. tematických celků, které budou náplní výuky. b)Určený rozsah hodin, jejich rozvržení do jednotlivých semestrů (soustředění). c)Rozpis zkoušek, zápočtů a jiných technik kontroly výsledků studia.
10
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. UČEBNÍ OSNOVA Obsahuje: a)Rozpracování předmětů do jednotlivých témat s vymezením časových nároků. b)Rozčlenění témat v příslušné logické, pedagogické a časové posloupnosti, formulaci hlavních myšlenek (tezí). c)Upřesnění použití forem a výcvikových metod. d)Bližší vymezení způsobů a techniky ověřování výsledků studia.
11
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. SCHEMA ZABEZPEČENÍ KURSU PŘÍPRAVA REALIZACE VYHODNOCENÍ
12
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. ORGANIZACE PROFESNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Vysílající organizace Organizátor Lektor Účastníci
13
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. VZDĚLÁVÁNÍ V KONTEXTU OSTATNÍCH PERSONÁLNÍCH ČINNOSTÍ
14
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. NÁLEŽITOSTI VZDĚLÁVACÍHO PROJEKTU K REKVALIFIKAČNÍM KURZŮM 1.Název vzdělávací akce 2.Organizátor a odborný grant 3.Charakteristika a cíl akce 4.Forma 5.Kritéria pro výběr účastníků 6.Obsahová náplň a časový plán 7.Metody, učební pomůcky a didaktická technika 8.Logistika 9.Seznam lektorů 10.Výstup vzdělávací akce
15
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. NÁLEŽITOSTI VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU KE VZDĚLÁVÁNÍ ÚŘEDNÍKŮ 1.Žadatel 2.Název vzdělávacího programu 3.Typ programu 4.Forma vzdělávání 5.Cíle 6.Cílová skupina 7.Anotace předmětů či tematických celků 8.Vzdělávací plán 9.Lektoři 10.Odborná literatura a studijní opory 11.Zpětná vazba
16
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ PEDAGOGICKÝCH PRACOVNÍKŮ I Grantový princip, MŠMT vyhlašuje cíle, programy a podmínky pro regiony a pedagogická centra, určeno pro všechny typy vzdělávacích zařízení (kromě fyzických osob). Obsahové priority se mění, nicméně „stálice“ jsou: rámcové vzdělávací programy spojení školy a trhu práce prevence sociálně patologických jevů Evropská Unie
17
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ PEDAGOGICKÝCH PRACOVNÍKŮ II Náležitosti projektu: Název, zodpovědný pracovník Cíl projektu a jeho zdůvodnění (současný stav problematiky, dopad…) Rozsah projektu (účastníci, lektoři, …) Harmonogram realizace Rozpočet dle vyhl. MF č. 568/2002 Sb.
18
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. PROJEKT VZDĚLÁVACÍHO AKREDITOVANÉHO CERTIFIKOVANÉHO KURZU PRO SESTRY ŠKOLITELKY Charakteristika programu (pozice, popis profesních kompetencí, …) Uplatnění absolventů (mentor ošetřovatelské praxe…) Struktura vzdělávacího programu Délka přípravy: 54 hodin 20 pracovních dnů Rozsah přípravy a)Cíl kurzu b)Profil absolventa c)Učební plán Cíl kurzu – příprava na činnost
19
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. PROJEKT VZDĚLÁVACÍHO AKREDITOVANÉHO CERTIFIKOVANÉHO KURZU PRO SESTRY ŠKOLITELKY Profil absolventa (cílové znalosti, cílové dovednosti) Učební plán (teoretická a praktická část) Předměty Anotace předmětu Výchovně vzdělávací cíle Cílové znalosti Cílové dovednosti Praktická část
20
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. PROJEKT VZDĚLÁVACÍHO AKREDITOVANÉHO CERTIFIKOVANÉHO KURZU PRO SESTRY ŠKOLITELKY Metody výuky Způsob zakončení kurzu Zkouška, text, praktická část (slovní hodnocení) Certifikát počet kreditů (20) Doporučená literatura Lektoři Doklady o jejich kvalifikaci, popis jejich činnosti
21
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. CÍL ŠKOLÍCÍ SESTRY 1.Co nejrychleji a nejkvalitněji zapracovat nové sestry 2.Spolupracovat se SZŠ včetně výběru absolventek 3.Zavádění nových oš. postupů do praxe 4.Proškolování problémových postupů
22
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. NÁPLŇ PRÁCE SESTRY ŠKOLITELKY Proškolování nových zaměstnanců Vedení nástupních praxí Vyhledávání nových pracovních metod a postupů Zaškolování na zdravotnické technice Tvorba oš. standardů a odborných textů Tvorba a pomoc při seminářích
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.