Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilHana Tesařová
1
Pracovní skupina Portál elektronického zdravotnictví NSeZ – neveřejná prezentace Emauzy, 16.6.2016 MUDr. Pavel VEPŘEK předseda pracovní skupiny
2
Agenda Způsob práce skupiny Zvýšení zainteresovanosti občana na péči o vlastní zdraví Specifický cíl č. 1 – Přístup k informacím o poskytovatelích Specifický cíl č. 2 – Informace o zdravotním stavu Specifický cíl č. 3 – Informační podpora péče o vlastní zdraví Závěr 2
3
Složení skupiny skupiny MUDr. Pavel Vepřek - vedoucí pracovní skupiny Ing. Jiří Borej - koordinace NSeZ MUDr. Martin Hofman MUDr. Lukáš Velev, MHA RNDr. Martin Vydra Daniela Lidinská Ing. Ladislav Friedrich, CSc. Ing. Marian Mačko Ing. Ján Mikolaj Ing. Martin Doležal MUDr. Pavel Kubů Jiří Procházka Ing. Libor Seidl Ing. Martin Zeman Ing. Petr Plass Seznam členů PS 3
4
Způsob práce skupiny představení agendy a obecná diskuse o možných řešeních úkol (všichni): popsat aktuální stav a navrhnout obsah opatření řešících jednotlivé specifické cíle 18.4.5.5.19.5. 4
5
Úkol pro PS „Portál EZ“ 5 Strategický cíl. 1. Zvýšení zainteresovanosti občana na péči o vlastní zdraví Aktuální situaceMožná řešení Specifický cíl 1 - Snadný a rovný přístup k informacím o poskytovatelích a dostupnosti zdrav. služeb Opatř. 1 - Úplný přehled o poskytovatelích zdrav. služeb vč. kvalitativních parametrů Opatř. 2 - Elektronické objednání zdravotní služby Opatř. 3 - Distanční elektronická konzultace zdravotního stavu Specifický cíl 2 - Informace o zdravotním stavu a léčebném plánu Opatř. 1 - Snadný přístup k osobnímu zdrav. záznamu Opatř. 2 - Umožnění přístupu k záznamům blízkých osob Opatř. 3 - Otevřený přístup k úplnému osobnímu účtu v systému příjmů do fondu plátců a úhrad zdr. služeb Specifický cíl3 - Informační podpora péče o vlastní zdraví a zvyšování zdr. gramotnosti Opatř. 1 - Otevřený a přehledný přístup k informací m o podpoře zdraví a dostupných preventivních programech Opatř. 2 - Zvyšování zdravotní gramotnosti prostřednictvím kvalifikovaných informací Opatř..3 - Ucelená komunikační podpora programů péče o chronicky nemocné
6
Způsob práce skupiny 18.4. diskuse nad návrhy řešení jednotlivých opatření úkol (někteří): na základě shromážděných informací zpracovat návrh řešení 5.5. prezentace navržených řešení a jejich finální revize 19.5. 6
7
Zvýšení zainteresovanosti občana na péči o vlastní zdraví úplný přehled o poskytovatelích zdravotnických služeb vč. kvalitativních parametrů elektronické objednání zdravotních služeb distanční elektronická konzultace zdravotního stavu Snadný a rovný přístup k informacím o poskytovatelích a dostupnosti zdrav. služeb snadný přístup k osobnímu zdravotnímu záznamu umožnění přístupu k záznamům blízkých osob otevřený přístup k osobnímu účtu o úhradě zdravotních služeb Informace o zdravotním stavu a léčebném plánu otevřený a přehledný přístup k informacím o podpoře zdraví a dostupných preventivních programech zvyšování zdravotní gramotnosti prostřednictvím kvalifikovaných informací ucelená komunikační podpora programů péče o chronicky nemocné Informační podpora péče o vlastní zdraví a zvyšování zdrav. gramotnosti 7
8
Snadný a rovný přístup k informacím o poskytovatelích struktura služeb, kontakt, místo, smlouvy se ZP ordinační doba, způsob objednání a komunikace volné kapacity, kvalitativní parametry. Úplný přehled o poskytovatelích zdravotních služeb rozcestník k objednávacím systémům centrální objednávací systém poskytovatelů zdravotních služeb Elektronické objednání zdravotní služby elektronický komunikační kanál pro bezpečnou a zaručenou komunikaci mezi pacientem a lékařem vyžaduje autorizovaný přístup obou stran Distanční elektronická konzultace zdravotního stavu 8
9
Informace o zdravotním stavu a léčebném plánu poskytování informací o zdravotním stavu a léčebných plánech poskytnutí výpisu ze zdravotnické dokumentace Snadný přístup k osobnímu zdrav. záznamu správa souhlasů na přístup k zdravotním záznamům Umožnění přístupu k záznamům blízkých osob přístup k osobnímu účtu možnost reklamace Otevřený přístup k osobnímu účtu o úhradě zdravotních služeb 9
10
Informační podpora péče o vlastní zdraví a zvyšování zdrav. gramotnosti odpovědný rozcestník vytvoření ekosystému ze stávajících redakcí, odborných společností apod., poskytujícího informace o ochraně a podpoře zdraví prostřednictvím svých portálů. Otevřený a přehledný přístup k informacím o podpoře zdraví a dostupných preventivních programech navigace k certifikovaným vzdělávacím programům dotazníkový systém pro řešení životních situací Zvyšování zdravotní gramotnosti prostřednictvím kvalifikovaných informací podpora chronicky nemocných autorizovaný přístup k léčebným plánům vedených ošetřujícími lékaři a autorizovaný přístup oprávněných pracovníků ZP k hodnotám indikátorů monitorujících úspěšnost individuálního léčebného plánu. Ucelená komunikační podpora programů péče o chronicky nemocné 10
11
Zvýšení zainteresovanosti občana na péči o vlastní zdraví hlavním zdroj informací o zdraví a zdravotnictví pro občana a významným zdroj informací pro odborné a řídící pracovníky ve zdravotnictví Národní zdravotnický informační portál hodnota vlastního zdraví ekonomická bonifikace správného chování cenová konkurence pojišťoven..... Motivace jej využívat 11
12
Děkuji za pozornost! MUDr. Pavel Vepřek pavel.veprek@mzcr.cz 12
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.