Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilJaroslav Kolář
1
Dopad minimální a lehké sluchové vady na děti
2
The Impact of Minimal and Mild Hearing Loss on Children Anne Marie Tharpe Nashville, Tennessee, USA
3
Současná definice Minimální sluchové ztráty Trvalá vada oboustranná = práh sluchu na fr. 0.5, 1.0, 2.0 kHz mezi 20 – 40 dB Trvalá vysokofrekvenční = sluchový práh na 25 HL a více dB na dvou či více fr. Nad 2.0 kHz Trvalá jednostranná = buď na fr. 0.5, 1.0, 2.0 práh na 20-40 dB nebo na fr. Nad 2.0 kHz pokles na 25 dB na dvou či více fr.
4
Prevalence minimální sluchové vady (MSV) Cca 1/1000 v době porodu a cca 3/100 v době školního věku Existuje tedy cca 2,7 milionu dětí ve věku 6-16 let s MSV
5
Věk nalezení 1-23-411-129-107-85-6 50% 20% 10%
6
Bess et al. (1998) Všechny typy oboustranných lehkých sluchových vad a poruch (včetně převodní) ve školním věku postihují 11,3 % žáků Z toho má 37 % horší výsledky ve škole minimálně o 1 stupeň pro MSV U všech těchto dětí nalezeno mentální, emotivní a edukační opožďování
7
Zjištěny poruchy čtení, jazyka a řečové analýzy Podle mnoha různých testů jsou vždy opožděni za normálně slyšícími ve školním vzdělávání Test COOP zjištěno, že tyto děti mají významné potíže i v sociální oblasti Sluchová námaha – ovlivňuje psychickou i fyzickou výkonnost (dvojnásobný reakční čas)
8
Můžeme změnit tento stav? Nevíme jak, ale chtěli bychom… Zlepšit diagnostiku (dg je těžší než u těžké vady) Zlepšit poslechové situace (méně rušení)
9
Jak řešit Na prvním místě posoudit dopad takovéto vady Pak hlavně organizační změny ve škole Sluchadla Další technika - FM systémy
10
Sluchadla Sluchadla mělo: –80% s oboustrannou mělo sluchadla –48% s jednostrannou mělo sluchadlo Akceptace sluchadla -44% binaur. Používá trvale -3% binaur. Jen ve škole -50% jedn. Nikdy -26% jedn. Trvale -4% jend. Jen ve škole
11
Další informace www.cdc.gov/ncbddd/ehdi/ National workshopon mild and unilateral hearing loss www.cdc.gov/ncbddd/ehdi/
12
Moje závěry Mnoho dětí se vůbec nedostaví nebo nejsou žádné potíže ve vývoji řeči nebo ve škole Pokud už dítě přijde na vyšetření – vs. má potíže ve vývoji řeči nebo ve škole Pokud už se dostaví a zjistí se byť minimální sluchová vada, je třeba korigovat
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.