Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilSimona Vlčková
1
Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Informace o novinkách v Integrovaném dopravním systému Moravskoslezského kraje ODIS Ing. Jan Dvořák Koordinátor ODIS s.r.o. Konference IDS 2016 Seminář IDS Žďár nad Sázavou 17. 5. 2016
2
1.3.1996 statutární město Ostrava spolu s 10 městy a obcemi obsluhovanými autobusovou dopravou DPO založili Koordinátora ODIS s.r.o. 1.9.1996 pilotní projekt IDS (vlaky Hlučín - Kravaře + návazný autobus) 23.11.1997 oficiální vznik ODIS (5 příměstských autobusových linek integrováno tarifně i dopravně) Od roku 1998 další příměstské autobusové linky a železniční tratě postupně po oblastech tarifně integrovány do ODIS – jen v některých dílčích projektech i dopravní integrace Od roku 2008 společníky Koordinátora ODIS jen statutární město Ostrava a Moravskoslezský kraj Od 1.2.2011 postupně u dopravců zaváděna jednotná čipová karta ODISka Stručná historie ODIS Konference IDS 2016 Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS
3
Konference IDS 2016 Současný rozsah integrace do ODIS Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Železniční doprava na celém území MSK, avšak s výjimkou části dálkové dopravy a kromě 2 úseků pouze na předplatní jízdenky Příměstská autobusová doprava na celém území MSK s výjimkou 1 linky MHD zapojena ve všech městech mimo Frýdku-Místku, Karviné, N.Jičína a Orlové, ale s četnými tarifními výjimkami
4
Konference IDS 2016 Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Současný rozsah území ODIS
5
Konference IDS 2016 Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Tarif ODIS Oblast Ostrava XXL – okres Ostrava-město a další obce sousedící s Ostravou : Tarif pro jednotlivé jízdné časový – stanovuje RMO Tarif pro předplatní jízdné zónový – v zónách 1-4 stanovuje RMO, v ostatních RMSK Oblast Region: Tarif pro jednotlivé jízdné kilometrický – stanovuje RMSK Tarif pro předplatní jízdné zónový – stanovuje RMSK Oblasti jiných měst: Tarif pro jednotlivé jízdné v MHD pevný (stanovuje rada města) a v PAD kilometrický (stanovuje RMSK) Tarif pro předplatní jízdné zónový – stanovuje rada města
6
Konference IDS 2016 Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Činnosti zajišťované Koordinátorem ODIS s.r.o. Finanční zajištění ODIS: dělba tržeb, výpočty ztrát, příprava smluv, návrhy změn financování a tarifu, provoz e- shopu, přepravní kontrola u části dopravců Informační zajištění ODIS: tisk jízdních řádů, příprava schématu dopravy, vydávání propagačních materiálů, provoz webových stránek, call centra, dopravního infocentra a elektronických panelů Dopravně–organizační zajištění ODIS: dopravní průzkumy, projekty změn organizace dopravy (především pro nové dopravní stavby nebo dle podnětů samospráv), příprava realizace změn Rozvojové projekty k prohloubení integrace: ODISka, standardy ODIS, dispečink ODIS, ODISbus Plnění operativních úkolů pro objednatele: vydávání stanovisek, řešení připomínek samospráv
7
Konference IDS 2016 Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Hlavní úkol roku: Dopravní integrace v rámci zprovozňování terminálů na území statutárního města Ostravy
8
Investice statutárního města Ostravy s využitím evropských fondů Stávající trolejbusová smyčka S. Tůmy vzdálena od tramvajové zastávky 2 prvky: Prodloužení trolejbusové tratě ze stávající konečné S. Tůmy na Hulváky Vybudování nové smyčky pro trolejbusy a autobusy v blízkosti tramvajové zastávky Zprovoznění 5. 7. 2015 Ukončeny 4 trolejbusové linky a 1 návazná autobusová linka Nový přestupní bod Hulváky Konference IDS 2016 Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS
9
