Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3228 Datum: 3. 3. 2013 Základní škola Havlíčkův Brod, Štáflova 2004 Jméno:

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3228 Datum: 3. 3. 2013 Základní škola Havlíčkův Brod, Štáflova 2004 Jméno:"— Transkript prezentace:

1 Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3228 Datum: 3. 3. 2013 Základní škola Havlíčkův Brod, Štáflova 2004 Jméno: Mgr. Kateřina Zimplová Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Chemie Tematický okruh, téma: VY_32_INOVACE_CH_14_Uhlí_8.ročník Metodické doporučení/anotace: DUM slouží k výkladu a rozšíření učiva.

2 ZDROJE ENERGIE UHLÍ, ZEMNÍ PLYN

3 Uhlí Uhlí je hnědočerná až černá hornina Je tvořeno uhlíkem (až z 95 %) Patří mezi fosilní paliva Fosilizace je proces vzniku paliv z pravěkých organismů Čím je uhlí starší, tím více uhlíku obsahuje a tím je výhřevnější (uvolní se z něj více tepla)

4 Uhlí podle výhřevnosti Antracit – nejvýhřevnější a nejstarší uhlí Černé uhlí (vznikalo před 300 – 365 miliony let) Hnědé uhlí (vznikalo před 2 – 65 miliony let) Lignit – nejméně výhřevné a nejmladší uhlí Obr. č. 1 – černé uhlí Obr. č. 2 – hnědé uhlí

5 Černé uhlí Těží se v hlubinných dolech Obsahuje až 90 % uhlíku Vyrábí se z něj koks Užívá se při výrobě kovů Vyrábí se z něj důležité chemické látky Obr. 3 – Výskyt černého uhlí v ČR

6 Hnědé uhlí Těží se v povrchových lomech Obsahuje až 73 % uhlíku Obsahuje také síru Užívá se jako palivo v tepelných elektrárnách Slouží jako palivo i v domácnostech Obr. 4 – Výskyt hnědého uhlí v ČR

7 Zemní plyn Je to plynná směs látek, která doprovází ropu a uhlí Je dvakrát výhřevnější než černé uhlí Hlavní složkou zemního plynu je METHAN – CH 4 Hořením methanu vzniká voda a oxid uhličitý Zemním plynem topíme také v domácnostech Kapalný zemní plyn – CNG – slouží jako palivo spalovacích motorů (např. autobusy)

8 Použité zdroje Snímek č. 4, obr. č. 1 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c4/Mineral_Antracita_GDFL00 1.JPG http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c4/Mineral_Antracita_GDFL00 1.JPG Snímek č. 4 obr. č. 2 http://geologie.vsb.cz/loziska/suroviny/energsur/hn%C4%9Bd%C3%A9%20uhl%C3 %AD%2001_resize.JPG http://geologie.vsb.cz/loziska/suroviny/energsur/hn%C4%9Bd%C3%A9%20uhl%C3 %AD%2001_resize.JPG Snímek č. 5 http://www.transformacni-technologie.cz/obrazky/37.gifhttp://www.transformacni-technologie.cz/obrazky/37.gif Snímek č. 6 http://www.geofond.cz/dokumenty/nersur_rocenky/rocenkanerudy99/ht ml/img11.gif http://www.geofond.cz/dokumenty/nersur_rocenky/rocenkanerudy99/ht ml/img11.gif


Stáhnout ppt "Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3228 Datum: 3. 3. 2013 Základní škola Havlíčkův Brod, Štáflova 2004 Jméno:"

Podobné prezentace


Reklamy Google