Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

IIS Media Services David Gešvindr MSP | MCT | MCITP.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "IIS Media Services David Gešvindr MSP | MCT | MCITP."— Transkript prezentace:

1 IIS Media Services David Gešvindr MSP | MCT | MCITP

2 1.Distribuce digitálních multimédií – úvod 2.Windows Media Services 3.IIS Media Services 4.Silverlight Media Framework 5.Digital Rights Management Obsah

3 1.Distribuce digitálních multimédií – úvod 2.Windows Media Services 3.IIS Media Services 4.Silverlight Media Framework 5.Digital Rights Management Obsah

4 container Digitální multimédia – úvod Důležité pojmy codec

5  TV:  Obraz: 720x576: 1,2MB na snímek  Video: 25 snímků za vteřinu: 31MB/s, 168GB/hod.  HDTV:  Obraz: 1440x1080: 4,7MB na snímek  Video: 25 snímků za vteřinu: 116MB/s, 626GB/hod.  DVD: 4,7GB  BD: 25GB, 50GB Digitální multimédia – úvod Motivace k použití kodeků

6  Algoritmus zpracování digitálního signálu  Vlastnosti kodeku  Ztrátová komprese / Neztrátová komprese  HW náročnost zpracování  GPU akcelerace  Kvalita kodeku  Optimální datový tok Digitální multimédia – úvod Kodeky

7  Ztrátová komprese  Komprese visuálních dat  Využití znalostí o lidském zraku  Nevratné poškození informace  Diskrétní kosinova transformace, Furierova transformace  Bezztrátová komprese  Komprese binárních dat  Použití běžně používaných algoritmů Digitální multimédia – úvod Komprese

8  MP3 (MPEG-1 Audio Layer III)  Vorbis / FLAC  Dolby Digital = AC-3 (Dolby TrueHD)  DTS (DTS-HD Master Audio)  AAC (Advanced Audio Coding)  LC – Low Complexity  HC – High Complexity  WMA (WMA Pro, WMA Lossless) Digitální multimédia – úvod Audio kodeky

9 SDDSDolby DigitalAnalog Optical DTS

10 Digitální multimédia – úvod Video kodeky H.26x (ITU-T)  H.261 – přenos obrazu přes ISDN  H.262 – MPEG-2  H.263 – Flash video  H.264 – MPEG-4 Part 10  H.265 ISO/IEC  MPEG-1  MPEG-2 Part-2  MPEG-4 Part 2  MPEG-4 Part 10

11 Digitální multimédia – úvod Video kodeky Microsoft  WMV  VC-1 Xiph.Org Foundation  Theora

12  Zabalují různé datové proudy (obraz, zvuk, titulky…)  Používané kontejnery:  WAV  AVI  ASF  DVR-MS, WTV  MPEG-TS, VOB  MOV, OGG, MKV Digitální multimédia – úvod Kontejnery

13 Digitální multimédia – úvod Budoucnost Experimenty – 24Gbit/s přenos

14 Digitální multimédia Distribuce

15 Digitální multimédia – distribuce Protokoly protocol container codec

16  Tradiční streamovací protokoly  RTSP – UPD, stavový  Mezikrok k HTTP  „RTSP přes HTTP“ – Windows Media HTTP  Progressive Download  Mediální soubor stahován běžně přes HTTP z webserveru Digitální multimédia – distribuce Protokoly

17  On-demand obsah  Uložen na serveru a distribuován na žádost klienta  Klient ovládá přehrávání – posun v čase, pozastavení…  Live obsah  Server odesílá připojeným klientům aktuální přehrávaná data  Klient nemůže ovládat přehrávání  Všichni klienti dostávají stejný obsah Digitální multimédia – distribuce Typ obsahu

18  Unicast  Veliká zátěž na síť a server  Multicast  Minimální zátěž na server  Musí podporovat síť  Broadcast  Minimální zátěž na server  Musí podporovat síť  Zbytečné zahlcování všech klientů Digitální multimédia – distribuce Způsob distribuce

19 1.Distribuce digitálních multimédií – úvod 2.Windows Media Services 3.IIS Media Services 4.Silverlight Media Framework 5.Digital Rights Management Obsah

20 Windows Media Services 2008

21  Multicast streaming  Cache/Proxy management  Server Core Installation  Advanced Fast Start  Play While Archiving  Broadcast AutoStart  Absolute Playlist Time Windows Media Services 2008

