Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
IIS Media Services David Gešvindr MSP | MCT | MCITP
2
1.Distribuce digitálních multimédií – úvod 2.Windows Media Services 3.IIS Media Services 4.Silverlight Media Framework 5.Digital Rights Management Obsah
3
1.Distribuce digitálních multimédií – úvod 2.Windows Media Services 3.IIS Media Services 4.Silverlight Media Framework 5.Digital Rights Management Obsah
4
container Digitální multimédia – úvod Důležité pojmy codec
5
TV: Obraz: 720x576: 1,2MB na snímek Video: 25 snímků za vteřinu: 31MB/s, 168GB/hod. HDTV: Obraz: 1440x1080: 4,7MB na snímek Video: 25 snímků za vteřinu: 116MB/s, 626GB/hod. DVD: 4,7GB BD: 25GB, 50GB Digitální multimédia – úvod Motivace k použití kodeků
6
Algoritmus zpracování digitálního signálu Vlastnosti kodeku Ztrátová komprese / Neztrátová komprese HW náročnost zpracování GPU akcelerace Kvalita kodeku Optimální datový tok Digitální multimédia – úvod Kodeky
7
Ztrátová komprese Komprese visuálních dat Využití znalostí o lidském zraku Nevratné poškození informace Diskrétní kosinova transformace, Furierova transformace Bezztrátová komprese Komprese binárních dat Použití běžně používaných algoritmů Digitální multimédia – úvod Komprese
8
MP3 (MPEG-1 Audio Layer III) Vorbis / FLAC Dolby Digital = AC-3 (Dolby TrueHD) DTS (DTS-HD Master Audio) AAC (Advanced Audio Coding) LC – Low Complexity HC – High Complexity WMA (WMA Pro, WMA Lossless) Digitální multimédia – úvod Audio kodeky
9
SDDSDolby DigitalAnalog Optical DTS
10
Digitální multimédia – úvod Video kodeky H.26x (ITU-T) H.261 – přenos obrazu přes ISDN H.262 – MPEG-2 H.263 – Flash video H.264 – MPEG-4 Part 10 H.265 ISO/IEC MPEG-1 MPEG-2 Part-2 MPEG-4 Part 2 MPEG-4 Part 10
11
Digitální multimédia – úvod Video kodeky Microsoft WMV VC-1 Xiph.Org Foundation Theora
12
Zabalují různé datové proudy (obraz, zvuk, titulky…) Používané kontejnery: WAV AVI ASF DVR-MS, WTV MPEG-TS, VOB MOV, OGG, MKV Digitální multimédia – úvod Kontejnery
13
Digitální multimédia – úvod Budoucnost Experimenty – 24Gbit/s přenos
14
Digitální multimédia Distribuce
15
Digitální multimédia – distribuce Protokoly protocol container codec
16
Tradiční streamovací protokoly RTSP – UPD, stavový Mezikrok k HTTP „RTSP přes HTTP“ – Windows Media HTTP Progressive Download Mediální soubor stahován běžně přes HTTP z webserveru Digitální multimédia – distribuce Protokoly
17
On-demand obsah Uložen na serveru a distribuován na žádost klienta Klient ovládá přehrávání – posun v čase, pozastavení… Live obsah Server odesílá připojeným klientům aktuální přehrávaná data Klient nemůže ovládat přehrávání Všichni klienti dostávají stejný obsah Digitální multimédia – distribuce Typ obsahu
18
Unicast Veliká zátěž na síť a server Multicast Minimální zátěž na server Musí podporovat síť Broadcast Minimální zátěž na server Musí podporovat síť Zbytečné zahlcování všech klientů Digitální multimédia – distribuce Způsob distribuce
19
1.Distribuce digitálních multimédií – úvod 2.Windows Media Services 3.IIS Media Services 4.Silverlight Media Framework 5.Digital Rights Management Obsah
20
Windows Media Services 2008
21
Multicast streaming Cache/Proxy management Server Core Installation Advanced Fast Start Play While Archiving Broadcast AutoStart Absolute Playlist Time Windows Media Services 2008
22
Ukázka tvorby obsahu
23
