Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilJaromír Beneš
1
Centrum empirických výzkumů Fakulta veřejných politik Slezská univerzita v Opavě doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D. 3. září 2015, Opava
2
Monitoring edukace Vlastní realizace červenec 2014 – září 2015 … sociologický monitoring vzdělanostních ukazatelů ve vzdělávání dětí a žáků, včetně dětí a žáků se SVP ve všech krajích České republiky, mimo hlavní město Praha … objektivní monitoringu sociologických, pedagogických, speciálněpedagogických a psychologických ukazatelů v předškolním a povinném vzdělávání … kvantitativně i kvalitativně orientované výzkumné strategie
3
Monitoring edukace Klíčové aktivity 1.Sociologická analýza zaměřená na porovnání dosažených výsledků žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v různých typech škol (KA1) 2.Sociologická analýza zaměřená na popis a zhodnocení efektivity vzdělávací soustavy ve městech Krnov a Sokolov (KA2) 3.Sociologická analýza zaměřená na popis a identifikaci bariér účasti dětí se sociálním znevýhodněním v předškolním vzdělávání (KA3)
4
Monitoring edukace Projektový tým výzkumného zámětu na CEV FVP SLU užší projektový tým: odborně-výzkumný: manažer výzkumu, odborný vědecký pracovník - metodik administrativně-věcný: finanční manažer, koordinátor projektu širší projektový tým: odborně-výzkumný tým užšího projektového týmu terénní spolupracovníci – pomocný vědecký pracovník odborný konzultant ----------------------------------------------------------------------------------------------- 13 krajů v ČR všechny typy základních škol, značná heterogenita dětí a žáků různí pedagogičtí pracovníci sociální pracovníci, NNO, státní organizace…
5
Monitoring edukace Obsah a výstupy KA1 Srovnávací analýza, která zohlední posun žáků se SVP tři cílových skupin žáků s LMP, s hraničním pásmem, se sociálním znevýhodněním gramotnost čtenářská a matematická běžné školy vzdělávající podle RVP ZV školy vzdělávající podle RVP ZV, ale v blízkosti sociálně vyloučených lokalit a s vysokým podílem sociálně znevýhodněných žáků (min. 70%) školy vzdělávající podle RVP ZV LMP Etnografické studie vybraných škol vzdělávací proces – jeho vlastní průběh, interpersonální vztahy mezi žáky, interpersonální vztahy mezi učiteli, interpersonální vztahy mezi učiteli a žáky, celkové klima školy, spolupráce s rodiči Analýza připravenosti škol vzdělávat žáky se SVP Metodika hodnocení kvality školy - definována kritéria
6
Monitoring edukace Obsah a výstupy KA2 Srovnávací deskriptivní analýza, která popíše a vyhodnotí výsledky transformace ve městech Krnov a Sokolov, její obsahem budou i doporučení pro další obce
7
Monitoring edukace Obsah a výstupy KA3 Analýza zaměřená na popis a identifikaci bariér účasti dětí se sociálním znevýhodněním v předškolním vzdělávání
8
Monitoring edukace O koncepci projektu vše, nyní k jednotlivým příspěvkům.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.