22 Ukázka tvorby obsahu

23 1.Distribuce digitálních multimédií – úvod 2.Windows Media Services 3.IIS Media Services 4.Silverlight Media Framework 5.Digital Rights Management Obsah

24 IIS Media Services 3.0

25  Balíček služeb pro distribuci multimédií přes IIS  Smooth Streaming  Live Smooth Streaming  Bit Rate Throttling  Web Playlists IIS Media Services Představení

26  Vychází z prototypu použitého na streamování LOH 2008 stanicí NBC  Princip fungování  Klient si z webserveru stahuje malé bloky 3-4s záznamu  Podle svých možností si volí kvalitu  Bloky jsou zarovnané a je možné plynule přecházet mezi kvalitami (closed GOPs) IIS Smooth Streaming Jak to začalo

27  Jeden soubor na jednu kvalitu  IIS v něm vyhledává požadované úseky  http://video.foo.com/NBA.ism/QualityLevels(400000) /Fragments(video=610275114) IIS Smooth Streaming Změny oproti prototypu

28  Typy souborů:  *.ismv – audio a video, 1 soubor na 1 kvalitu  *.isma – audio  *.ism – server manifest  *.ismc – client manifest IIS Smooth Streaming

29  Silverlight 2 a vyšší  Projekt Silverlight Media Framework (SMF)  Klient monitoruje:  Možnosti linky  Zatížení HW při přehrávání  Rozlišení přehrávače  Pozastavení přehrávání, minimalizace přehrávače IIS Smooth Streaming Klienti

30  Výhody Silverlightu 3 a 4  GPU akcelerace  Možnost přehrávat HD obsah s nízkou zátěží CPU IIS Smooth Streaming Klienti

31  SW:  Expression Encoder 2 SP1 a vyšší  Inlet Armada  HW:  Inlet Spinnaker IIS Smooth Streaming Tvorba obsahu

32  Stejný princip jako u Smooth Streamingu  Přenos živých událostí  Není dostupný zatím kvalitní SW encoder a možná ani nebude  HW encoder:  Inlet Spinnaker 7000 (caa 17 000$) IIS Live Smooth Streaming

33  Umožňuje snížit rychlost stahovaní souboru dle obsahu  Umí zjistit bitrate stahovaného videa a podle toho nastavit limit  Vhodné jako ochrana proti přetížení linky uživateli Bit Rate Throttling

34  Umožňují generovat playlisty na straně serveru s plno výhodami:  Hlídání Session  Parametrizace přístupu k multimédiím = skrytí adresy, kde je médium uloženo Web Playlists

35 Problémy distribuce multimédií

36 The Day The Internet Died Inaugurace 44. prezidenta USA, 20. 1. 2009

37 Active streams on Akamai network

38 Streaming traffic of Akamai network

39 Obama Inauguration Streaming Video Traffic (US ISPs)

40  Klienti se připojují na edge servery, které jsou rozmístěny na různých geografických místech  Z primárního serveru jsou data odeslána na Edge Servery  Neomezené možnosti škálování Content Delivery Network

41  Získání důležitých informací o využití multimédií  Server logging  Client logging  Data o chování uživatele a přehrávače Advanced Logging

42 1.Distribuce digitálních multimédií – úvod 2.Windows Media Services 3.IIS Media Services 4.Silverlight Media Framework 5.Digital Rights Management Obsah

43 Silverlight Media Framework

44  http://smf.codeplex.com/ http://smf.codeplex.com/  Rychlý vývoj robustního přehrávače v prostředí Silverlightu  Bohatá sada funcionality  Dobré možnosti skinovaní a přizpůsobení Silverlight Media Framework

45  Architektura Silverlight Media Framework

46 1.Distribuce digitálních multimédií – úvod 2.Windows Media Services 3.IIS Media Services 4.Silverlight Media Framework 5.Digital Rights Management Obsah

47 Digital Rights Management

48  Cíle  Technologie  Content Scrabling System (CSS)  Advanced Access Content System (AACS)  PlayReady Digital Rights Management

49

50 Vaše dotazy david@wug.cz


Stáhnout ppt "IIS Media Services David Gešvindr MSP | MCT | MCITP."

Podobné prezentace


Reklamy Google