1.Distribuce digitálních multimédií – úvod 2.Windows Media Services 3.IIS Media Services 4.Silverlight Media Framework 5.Digital Rights Management Obsah
24
IIS Media Services 3.0
25
Balíček služeb pro distribuci multimédií přes IIS Smooth Streaming Live Smooth Streaming Bit Rate Throttling Web Playlists IIS Media Services Představení
26
Vychází z prototypu použitého na streamování LOH 2008 stanicí NBC Princip fungování Klient si z webserveru stahuje malé bloky 3-4s záznamu Podle svých možností si volí kvalitu Bloky jsou zarovnané a je možné plynule přecházet mezi kvalitami (closed GOPs) IIS Smooth Streaming Jak to začalo
27
Jeden soubor na jednu kvalitu IIS v něm vyhledává požadované úseky http://video.foo.com/NBA.ism/QualityLevels(400000) /Fragments(video=610275114) IIS Smooth Streaming Změny oproti prototypu
28
Typy souborů: *.ismv – audio a video, 1 soubor na 1 kvalitu *.isma – audio *.ism – server manifest *.ismc – client manifest IIS Smooth Streaming
29
Silverlight 2 a vyšší Projekt Silverlight Media Framework (SMF) Klient monitoruje: Možnosti linky Zatížení HW při přehrávání Rozlišení přehrávače Pozastavení přehrávání, minimalizace přehrávače IIS Smooth Streaming Klienti
30
Výhody Silverlightu 3 a 4 GPU akcelerace Možnost přehrávat HD obsah s nízkou zátěží CPU IIS Smooth Streaming Klienti
31
SW: Expression Encoder 2 SP1 a vyšší Inlet Armada HW: Inlet Spinnaker IIS Smooth Streaming Tvorba obsahu
32
Stejný princip jako u Smooth Streamingu Přenos živých událostí Není dostupný zatím kvalitní SW encoder a možná ani nebude HW encoder: Inlet Spinnaker 7000 (caa 17 000$) IIS Live Smooth Streaming
33
Umožňuje snížit rychlost stahovaní souboru dle obsahu Umí zjistit bitrate stahovaného videa a podle toho nastavit limit Vhodné jako ochrana proti přetížení linky uživateli Bit Rate Throttling
34
Umožňují generovat playlisty na straně serveru s plno výhodami: Hlídání Session Parametrizace přístupu k multimédiím = skrytí adresy, kde je médium uloženo Web Playlists
35
Problémy distribuce multimédií
36
The Day The Internet Died Inaugurace 44. prezidenta USA, 20. 1. 2009
37
Active streams on Akamai network
38
Streaming traffic of Akamai network
39
Obama Inauguration Streaming Video Traffic (US ISPs)
40
Klienti se připojují na edge servery, které jsou rozmístěny na různých geografických místech Z primárního serveru jsou data odeslána na Edge Servery Neomezené možnosti škálování Content Delivery Network
41
Získání důležitých informací o využití multimédií Server logging Client logging Data o chování uživatele a přehrávače Advanced Logging
42
1.Distribuce digitálních multimédií – úvod 2.Windows Media Services 3.IIS Media Services 4.Silverlight Media Framework 5.Digital Rights Management Obsah
43
Silverlight Media Framework
44
http://smf.codeplex.com/ http://smf.codeplex.com/ Rychlý vývoj robustního přehrávače v prostředí Silverlightu Bohatá sada funcionality Dobré možnosti skinovaní a přizpůsobení Silverlight Media Framework
45
Architektura Silverlight Media Framework
46
1.Distribuce digitálních multimédií – úvod 2.Windows Media Services 3.IIS Media Services 4.Silverlight Media Framework 5.Digital Rights Management Obsah
47
Digital Rights Management
48
Cíle Technologie Content Scrabling System (CSS) Advanced Access Content System (AACS) PlayReady Digital Rights Management
50
Vaše dotazy david@wug.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.