Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilŽaneta Šimková
1
5. října 2005GfK GroupROČENKA ČESKÉHO A SLOVENSKÉHO OBCHODU 2005 1 INCOMA Research Zdeněk Skála INCOMA Research
2
5. října 2005GfK GroupROČENKA ČESKÉHO A SLOVENSKÉHO OBCHODU 2005 2 INCOMA Research koncentrace trhu se nadále zpomaluje, TOP 10 obchodníků má 53% podíl na trhu rychloobrátkovým zbožím začala konsolidace českého obchodu - odchod společností Carrefour, Edeka, J.Meinl; tento proces bude pokračovat i v následujících letech tržní podíly jsou však stále hodně rozdrobené mezi úspěšné formáty patří hlavně hypermarkety a diskonty, prudký pokles nezávislého trhu se již zpomalil, ale ztrácejí i supermarkety očekává se další konsolidace trhu, ne všechny subjekty konkurenci dlouhodobě vydrží díky nízkým tržním podílům a vysoké konkurenci se řetězce soustřeďují na komunikaci nejzákladnějších marketingových výhod, tj. hlavně ceny to nahrává diskontně orientovaným formátům, k nimž se přidávají i další řetězce HLAVNÍ TRENDY NA ČESKÉM TRHU
3
5. října 2005GfK GroupROČENKA ČESKÉHO A SLOVENSKÉHO OBCHODU 2005 3 INCOMA Research STRUKTURA TOP50 - PODLE TYPU VLASTNICTVÍ struktura TOP50 se postupně stabilizovala, postupně do ní vstupují specializované společnosti (nepotravinářské, velkoobchodní…)
4
5. října 2005GfK GroupROČENKA ČESKÉHO A SLOVENSKÉHO OBCHODU 2005 4 INCOMA Research TRŽNÍ PODÍL TOP 10 V RYCHLOOBRÁTKOVÉM ZBOŽÍ tempo koncentrace se zpomaluje – růstový potenciál prosté expanze se vyčerpává
5
5. října 2005GfK GroupROČENKA ČESKÉHO A SLOVENSKÉHO OBCHODU 2005 5 INCOMA Research TRŽNÍ PODÍL NEJVĚTŠÍCH OBCHODNÍKŮ NA CELKOVÉM MALOOBCHODĚ jen TOP10 si udržuje růstovou dynamiku rychlost koncentrace od r.1999 trvale klesá míra koncetrace trhu přitom není extrémně vysoká - TOP10 má podíl v celkovém maloobchodě 33%, v rychloobrátkovém zboží 53%
6
5. října 2005GfK GroupROČENKA ČESKÉHO A SLOVENSKÉHO OBCHODU 2005 6 INCOMA Research PODÍL FORMÁTŮ NA CELKOVÉM OBRATU TOP50 OBCHODNÍCH FIREM V ČR hypermarkety dominují TOP50 3 hlavní formáty mají 3/4 obratu TOP50
7
5. října 2005GfK GroupROČENKA ČESKÉHO A SLOVENSKÉHO OBCHODU 2005 7 INCOMA Research V JAKÉM TYPU PRODEJNY CELKOVĚ UTRATÍTE NEJVĚTŠÍ ČÁST SVÝCH MĚSÍČNÍCH VÝDAJŮ ZA POTRAVINY ? supermarkety dlouhodobě klesají menší prodejny se stabilizují diskonty rostou Pramen: Shopping Monitor 2006 (INCOMA Research + GfK Praha)
8
5. října 2005GfK GroupROČENKA ČESKÉHO A SLOVENSKÉHO OBCHODU 2005 8 INCOMA Research VÝVOJ FIREMNÍ STRUKTURY ČESKÉHO OBCHODU po 15 letech, kdy na trh vstupovali stále noví hráči, začala konsolidace trhu tento trend změní v následujících 5 letech podobu českého obchodu nejvíc
9
5. října 2005GfK GroupROČENKA ČESKÉHO A SLOVENSKÉHO OBCHODU 2005 9 INCOMA Research TOP10 SKUPIN PODLE MALOOBCHODNÍCH TRŽEB Skupina Schwarz se stala poprvé v historii největším českým maloobchodníkem. * = odhad INCOMA Research
10
5. října 2005GfK GroupROČENKA ČESKÉHO A SLOVENSKÉHO OBCHODU 2005 10 INCOMA Research TOP10 SKUPIN PODLE VELKOOBCHODNÍCH A CASH&CARRY TRŽEB Velkoobchodnímu a cash&carry trhu jasně dominuje Makro; silné pozice mají také specializované velkoobchody (tabák, elektro, drogerie). * = odhad INCOMA Research
11
5. října 2005GfK GroupROČENKA ČESKÉHO A SLOVENSKÉHO OBCHODU 2005 11 INCOMA Research TOP10 ALIANCÍ PODLE CENTRÁLNÍ FAKTURACE Nákupní aliance jsou v současnosti nejdůležitějším segmentem nezávislého obchodu rychloobrátkovým zbožím a prosazují se i v nepotravinářském obchodě.
12
5. října 2005GfK GroupROČENKA ČESKÉHO A SLOVENSKÉHO OBCHODU 2005 12 INCOMA Research TOP10 ALIANCÍ PODLE POČTU PRODEJEN Silnou stránkou aliancí je často velice rozsáhlá a hustá síť prodejen - to zasahuje specifické skupiny zákazníků a je výhodou v distribuci vybraných kategorií zboží.
13
5. října 2005GfK GroupROČENKA ČESKÉHO A SLOVENSKÉHO OBCHODU 2005 13 INCOMA Research Zdeněk Skála INCOMA Research Děkuji Vám za pozornost!
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.