Konference IDS 2016 Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Terminál Dubina Investice statutárního města Ostravy s využitím evropských fondů Ke stávající tramvajové smyčce na okraji města u hypermarketu v blízkosti silnice I/58 byla přistavěna chybějící odstavná plocha s autobusovými zastávkami v sousedství tramvajových Zprovoznění 13. 12. 2015 Do terminálu zajíždí a částečně končí všechny městské autobusové linky z jižních předměstí Ostravy a příměstské autobusové linky přijíždějící od jihu po silnici I/58 Zároveň provedena optimalizace příměstských autobusových linek z tohoto směru
10
Konference IDS 2016 Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Terminál Hranečník Společná investice statutárního města Ostravy a Ministerstva financí (rekultivace poddolovaných území) Bývalá tramvajová smyčka cca 2 km od centra města přestavěna a doplněna o obratiště autobusů Zároveň zprovozněna nová trolejbusová trať do centra financovaná z Programu švýcarsko-české spolupráce Zprovoznění 28. 2. 2016 V terminálu ukončeny 2 tramvajové, 3 trolejbusové a 8 městských a 7 příměstských autobusových linek Zároveň provedena optimalizace příměstských autobusových linek (především od Havířova) a dokončena integrace Havířova
11
Konference IDS 2016 Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Oblast Jablunkovska a Třinecka První oblast obsluhovaná dopravcem vzešlým z výběrového řízení (dle zákona o veřejných zakázkách) Od 13. 12. 2015 zde provozuje příměstskou autobusovou dopravu ČSAD Vsetín a.s. (nový dopravce ODIS) Koordinátor ODIS s.r.o. se významně podílel na přípravě zadávací dokumentace, zejména přípravou jízdních řádů (provedeny drobné změny dopravní obsluhy) Koordinátor ODIS s.r.o. trvale převzal v oblasti některé úkoly - úpravy jízdních řádů, provoz infocenter, přepravní kontrolu
12
Konference IDS 2016 Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Inteligentní zastávky Investice statutárního města Ostravy s využitím evropských fondů KODIS zajišťuje správu Celkem umístěny na 38 zastávkách (stanovištích) Zprovoznění 1. 8. 2015 zatím jen s daty jízdních řádů V průběhu října po zprovoznění nového dispečerského systému DPO budou zobrazovat údaje o aktuálním čase odjezdu dle polohy vozidla
13
Konference IDS 2016 Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Zastávky na znamení Od roku 1991 nebyla žádná zastávka na znamení v MHD Ostrava Důvody zavedení: Snaha některých starostů městských obvodů o zrychlení dopravy nebo rozšíření zastavování na méně využitých zastávkách o další linky či období Snaha KODIS a DPO uspořit provozní náklady Od 31. 8. 2015 15 autobusových zastávek Jedná se o pilotní projekt – zavedeny zastávky požadované obvody a na 3 linkách doplněny o další pro ověření přínosů v jízdní době a nákladech
14
Konference IDS 2016 Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Změny v oblasti tarifu a odbavování 1.11.2015 zprovozněny čtečky čipových karet DPO – možnost platby jednotlivého jízdného v MHD Ostrava také elektronickou peněženkou čipové karty ODISka Od 1.1.2016 v Ostravě mírné zvýšení ceny některých papírových jízdenek a rozšíření bezplatné přepravy i pro občany 65 - 70 let Od 28. 2. 2016 platí čipová karta ODISka u všech dopravců v ODIS 1.3.2016 ukončení prodeje dlouhodobých jízdenek v podobě papírového kupónu (již jen na čipové kartě ODISka)
15
Konference IDS 2016 Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Připravované nové záměry Zavedení možnosti platby bezkontaktní bankovní kartou ve vozidlech DPO (později i u příměstských dopravců) – předpoklad 1. 7. 2016 Zavedení vybraných zastávek na znamení v celé síti trolejbusů a autobusů – předpoklad 28. 8. 2016 Zavedení jednotlivého jízdného ODIS v celé síti integrovaných železničních linek – předpoklad 11. 12. 2016 Převzetí příměstské autobusové dopravy na Těšínsku novým dopravcem ČSAD Havířov včetně optimalizace dopravy od 11. 12. 2016 Příprava zadávací dokumentace pro další výběrová řízení (vyhlášeno Karvinsko)
16
Děkuji za pozornost Ing. Jan Dvořák Koordinátor ODIS s.r.o. www.kodis.cz Konference IDS 2016 Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Informace o ODIS
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.